Mielestäni kuulostaa aivan liian heikolta asentaa niin leveä paneeli ulkona vain dyckertillä. Voimat ovat merkittäviä, kun tällainen kappale haluaa liikkua hieman. En ole koskaan asentanut piilotettuja ulkona, mutta eikö ole olemassa jotain vastaavaa kuin lattiaruuvia tai karkeampi naula, jonka pää on tarkoitettu lyötäväksi saumaan?
En olisi ampunut kiinni niin paksuja lautoja 50 mm dyckertillä. Tavallisesti puhutaan siitä, että naulan pitäisi mennä 2-2,5 kertaa sen materiaalin pituudesta, johon se kiinnitetään, joten lempeimmällä laskelmalla tarvitsisit 66 mm pitkän naulan ja ampua sen kohtisuoraan paneelia vasten. Koska naulaat kielekkeeseen, se on vieläpä viistossa, mikä tarkoittaa, että tarvitset vielä pidemmän naulan.
Listaskruvi voi ehdottomasti olla vaihtoehto.
Onhan olemassa myös pistoolit paksummille nauloille...
Tämä ruuvi on aivan loistava!
Olen käyttänyt sitä lattiaan 28 mm ja seinäpaneeliin 19 mm, kaikki kiinnitetty ponttiin.
Olen käyttänyt 42 ja 57 mm pituutta.
Tämä ruuvi on todella hyvä!
Olen käyttänyt sitä lattiaan 28 mm ja seinäpaneeliin 19 mm, kaikki ruuvattu ponttiin.
Olen käyttänyt 42 ja 57 mm pituuksia.
Olen ostanut omat normaaleista rakennustarvikekaupoista, minun tapauksessani GS-rakennustarvikkeista Gullbrannassa. Mutta niitä löytyy varmasti kaikista "oikeista" rakennusmarketeista, kuten Beijer, K-rauta ja Optimera. Todennäköisesti ei kuitenkaan halpapaikoista kuten Jula, Biltema ja Clas O.