2 584 lukukertaa ·
6 vastausta
3k lukukertaa
6 vastausta
Autotallin seinän rakentaminen!
Hei!
Rakennan pientä autotallia/taloudellista rakennusta maatalouskiinteistöllä ja se sijaitsee noin 10 m päässä talosta, ja ymmärtääkseni pitää saavuttaa EI 60.
Ajattelin rakentaa seinän seuraavan rakenteen mukaan ulkoa sisälle.
Ulkopaneeli, 34*70 naularima, tuulensuoja, 170 mm runko hunton 170 mm puukuitueristyksellä, rakennuskalvo, 70 mm asennustila eristettynä 70 mm kivivillalla, 10 mm OSB, 13 mm kipsilevy ja lopuksi 0,5 mm metalliverhous.
Onko tämä hyvä seinä?
Rakennan pientä autotallia/taloudellista rakennusta maatalouskiinteistöllä ja se sijaitsee noin 10 m päässä talosta, ja ymmärtääkseni pitää saavuttaa EI 60.
Ajattelin rakentaa seinän seuraavan rakenteen mukaan ulkoa sisälle.
Ulkopaneeli, 34*70 naularima, tuulensuoja, 170 mm runko hunton 170 mm puukuitueristyksellä, rakennuskalvo, 70 mm asennustila eristettynä 70 mm kivivillalla, 10 mm OSB, 13 mm kipsilevy ja lopuksi 0,5 mm metalliverhous.
Onko tämä hyvä seinä?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Miksi sinun pitäisi olla levyverhous? Levy on yleensä lähes diffuusionkestävä. Ei ole kovin onnistunutta sulkea materiaalia kahden tiiviin kerroksen väliin ilman tuuletusta.
Haluan tehdä sen osittain turvalliseksi kipinöitä ja vedensuihkeita vastaan! On myös halvempaa asentaa pelti kuin tasoittaa, asentaa kangas ja sitten maalata. Pelti tulee Borgalta ja se on seinäpelti PP2!
Paljonko maksaa suunnilleen per m² seinäpellistä?T täfteå sanoi:
Harkitsen itse tätä tulevassa autotallissa.
Samasta syystä kuin sinä..
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Jos sinulla on pelti, sinun tulisi jättää foliota pois seinän sisältä.
Klikkaa tästä vastataksesi
