T
Hei!

Rakennan pientä autotallia/taloudellista rakennusta maatalouskiinteistöllä ja se sijaitsee noin 10 m päässä talosta, ja ymmärtääkseni pitää saavuttaa EI 60.
Ajattelin rakentaa seinän seuraavan rakenteen mukaan ulkoa sisälle.
Ulkopaneeli, 34*70 naularima, tuulensuoja, 170 mm runko hunton 170 mm puukuitueristyksellä, rakennuskalvo, 70 mm asennustila eristettynä 70 mm kivivillalla, 10 mm OSB, 13 mm kipsilevy ja lopuksi 0,5 mm metalliverhous.
Onko tämä hyvä seinä?
 
Miksi sinun pitäisi olla levyverhous? Levy on yleensä lähes diffuusionkestävä. Ei ole kovin onnistunutta sulkea materiaalia kahden tiiviin kerroksen väliin ilman tuuletusta.
 
Todennäköisesti paloturvallisuus.
 
T
Haluan tehdä sen osittain turvalliseksi kipinöitä ja vedensuihkeita vastaan! On myös halvempaa asentaa pelti kuin tasoittaa, asentaa kangas ja sitten maalata. Pelti tulee Borgalta ja se on seinäpelti PP2!
 
  • Tykkään
Slarvpellen
  • Laddar…
T täfteå sanoi:
Haluan sen olevan turvallinen sekä kipinöiltä että vesiroiskeilta!
On myös halvempaa laittaa ylös pelti kuin tasoittaa, laittaa kangas ja sitten maalata.
Peltinä tulee olemaan Borgan seinäpelti PP2!
Paljonko maksaa suunnilleen per m² seinäpellistä?
Harkitsen itse tätä tulevassa autotallissa.
Samasta syystä kuin sinä..
 
T
Täytyy maksaa 85:- per neliömetri !
 
  • Tykkään
Slarvpellen
  • Laddar…
Jos sinulla on pelti, sinun tulisi jättää foliota pois seinän sisältä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.