Ajattelin asentaa Fermacellia kylpyhuoneeseen, mutta ruuvit ovat ongelma. Niiden levyjen kohdalla pitäisi käyttää kovakipsiruuvia? Fermacellin omia ruuveja ei tunnu olevan saatavilla, ja useimmat löytämäni muut ovat liian lyhyitä. Aion asentaa 15 mm vaneriin, ja niiden pitäisi mennä noin 20 mm koolauksiin, joten 13+15+20 tekee 48 mm.
Peter, minun neuvoni sen jälkeen, kun olen etsinyt ruuvia kuin idiootti Fermacell olisi ajaa Hiltiin. Heillä on ruuvi, jonka artnr on 2007807. Se on täydellinen.
Maksaa 278kr muistaakseni.
Katso ensin Hilti.se:stä, onko heillä ruuvi varastossa, ennen kuin noudatat neuvoani
Mutta ne ovat nauhoitettuja. En ollut ajatellut vuokrata mitään gipsdragare näin pientä tilaa varten. Essvellä on 55 mm ruuveja, mutta kukaan ei näytä myyvän niitä. Fredellsillä oli jokin paketti jäljellä viikko sitten, joten ehkä minun pitäisi tarkistaa sieltä. Minusta on kummallista, että esim. sekä Bauhaus että Byggmax myyvät Fermacelliä, mutta heillä ei ole tarpeeksi pitkiä ruuveja, jos rakentaa kylpyhuoneen 15 mm vanerilla gyprocin takana.
Aiotko asentaa Fermacellia koko kylpyhuoneeseen? Jos kyllä, niin mielestäni voisit hemmotella itseäsi ylellisyydellä vuokrata kone, jossa on lipas.. maksaa noin 180 kr päivässä ja varmasti ehdit ruuvata kaiken kiinni päivässä sellaisen kanssa.
Millaiset levyt olivat työstää. Toimiiko viilto ja napsautus vai pitääkö sahata?
Uppopistosaha ja pölynimuri. Alin kierrosnopeus, karkein terä (varaudu uuteen terään jälkeenpäin) ja älä sahaa läpi asti, säästä puoli mm niin pölyää vähiten.
Löysin hyviä ruuveja hornbachista. Essvesin oli liian paljon trumpettipää päästäkseen levyyn sisään. Kokeilin nauharuuveja mutta minun makita akkuautomaatit eivät jaksaneet vetää ruuvia pohjaan.