Vanhempani rakensivat Modulenthus-talon vuonna 1989 mallia Lysekil. Heillä ei ole rakennuspiirustuksia ja Modulent ei voi auttaa heitä millään (!).

Onko jollakulla sama talomalli ja pääsy piirustuksiin? Kysymys on siitä, onko sälemuuri kantava ja mahdollisesti korvataanko pylväät palkilla.

Rakennuslupapiirustukset riittävät kai aika pitkälle?

Voit myös tarkistaa tältä mieheltä: http://kn-teknik.se/

Kiitos! Olen ottanut yhteyttä KN-teknik.

D dan-lind sanoi:
Vanhempani rakensivat Modulenthus-talon vuonna 1989 mallia Lysekil. Heillä ei ole rakennuspiirustuksia ja Modulent ei voi auttaa heitä mitenkään (!).

Onko jollakulla sama talomalli ja on pääsy piirustuksiin? Kyseessä on, onko ristikkomuuri kantava ja voiko mahdollisesti korvata tolpan palkilla.
Hei!
Näen, että teit viestin kaksi vuotta sitten, mutta kokeilen silti. Vanhemmillani on samanlainen talo ja tiedän, että isälläni on sen piirustukset. Isäni poisti saman ristikon ja korvasi sen seinällä. Viime vuosina hän on sanonut, että aikoo poistaa seinän ja laittaa jonkun palkin tilalle. Ratkesiko ristikkoasiat vanhempiesi osalta? :D

CassandraJee CassandraJee sanoi:
Hei!
Näen, että siitä on kaksi vuotta, kun teit viestin, mutta kokeilen silti. Vanhemmillani on samanlainen talo, ja tiedän, että isällä on piirustukset siitä. Isä poisti saman ritilän ja korvasi sen seinällä. Viime vuosina hän on sanonut, että hän aikoo poistaa seinän ja laittaa jonkin palkin tilalle. Ratkesiko asia ritilän osalta vanhemmillesi? :D
CassandraJee CassandraJee sanoi:
Hei!
Näen, että siitä on kaksi vuotta, kun teit viestin, mutta kokeilen silti. Vanhemmillani on samanlainen talo, ja tiedän, että isällä on piirustukset siitä. Isä poisti saman ritilän ja korvasi sen seinällä. Viime vuosina hän on sanonut, että hän aikoo poistaa seinän ja laittaa jonkin palkin tilalle. Ratkesiko asia ritilän osalta vanhemmillesi? :D
Hei,

Kyllä, he ottivat yhteyttä kn-teknik ja saivat hyviä vinkkejä rakenteesta muutamalla satasella.

Ritilä on poissa, mutta pylväs, joka lopettaa ritilän, on kantava, joten se on edelleen paikallaan. Sitten luulen, että he saivat ohjeen avata sisäkatto yhdistääkseen palkiston (talo on rakennettu moduuleista, ja niiden välillä on sauma juuri pylvään kohdalla).

Jos haluaa tehdä toimenpiteitä, jotka vaativat pylvään poistamista, voin lämpimästi suositella kn-teknik.

D dan-lind sanoi:
Hei,

Kyllä, he ottivat yhteyttä kn-teknik:iin ja saivat hyviä vinkkejä rakenteeseen muutamalla satasella.

Ritilä on poistettu, mutta ritilän päättävä pylväs on kantava, joten se on edelleen paikallaan. Sitten luulen, että he saivat neuvon avata sisäkatto yhdistääkseen lattiarakenteen (talo on rakennettu moduuleissa ja niiden välissä on sauma juuri pylvään yläpuolella).

Jos haluaa tehdä toimenpiteitä, jotka tarkoittavat pylvään poistamista, voin vain lämpimästi suositella kn-teknik:ia.
Ja, tarkoitat Kaj Nilssonia. Isä työskenteli hänen kanssaan Modulenti:ssa, joten he tuntevat toisensa hyvin. Isä on myös rakennusinsinööri.

Aivan, pylväs on kantava. Luulen, että isä mainitsi myös jotain lattiarakenteen avaamisesta pylvään poistamiseksi.

Onko sinulla kuvia vanhempiesi talosta? Olisi hauska nähdä toinen ”samankaltainen” talo, jossa on kasvanut. Minulla on paljon kuvia vanhempieni talosta. Isä on laajentanut sitä ja tehnyt muutoksia, joten se on isompi ja myös vähän muutoksia pohjaratkaisuun.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.