Hei!

Olen parhaillaan remontoimassa eteistäni, jossa revitän juuri nyt tapetteja, mutta suunnittelen myös uuden lattian asettamista ja katon laskemista, jotta saisin joitakin LED-downlighteja. Juuri katon laskeminen on herättänyt minussa hieman pohdintaa. Minulla on makuuhuoneesta varastotilan kautta eteiseen kulkeva ylöspäinkanava (L-muotoinen). Kanavan aukko on kuten kuvassa näkyy 5 cm päässä katosta, mikä tarkoittaa, että suunnittelemani lasku (45mm runko + 12,5 mm kattokipsi) peittäisi osan aukosta.

Miten ratkaisen tämän kätevimmällä tavalla?
Ilmanvaihtokanava seinässä lähellä kattoa, viereen asetettu metrinen mitta näyttää etäisyyden kattoon olevan 5 cm. Valokuvassa näkyy valkoinen ilmanvaihtoritilä seinässä, joka sijaitsee lähellä katon reunaa. Se on osa huoneen yläpuolen vaippaa. Valkoinen ilmanvaihtoritilä harmaalla lattialla.

On LED-spotit, jotka sopivat 28 mm gles.

Onko tämä sujuvin ratkaisu? Rehellisesti sanottuna minun täytyy sanoa, että en ole katsonut tarkkaan spottivaloja, joilla on erittäin matala asennussyvyys, mutta rajoitanko itseni silloin pääasiassa upotettaviin spotteihin, jotka on tarkoitettu asennettavaksi huonekaluihin yms?

Alkuperäinen toiveeni oli löytää ritilävalaisin, jonka korkeus olisi pienempi kuin mitä minulla on juuri nyt (750x100 mm ulkopuolella, 550x75 mm sisäpuolella), mutta se ei näytä olevan aivan helppoa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.