7 560 lukukertaa ·
8 vastausta
8k lukukertaa
8 vastausta
Mikä levy sisäseinän puutolpparakenteen rappaukseen?
Vi har en yttervägg, trästolpar med träpanel utvändigt. Utifrån och in så är det träpanel, glasull 70 mm, byggplast. Önskemålet är en putsad vägg invändigt, som sedan skall vitmålas.
Jag var på Beijer, och deras tänkta lösning går på 1000 kr per m2 i materialkostnad, utan arbetet. Det tycker jag är orimligt dyrt. De föreslog Aquaroc fasadskiva à 400 kr/m2, glasfiberarmeringsnät, glasfiberarmerat putsbruk à 360 kr säcken. Som sagt, det där är jag inte villig att betala för.
Jag tänker mig att det måste vara total overkill att bygga en *utomhusfasad* när det är ett matrum, inomhus. Ingen vask i rummet, inget våtrum alls.
Vad är det t ex som hindrar att man sätter upp Fermacell fibergipsskiva för våtrum, sätter putsnät (metall) på den, och putsar med Putsbruk C? (Jag har talat med tillverkaren, skall ringa en annan gubbe där imorgon igen.)
https://www.byggmax.se/skivmaterial/gipsskivor/fibergipsskiva-för-våtrum-m.m.-p07540
Jag är också medveten om att jag egentligen borde ha en luftspalt närmast ytterväggen, men den är ett plank till grannen och det är inte en aktuell möjlighet. Vi tejpar folien noga och sörjer för undertryck via ventilation istället. Som sagt, det är inte flexibelt, så just den biten är inte så lönt att diskutera, det jag undrar över är hur putsa insidan för mindre än 1000 kr metern.
Tack på förhand!
Jag var på Beijer, och deras tänkta lösning går på 1000 kr per m2 i materialkostnad, utan arbetet. Det tycker jag är orimligt dyrt. De föreslog Aquaroc fasadskiva à 400 kr/m2, glasfiberarmeringsnät, glasfiberarmerat putsbruk à 360 kr säcken. Som sagt, det där är jag inte villig att betala för.
Jag tänker mig att det måste vara total overkill att bygga en *utomhusfasad* när det är ett matrum, inomhus. Ingen vask i rummet, inget våtrum alls.
Vad är det t ex som hindrar att man sätter upp Fermacell fibergipsskiva för våtrum, sätter putsnät (metall) på den, och putsar med Putsbruk C? (Jag har talat med tillverkaren, skall ringa en annan gubbe där imorgon igen.)
https://www.byggmax.se/skivmaterial/gipsskivor/fibergipsskiva-för-våtrum-m.m.-p07540
Jag är också medveten om att jag egentligen borde ha en luftspalt närmast ytterväggen, men den är ett plank till grannen och det är inte en aktuell möjlighet. Vi tejpar folien noga och sörjer för undertryck via ventilation istället. Som sagt, det är inte flexibelt, så just den biten är inte så lönt att diskutera, det jag undrar över är hur putsa insidan för mindre än 1000 kr metern.
Tack på förhand!
gypsumkipsituote sitten?K kamrate sanoi:Meillä on ulkoseinä, puupilarit ja ulkopuolella puupaneli. Ulkopuolelta sisäänpäin se on puupaneli, lasivilla 70 mm, rakennusmuovi. Toiveena on rappausseinä sisäpuolella, joka maalataan valkoiseksi.
Kävin Beijerissä, ja heidän ehdottama ratkaisu maksaa 1000 kr per m2 materiaalikustannuksissa, ilman työtä. Mielestäni se on kohtuuttoman kallista. He ehdottivat Aquaroc julkisivulevyä 400 kr/m2, lasikuituvahvisteista verkkoa, lasikuituvahvisteista rappauslaastia 360 kr säkki. Kuten sanottu, en ole valmis maksamaan siitä.
Ajattelen, että on täysin ylimitoitettua rakentaa *ulkoilman julkisivu* kun kyseessä on ruokailuhuone, sisätiloissa. Ei vesialtaita huoneessa, ei lainkaan märkätila.
Mikä estää, että asentaisi Fermacell kuitugypsilevyn märkätiloille, asettaa rappausverkon (metalli) sen päälle, ja rappaa Rappauslaasti C:llä? (Olen puhunut valmistajan kanssa, soitan toiselle kaverille siellä huomenna.)
[linkki]
Olen myös tietoinen siitä, että minun pitäisi oikeastaan olla ilmarako lähimpänä ulkoseinää, mutta se on aita naapurille ja se ei ole mahdollinen vaihtoehto. Teippaamme folion huolellisesti ja takaamme alipaineen ilmanvaihdon kautta. Kuten sanottu, se ei ole joustavaa, joten juuri sitä osaa ei ole hyötyä keskustella, haluaisin tietää, miten rappaa sisäpuolen alle 1000 kr metrillä.
Kiitos etukäteen!
ei tule sama ulkonäkö?
Jäsen
· Västra Götaland
· 3 566 viestiä
Samaa mieltä, käytä kakelfix:iä, tarttuu melkein mihin tahansa levyyn. Kuivuu. Sitten kiillota sitä. Maalaa.
Olen tietoinen, että on olemassa kipsilaastia. Pitäisikö minun tulkita teidät niin, että tarkoitatte, että "tavallisen" sisäkäyttöön tarkoitetun kipsilevyn käyttäminen levynä olisi ok, ja sitten
- käyttää kipsilaastia (henke_benke)
- pohjustaa laattojen kiinnityslaastilla, sitten rapata (Martenw)
Olisi mukavaa, jos voisitte hieman avata ajatuksianne ja ehkä kertoa, millä kokemustaustalla suosittelette menetelmää. En epäile teitä, mutta on monia mielipiteitä eri suunnilta, vaikea arvioida, kenellä on "oikea".
- käyttää kipsilaastia (henke_benke)
- pohjustaa laattojen kiinnityslaastilla, sitten rapata (Martenw)
Olisi mukavaa, jos voisitte hieman avata ajatuksianne ja ehkä kertoa, millä kokemustaustalla suosittelette menetelmää. En epäile teitä, mutta on monia mielipiteitä eri suunnilta, vaikea arvioida, kenellä on "oikea".
Käytä tavallista kipsiä, laita paperinauha saumoihin ja sitten käytät Dalapro Deco. Deco on valmiiksi sekoitettu rappaus (valkopigmentoitu) ja on helppo käyttää.
Kyllä, se on lähinnä visuaalista, että se näyttää rappaukselta niin sanotusti. Se on tilaus korkeammalta taholta, eli sydämeni ruusu haluaa sen niin, ja se on taatusti visuaalista enemmän kuin toiminnallisuutta.S SpackelFredrik sanoi:
Onko olemassa muita tuotteita, jotka voisivat soveltua putsimaisen pinnan tekemiseen? Tiedän esimerkiksi, että eräs kaveri käytti Casco Husfixiä, mutta itse en ole sitä kokeillut. Sitten on Weber Gypsum tai mitä se nyt onkaan. Lisäksi on McGyver-menetelmä, jota tämä nainen käytti:
https://www.byggahus.se/forum/threads/vaegg-som-ser-ut-som-betong.121331/page-2
https://www.byggahus.se/forum/threads/vaegg-som-ser-ut-som-betong.121331/page-2
Jäsen
· Västra Götaland
· 3 566 viestiä
Laitoin fixin OSB-levyyn, sitten tavallista hienopinnoitetta. Ei halkeamia, 2 vuotta sitten. Olen normaalisti lahjakas )
Klikkaa tästä vastataksesi