Hei !

Olen laittamassa paneelia kotona sisäseinään. 22x195 Bilad paneeli valittiin. Nyt kysymykseen. Pinta-ala on noin 60 neliömetriä ja käsin naulaaminen tuntuu raskaalta. Kuitenkin minulla on tällainen:
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tr...erpistol/Luftdriven-dyckertpistol-2000019995/

Ja nämä naulat:
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tr...istol/Dyckert-5000-st-2000019996/?artId=15534

50 mm

Voiko paneelin kiinnittää tällä vai täytyykö käsin naulata pyöreällä kannalla, jotta se pysyy? Paneelit menevät limittäin toistensa päälle.

Kiitollinen vastauksesta.

Tulee menemään hyvin, arvaan että ammut nåteen?

Nåten ? Sääntö CC 60 aion panga i :)

Edit: Jaa precis nyt olen mukana. Jo men det gör ja :)

Hyvä, eli näkymättömät dyckerts ;)

• Tykkään
s_o_n_y
  • Laddar…
Mielestäni kuulostaa aivan liian heikolta asentaa niin leveä paneeli ulkona vain dyckertillä. Voimat ovat merkittäviä, kun tällainen kappale haluaa liikkua hieman. En ole koskaan asentanut piilotettuja ulkona, mutta eikö ole olemassa jotain vastaavaa kuin lattiaruuvia tai karkeampi naula, jonka pää on tarkoitettu lyötäväksi saumaan?

SISÄSEINÄ!

Voin kuvitella ostavani myös jonkin ruuvin, joka voi toimia. Mutta en ole innokas naulaamaan käsin tai vuokraamaan konetta :)

Vinkkejä siinä tapauksessa ruuveista, jotka eivät riko paneelia.

Listaruuvit

• Tykkään
s_o_n_y
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 sanoi:
INNERVÄGG!
Oi, aivopieru täällä

Nyt kun olemme muuttaneet sisälle, olisin myös käyttänyt listaskruv. Ihana työskennellä ja puoliksi mahdoton halkaista puuta sillä.

Ehkä käytä listaskruvia, jotta paneeli ei putoaisi, jos päätät asentaa hyllyn :D

• Tykkään
Mazen
  • Laddar…
tommib
En olisi ampunut kiinni niin paksuja lautoja 50 mm dyckertillä. Tavallisesti puhutaan siitä, että naulan pitäisi mennä 2-2,5 kertaa sen materiaalin pituudesta, johon se kiinnitetään, joten lempeimmällä laskelmalla tarvitsisit 66 mm pitkän naulan ja ampua sen kohtisuoraan paneelia vasten. Koska naulaat kielekkeeseen, se on vieläpä viistossa, mikä tarkoittaa, että tarvitset vielä pidemmän naulan.

Listaskruvi voi ehdottomasti olla vaihtoehto.

Onhan olemassa myös pistoolit paksummille nauloille...

KnockOnWood KnockOnWood sanoi:
Tämä ruuvi on todella hyvä!
Olen käyttänyt sitä lattiaan 28 mm ja seinäpaneeliin 19 mm, kaikki ruuvattu ponttiin.
Olen käyttänyt 42 ja 57 mm pituuksia.

[kuva]

[linkki]
Mistä sen voi ostaa ? :)

S s_o_n_y sanoi:
Mistä niitä ostaa? :)
Olen ostanut omat normaaleista rakennustarvikekaupoista, minun tapauksessani GS-rakennustarvikkeista Gullbrannassa. Mutta niitä löytyy varmasti kaikista "oikeista" rakennusmarketeista, kuten Beijer, K-rauta ja Optimera. Todennäköisesti ei kuitenkaan halpapaikoista kuten Jula, Biltema ja Clas O.

Gunnebo on klassinen kiinnityselementtien toimittaja. Tarkista lähimmältäsi http://www.gunnebofastening.se/kontakt/saljorganisation/

Jos sinulla on Bauhaus lähistöllä, heillä on Essve-vastaava. Muuten jokin ammattilaiskaupoista, kuten sanottu.

• Tykkään
s_o_n_y
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.