Vaihdoin vanhan ulko-oven eilen, joka oli paikallaan ennen kuin talon julkisivu rapattiin ja rappaus ulottui vanhan ovenpokan päälle.

Uuden oven säätämisen jälkeen jäi valitettavasti noin 1 cm rako pokan ulkopuolen ja rappauksen väliin (katso kuva, vanha ovi ei ehkä ollut ihan suora).

Miten pääsen parhaiten eroon raosta pokan ja maalatun rappauksen välillä?

Uusi ulko-ovi asennettuna, pieni rako ovenkarmin ja rappauksen välissä. Rako näkyy selvästi rapatun pinnan ja valkoisen karmirakenteen välissä. Uusi ulko-oven karmilista ja maalattu rappaus, joiden välissä on noin 1 cm rako.

Aja mahdollisuuksien mukaan ja sitten sopiva sauma joka kestää liikettä ja täyttää ulkovaatimukset.

• Tykkään
jacobk
  • Laddar…
Jos rako on syvä, käytä ensin bottningslistaa, sitten ulkotiivistettä.

• Tykkään
jacobk
  • Laddar…
Olen nähnyt, että joskus saumataan heti saumauksen jälkeen, jolloin mahdollinen väri tarttuu paremmin ja tulee enemmän rappauksen kaltaiseksi.

• Tykkään
Björn Melander ja 2 muuta
  • Laddar…
Kiitos vastauksista! Olin pohtimassa, miten se toimii saumata rappaukseen, koska se on suhteellisen huokoista.

Onko jokin erityinen saumaus, jota minun pitäisi etsiä?

H
Peter2400 Peter2400 sanoi:
Olen nähnyt, että joskus saumataan heti saumauksen jälkeen, jolloin mahdollinen väri tarttuu hyvin ja muistuttaa enemmän rappausta.
missä olet nähnyt sen?

• Tykkään
patrik_bjorklund
  • Laddar…
H
Peter2400 Peter2400 sanoi:
Olen nähnyt sen, mm. julkisivun saumoissa appivanhemmillani, jotka asuvat melko uudessa asunnossa. Tässä mainitsee bostic sen, [linkki]
aha. emme saa käyttää isosyanaatteja. (y)
on olemassa akryylituote, jossa on hiekkaa, mutta ei ole saatavilla Ruotsissa, mitä olen nähnyt.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.