hempularen sanoi:
Rakentaminen karmien päälle. Jos se on 6 mm, minulla ei ole kokemusta. Voi jopa olla mahdollista tasoittaa korkeusero laudoituksella. 13 mm kipsilevylle on valmiita salningslister asennettavaksi. Tai sitten sahataan omat, jos on sopiva saha.
Siinä tapauksessa kolmeen oviaukkoon ja yhteen ikkunaan tulee lisää työtä. Karmien laajentaminen 13 kuulostaa paljolta, jos laitan kipsin sen päälle, joka on jo siellä, maksimi tulee olemaan 6 mm.

Ajan höylättyä mäntyä 8x21, jonka liimaan ja naulaan karmeihin, kun asennan 6mm remonttikipsilevyä.

Jepp, Byggmax kevyt-tasoite.

f91jsw sanoi:
Voit tasoittaa saumoja ilman upotusta samalla tavalla kuin upotuksen kanssa, mutta on tärkeää saada sopivan paksuinen kerros tasoitetta, johon nauha asetetaan. Se on hieman vaikeampaa kuin upotuksen kanssa, koska se vaatii hieman tuntumaa, kun levitetään tasoitetta. Jos tasoitettavaa on paljon, se on kannattavaa oppia, koska se säästää yhden työvaiheen.
No jopas, sitten minä yritän uudelleen :). Kokeilin muutaman kerran viimeksi, mutta en onnistunut ja luin silloin gyprocin verkkosivuilta (luulen, että se oli) että nauhat liimataan niissä kohdissa.

Epäonnistuin pari kertaa ensin, koska on helppoa levittää tasoitetta liian ohuelti, jolloin nauha ei tartu kiinni. Tarvitaan pari millimetriä tasoitetta, jotta nauha tarttuisi kunnolla. Olen juuri tasoittanut seinät lisärakennuksessamme, jossa on avointa tilaa harjaan asti ja epäkäytännöllisesti sivuseinät ovat 255 cm korkeita. Eli lyhyitä saumoja kaikkialla. Todella hankalaa tasoittaa... Puhumattakaan kaikista ikkunasyvennysten kaksoiskipsin kulmista. Jälkikäteen ajatellen minun olisi pitänyt palkata maalari.

• Tykkään
mexitegel
  • Laddar…
Viime kesänä käytin Bygg max findhand -tasoitusta keittiöön, eikä se ollut mikään huippuvalinta. Jouduin tasoittamaan samat alueet varmasti 10 kertaa ennen kuin siitä tuli edes kohtuullisen tasaista. Toisin sanoen tasoite kutistui järkyttävän paljon.

Tällä kertaa käytin Knaufin tasoitetta ja se on valovuosia parempaa! Paljon parempi koostumus ja se ei kutistu juuri ollenkaan. Ensimmäisen kerroksen jälkeen sitä ei juuri tarvinnut lisätä.

• Tykkään
BosseHansson ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.