4 703 lukukertaa ·
11 vastausta
5k lukukertaa
11 vastausta
Höyrysulun asentaminen vai ei?
Minä ja mieheni tarvitsemme alkaa sisustaa ullakkoamme, joka on nyt eristetty polyuretaanilla (FoamKing). Emme pääse sopuun siitä, pitääkö höyrytiivistää vai ei. Olen lukenut monesta paikasta, että PU vaahto on diffuusionkestävä, mutta hän sanoo, että meidän pitäisi pelata varman päälle. JOS meidän nyt pitäisi laittaa muovi, laitetaanko se suoraan eristystä vasten ennen kehikon asentamista? Tuntuu, että emme koskaan pääse alkuun ennen kuin tämä asia on ratkaistu. Haluaisin mielelläni kuulla kokeneita näkemyksiä kysymykseen!
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Polyuretaanieristys on sekä ilmaa että höyryä tiivis, joten teidän ei tarvitse käyttää mitään ylimääräistä höyrynsulkua.
Jäsen
· Västra Götaland
· 1 849 viestiä
Jäsen
· Västra Götaland
· 1 849 viestiä
Tätä Foamking sanoo verkkosivullaan:
polyuretaanipinnoitteen eristys on usein luokiteltu "joko avoinsoluinen" tai "suljettu". Näiden kahden tyypin välillä on useita suuria eroja, mikä johtaa etuihin ja haittoihin molemmille tyyppikohtaisesti, riippuen lopputuloksen vaatimuksista. Polyuretaanipinnoitteen eristys on äärimmäisen monipuolinen materiaali, jolla on erilaisia fyysisiä ominaisuuksia ja tiheyksiä, mikä tekee välttämättömäksi, että loppukäyttäjä ymmärtää nämä erot valitakseen parhaiten soveltuvat järjestelmät haluttuun lopputulokseen.
polyuretaanipinnoitteen eristys on usein luokiteltu "joko avoinsoluinen" tai "suljettu". Näiden kahden tyypin välillä on useita suuria eroja, mikä johtaa etuihin ja haittoihin molemmille tyyppikohtaisesti, riippuen lopputuloksen vaatimuksista. Polyuretaanipinnoitteen eristys on äärimmäisen monipuolinen materiaali, jolla on erilaisia fyysisiä ominaisuuksia ja tiheyksiä, mikä tekee välttämättömäksi, että loppukäyttäjä ymmärtää nämä erot valitakseen parhaiten soveltuvat järjestelmät haluttuun lopputulokseen.
Jäsen
· Västra Götaland
· 1 849 viestiä
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Höyrynsulkumuovin ensisijainen tarkoitus on estää sisäilman vesihöyryn kondensoituminen eristeeseen, mikä heikentäisi sen eristyskykyä. Tämä pätee erityisesti silloin, kun käytetään erilaisia mineraalivillaeristeitä. Massiivisissa puurakenteissa ei koskaan käytetä höyrynsulkua.
Minulla on vain kokemusta höyrytiiviistä. Jos on käytetty polyuretaania ainoana eristysmateriaalina, ei pitäisi käyttää höyrynsulkua, riippumatta siitä onko se höyrytiivis vai ei, koska sen eristysarvo ei muutu mahdollisen kondensoituneen vesihöyryn esiintymisestä.
Minulla on vain kokemusta höyrytiiviistä. Jos on käytetty polyuretaania ainoana eristysmateriaalina, ei pitäisi käyttää höyrynsulkua, riippumatta siitä onko se höyrytiivis vai ei, koska sen eristysarvo ei muutu mahdollisen kondensoituneen vesihöyryn esiintymisestä.
Jäsen
· Västra Götaland
· 1 849 viestiä
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Tarve ja seuraukset muovin asentamiselle riippuvat siitä, miltä kattorakenne muuten näyttää. Jos teillä on diffuusioavoin kangas ulkokaton tiivistyskerroksena, voitte muovittaa niin paljon kuin haluatte. Jos katossa on muita eristemateriaaleja samalla kun tiivistyskerros koostuu tavallisesta aluskatteesta (diffuusiotiivis) ja raakapontin alla on ilmarako, voi myös olla sopivaa muovittaa. Muissa tapauksissa tulisi välttää muovitusta.
Ei se halpaa ollut, mutta harvoinpa se on, kun ei tee asioita itse. Yritän päästä vauhtiin ja tehdä paljon itse muilta osin ja säästää siellä sen sijaan.A Autodidak1 sanoi:
A Autodidak1 sanoi:
@Snickarnovisen, Myös minä olen utelias tämän hintakuvasta. Kuinka suuri pinta-ala eristettiin?
Klikkaa tästä vastataksesi