7 035 lukukertaa ·
10 vastausta
7k lukukertaa
10 vastausta
Täyttää reikä laatassa, mikä betoni, nopein?
Hei kaikille!
Minulla on kysymys tästä pienestä hienosta reiästä, joka minulla on laatassani. Laatta on tarkoitus tasoittaa keskiviikkona. Ei pitäisi olla ongelma valaa reikään huomenna (maanantaina) ja sitten tasoittaa keskiviikkona, minulle sanottiin. Luettuani vähän sieltä täältä, tulin hieman epävarmaksi.
Minkälaista betonia minun tulisi käyttää? EPS minulle sanottiin ensin, mutta sitten luin, että sitä ei pitäisi valaa latti lämmitysputkien kanssa. Ehkä sillä ei ole merkitystä, kun se on niin pieni alue? Entä sitten tavallinen hienobetoni, voiko sen tasoittaa kahden päivän jälkeen?
Reiän mitat ovat L60xS25xK10 cm.
Suuri kiitos etukäteen!
Minulla on kysymys tästä pienestä hienosta reiästä, joka minulla on laatassani. Laatta on tarkoitus tasoittaa keskiviikkona. Ei pitäisi olla ongelma valaa reikään huomenna (maanantaina) ja sitten tasoittaa keskiviikkona, minulle sanottiin. Luettuani vähän sieltä täältä, tulin hieman epävarmaksi.
Minkälaista betonia minun tulisi käyttää? EPS minulle sanottiin ensin, mutta sitten luin, että sitä ei pitäisi valaa latti lämmitysputkien kanssa. Ehkä sillä ei ole merkitystä, kun se on niin pieni alue? Entä sitten tavallinen hienobetoni, voiko sen tasoittaa kahden päivän jälkeen?
Reiän mitat ovat L60xS25xK10 cm.
Suuri kiitos etukäteen!
Voisit käyttää Rotbetong http://www.ardex.se/produkter/golvbruk.htm?product=ardex_a_38_mix&key=9
Myös tavallinen grovbetong toimii varmasti myös, se on krymsprickor jotka voivat tulla näkyviin.
Myös tavallinen grovbetong toimii varmasti myös, se on krymsprickor jotka voivat tulla näkyviin.
Jos haluat, että lattialämmitys antaa lämpöä ylöspäin, sinun ei pitäisi käyttää EPS-betonia, mutta jos se ei haittaa tässä paikassa, voit käyttää sitä.
Jos aiot valaa betonilla, et voi käyttää tavallista betonia, vaan tarvitset jotain nopeasti kuivuvaa, esim. Finja 280 Avjämning Grov snabb. Kuitenkin se kestää 3 päivää 100 mm kerrospaksuudelle.
Jos aiot valaa betonilla, et voi käyttää tavallista betonia, vaan tarvitset jotain nopeasti kuivuvaa, esim. Finja 280 Avjämning Grov snabb. Kuitenkin se kestää 3 päivää 100 mm kerrospaksuudelle.
Juuri niin, sen minäkin luin. Ei se ole mikään iso alue, mutta kuitenkin!H huggan sanoi:Jos haluat, että lattialämmitys antaa lämpöä ylöspäin, ei kannata käyttää EPS-sementtiä, mutta jos tällä kohdalla ei ole merkitystä, voit käyttää sitä.
Jos aiot valaa betonilla, et voi käyttää tavallista betonia, vaan tarvitset jotain nopeasti kuivuvaa, esim. Finja 280 Tasoitus Karkea nopea. Kuitenkin, kuivaus kestää 3 vuorokautta 100 mm:n kerrospaksuudelle.
3 vuorokautta, ehkä sitten spacklingille jää vähän aikaa.
Kuinka pian voi jatkaa, esim. parketin asennusta, jos käyttää Finja 280, tarvitseeko se lisäkuivumisaikaa spacklingin jälkeen?
Tuo rotbetong vaikuttaa tehokkaalta!Casaloco sanoi:
Onhan se niin, että haluamme myös aloittaa lattian (parketti) asennuksen mahdollisimman pian. Näyttää siltä, että tämä vaatii vain 48h. Katsotaan, onko lähistöllä kauppaa, jossa on tätä.
Remontoija
· Kalmar
· 3 054 viestiä
A35 mix eller a38mix från ardex
Remontoija
· Kalmar
· 3 054 viestiä
A35mix näyttää toimivan 100 mm asettamiseen hyvällä tiivistyksellä
Mitä mieltä olette tästä? Tämä oli heillä rautakaupassa täällä.
http://www.heydi.se/produkt.asp?VdaID=170
Todella noviisina minulle tulee sekaannusta, kun siinä lukee näin
"
Esivalmistelut - Alusta
Rappausten ja betonin päälle levitetään Hey’di Hurtigstöp ohutvaluina kerrospaksuudeltaan 2-4 cm, tiiviissä kontaktissa alustaan. Tämä varmistetaan alustan tasoitusseoksella (slammaus) käyttäen Hey’di Hurtigstöp sekoitettuna Hey’di KZ:lla ja vedellä suhteessa 1:1. Valu tehdään märkää märkään tasoituksessa."
Erityisen noviisina haluan vain mieluiten sekoittaa ja täyttää 8-9 cm suoraan.
Täytyykö minun, jos olen ymmärtänyt oikein, tehdä se kahdessa 4 cm erässä? Ja että tasoitus on tehtävä ennen kuin se kuivuu? Märkää märkään, kuten siinä sanotaan.
Tämä on hitonmoinen tiede
http://www.heydi.se/produkt.asp?VdaID=170
Todella noviisina minulle tulee sekaannusta, kun siinä lukee näin
"
Esivalmistelut - Alusta
Rappausten ja betonin päälle levitetään Hey’di Hurtigstöp ohutvaluina kerrospaksuudeltaan 2-4 cm, tiiviissä kontaktissa alustaan. Tämä varmistetaan alustan tasoitusseoksella (slammaus) käyttäen Hey’di Hurtigstöp sekoitettuna Hey’di KZ:lla ja vedellä suhteessa 1:1. Valu tehdään märkää märkään tasoituksessa."
Erityisen noviisina haluan vain mieluiten sekoittaa ja täyttää 8-9 cm suoraan.
Täytyykö minun, jos olen ymmärtänyt oikein, tehdä se kahdessa 4 cm erässä? Ja että tasoitus on tehtävä ennen kuin se kuivuu? Märkää märkään, kuten siinä sanotaan.
Tämä on hitonmoinen tiede
Klikkaa tästä vastataksesi