Hei!

Olen tehnyt todellisen "hack job":n avatakseen savupiipun rungon saadakseni hieman vauhtia puukapselin kuumailmalle. Olen hankkinut valurautaritilän, joka pitäisi asentaa, mutta ennen sitä haluan tasoittaa sen hirvittävän ruman reiän, jonka olen saanut aikaan.

Tiiliseinään tehty aukko, josta näkyy metalliputki ja epäsäännöllisiä reunoja.

Minulla ei ole lainkaan kokemusta siitä, miten savupiipun rungot yleensä muurataan, mutta tämä oli täysin hullua minun mielestäni. Siellä on onteloita siellä täällä, erilaisia kiviä ja joissain paikoissa erittäin paksuja saumoja... joten reiän tekeminen ei ollut helppoa. En yksinkertaisesti tiennyt, mitä odottaa, kun pora työskenteli sisään. En myöskään uskalla poistaa enempää materiaalia... pelkään, että se romahtaa paljon, ja uskon, että aukko on täysin riittävä saadakseni hieman enemmän kiertoa.

Joka tapauksessa, nyt haluan siis tasoittaa hieman. Minulla sattuu olemaan kaksi avattua säkkiä laastia, joita käyttäisin mielelläni, jos mahdollista. Toinen on "Gjuta grov" Byggmaxista, jota käytin valuessani pylvään postilaatikolle. Samalla valoin pari kivipalaa savupiipun runkoon tiivistääkseni suuren onkalon (näkyy kuvassa, reiän oikealla puolella).

Toinen säkki on Weber Base 135, joka on rappauslaastia.

Gjuta grov oli mielestäni melko vaikea käyttää reiässä, koska sillä oli melko huonot tartuntaominaisuudet materiaaleihin. Base 135:stä olen lukenut, että sitä ei pitäisi laittaa paksummaksi kuin 5 mm.

Jollain tavalla tuntuu siltä, että oikeastaan ​​tarvitsisin jonkun laastin, joka menee Gjuta grovin ja Base 135:n väliin, mutta olisi kuten sanottu mukavaa voida käyttää jotain niistä, mitä minulla on, jotta vältyn ostamasta jälleen yhtä säkkiä, joka pitää säilyttää jossain, koska en koskaan käytä niin paljon laastia tähän projektiin.

Emme puhu mitään kantavuusasioita täällä. Laastin tarvitsee vain pysyä kiinni ja kestää hieman lämpöä, eikä kantaa mitään kuormia. Itse ritilän ajattelin liimata paikalleen Tec7-massalla.

Mitä mieltä ovat muut? Voinko käyttää Base 135:ta, vaikka se joissakin paikoissa on paljon paksumpaa kuin 5 mm? Mitä sille tapahtuu, kun se laitetaan paksuihin kerroksiin?

Ystävällisin terveisin
Fred

• Tykkään
whork
  • Laddar…
Onko kenelläkään mitään ajatusta tästä?

R
Mikä reikä on takana, näkyy rökrörsslangen, joka on insats, onko se tiivis, onko nuohooja provtryckt ja hyväksynyt reikä kanavassa savupiipussa, se täytyy testata ennen kuin voit asettaa jonkin ristikko. Ajattele itse, savukaasut talossa eivät ole hyväksi.

Kasetti asennus on 100% oikea, joten siitä ei tarvitse keskustella tässä ketjussa, koska se ei liity lämminilmareiän reunojen siistimisen käyttövalintaan.

• Tykkään
LJC
  • Laddar…
R
P Paxman sanoi:
Kasettiasennus on 100 % oikein, joten meidän ei tarvitse käsitellä sitä tässä ketjussa, koska se ei liity valintaan, joka koskee kuumailmareiän reunojen siistimistä.
Anteeksi, että kysyin, se ei ilmennyt ensimmäisessä viestissä, miten takana olevan savupiipun on rakennettu, joten jätän tämän ketjun, toivottavasti saat hyvän vastauksen.

Ei syytä pahoitella. Kuitenkin on tapana foorumeilla vastata aloittajan kysymykseen, jos on jotain lisättävää, eikä kysyä itse muita asioita. Kysymyksesi vihjaa, että en olisi perillä installaationi osista, jotka eivät liity kuuman ilman reikään, mikä on täysin väärin. Ristikko ei myöskään liity mitenkään muuhun asennukseen.

P Paxman sanoi:
Kuitenkin se on foorumin tapa vastata TS:n kysymykseen, jos on jotain lisättävää, eikä itse kysyä muita asioita. Kysymyksesi vihjaa, että minulla ei ole hallintaa niistä osista asennustani, joilla ei ole tekemistä kuuman ilman reiän kanssa
Haluaisin mieluummin käyttää finbetong tähän.
Mutta olen samaa mieltä Rävlyanin pohdinnoista:
Mitä menee läpi inserttiputken?
Mitä pitäisi johtaa savupiipun kautta inserttiputken ympärillä, kuuma ilma kirjoitat?
Mihin menevät savuherätteen savukaasut siinä tapauksessa? Eivätkö ne mene samaan savupiippuun?

Rehellisesti, miksi minun pitäisi selittää, miten kasettiasennus on tehty, kun haluan vain tietää, mitä laastia käyttääkseni reiän siistimiseen lämpimälle ilmalle? Kasetti on ollut paikallaan viisi vuotta ja sitä on käytetty paljon, nokikolari tarkisti sen kun se oli juuri asennettu yritykseltä jolta ostimme sen ja se on nuohottu kahdesti sen jälkeen. Eikö se riitä?

Joskus mietin, ovatko "palkinnot" kirjoitettujen viestien määrästä niin hyvä idea foorumilla...

Jos ne ovat vanhoja säkkejä, olisin ostanut uudet. Laasti yleensä huononee, täyttyy paakuilla ja menettää kestävyyden melko nopeasti, jos se vain makaa. Säkkeihin on merkitty viimeinen käyttöpäivä. Koska kyse on vain ulkonäöstä eikä erityisestä kestävyydestä, se varmasti toimii sinulla olevalla rappauslaastilla. Täytyykö sinun levittää se paksusti? Voisitko yrittää tasoittaa reikää kulmahiomakoneella? Sellainen leikkaa punatiileen kuin voi. Se pölyää kuitenkin ihan hirveästi.

• Tykkään
Paxman
  • Laddar…
Pussit eivät ole erityisen vanhoja, joten ne ovat varmaan OK tähän tarkoitukseen. Juuri rappauslaasti sattuu olemaan vanhin, joten en sitä käyttäisi minkään ulkoseinän rappaukseen, mutta reikään se on varmaan hyvä, sillä kuten sanot... sen ei tarvitse olla niin kestävä eikä niin tavattoman siisti. Ajattelin ottaa vähän hiiltä ja mustata sitä, kun se on palanut loppuun, jotta se olisi mahdollisimman musta, kun katsoo ritilän läpi.

En halua käyttää kulmahiomakonetta, juuri siksi että se pölyttää niin paljon. Pelkkä poraaminen on aiheuttanut punaista pölyä, jota on mahdotonta poistaa joistakin hieman rakenteellisista pinnoista, ja koko seinä takkahuoneen savupiipulla on valkoista mexi-tiiltä. Joten, joo... minun täytyy laittaa laastia melko paksusti joihinkin kohtiin saadakseni jonkin verran sileän pinnan.

Tiedätkö mitä tapahtuu rappauslaastille, jos laitan sen sanotaan vaikka 5 cm paksusti johonkin kohtaan? Onko olemassa vain halkeiluriski vai mureneeko se?

Luultavasti on riski, että se halkeilee tai irtoaa alustasta. Tuskin se murenee. Muurauslaasti ei ole varsinaisesti minun asiantuntemustani, jos niin voi sanoa, joten sinun ei pitäisi kuunnella liikaa mitä sanon:confused: Olen kuitenkin kuullut kokeneilta muurarilta, että parhaan tuloksen saavuttamiseksi pitäisi käyttää "heikompaa" laastia kuin olemassa oleva, kun kunnostetaan vanhaa muuria. Esimerkiksi kalkkilaasti tai savilaasti.

• Tykkään
Paxman
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.