Hei,
Olen tekemässä parveketta ja nyt kaide asennetaan. Pohjalla on saumakate ja sen päällä on terassilautalattia, joka kelluu levyn päällä.
Kaide tehdään tavallisesta kuusesta (ei painekyllästetty, koska se maalataan) ja pylväät ovat liimapuupylväitä 140x140mm. Yhteensä pitäisi olla 4 pylvästä.
Miten tekisitte pylväiden kiinnityksen terassilautaan? Koska pylväät eivät ole kyllästettyjä, olisi hyvä, että niillä olisi vähän etäisyyttä terassilautaan, jotta ne kestäisivät paremmin lahoamista.
En ole löytänyt hyviä kiinnikkeitä 140mm pylväille, onko sellaisia olemassa?
Onko mahdollista vaihtoehtoisesti asettaa pylväät imemättömän laatan päälle ja ruuvata viistosti terassilautaan?
Onko tähän muita fiksuja ratkaisuja?
/Anders