5 221 lukukertaa ·
10 vastausta
5k lukukertaa
10 vastausta
Ruuvinväännin ei kiinnitä
Hei
Aion asentaa TV:n seinälle ja olen tunnistanut kaksi palkkia, joihin on hyvä kiinnittää mollyplugien lisäksi. Mukana tulevat 65 mm pitkät ruuvit, joille Samsung ehdottaa esiporausta 3 mm poranterällä, mitä olenkin tehnyt. Ruuvinvääntimelläni on valtavia ongelmia jaksaa viimeinen osuus, ja olen pyöristänyt kaksi ruuvia siihen mennessä. Onko ruuvinvääntimen asetuksella merkitystä? Pitäisikö porata hieman isommalla? Ruuvi on noin 5 mm halkaisijaltaan. Minulla on Ryobi, jossa on 50 Nm vääntömomentti. Mikä on yleisin aloittelijoiden virhe ruuvinvääntimen kanssa, ehkä se on parempi kysymys
Kiitos etukäteen
Aion asentaa TV:n seinälle ja olen tunnistanut kaksi palkkia, joihin on hyvä kiinnittää mollyplugien lisäksi. Mukana tulevat 65 mm pitkät ruuvit, joille Samsung ehdottaa esiporausta 3 mm poranterällä, mitä olenkin tehnyt. Ruuvinvääntimelläni on valtavia ongelmia jaksaa viimeinen osuus, ja olen pyöristänyt kaksi ruuvia siihen mennessä. Onko ruuvinvääntimen asetuksella merkitystä? Pitäisikö porata hieman isommalla? Ruuvi on noin 5 mm halkaisijaltaan. Minulla on Ryobi, jossa on 50 Nm vääntömomentti. Mikä on yleisin aloittelijoiden virhe ruuvinvääntimen kanssa, ehkä se on parempi kysymys
Kiitos etukäteen
Yleinen virhe, jonka aloittelijat tekevät, on yrittää "auttaa" ruuvinväännintä kääntämällä ja "häsläämällä" sen kanssa. On tärkeää keskittyä pitämään ruuvinväännin suorassa kulmassa kaikkiin niveliin nähden (tässä tapauksessa) seinää vasten ja pitää kovaa painetta ruuvinvääntimellä niin, että paine bitsin ja ruuvin välillä on mahdollisimman suuri.
Sinun tapauksessasi voit kiristää ruuvin lopullisesti jakoavaimella tai vielä paremmin sopivalla hylsyavaimella, sillä Samsungin ruuveissa on kuusikulmainen kanta.
Sinun tapauksessasi voit kiristää ruuvin lopullisesti jakoavaimella tai vielä paremmin sopivalla hylsyavaimella, sillä Samsungin ruuveissa on kuusikulmainen kanta.
Älä poraa suuremmalla poralla tässä tapauksessa. TS:n mukaan kokonaishalkaisija on 5 mm kierreosan ulkopuolella, arvatenkin kierre on noin 1 mm syvä (karkeakierteinen ruuvi), mikä tarkoittaa, että ruuvin halkaisija kierteessä on juuri 3 mm. Syy siihen, miksi Samsung on lähettänyt tällaisia karkeita ruuveja ja ilmoittanut poranterän halkaisijaksi 3 mm, on se, etteivät he halua, että televisio putoaa alas. En usko TV:si putoavan, jos poraat suuremmalla poralla (tämä ei tarkoita missään tapauksessa yli 3,5 mm), mutta minä en ottaisi riskiä.Isakare sanoi:
Ruuvinvääntimesi on myös hieman heikkotehoinen tällaisille "karjuille" ruuville.
Muuten mielestäni te muut annatte hyviä neuvoja TS:lle ja muille aloittelijoille ruuvinvääntimillä.
Anteeksi, luin huolimattomasti ja unohdin, että ruuvi oli 5 mm.P pilen sanoi:Älä poraa suuremmalla poralla tässä tapauksessa. TS:n mukaan kokonaisläpimitta on 5 mm kierteiden ulkopuolella, arvatenkin kierre on noin 1 mm syvä (karkea kierre), mikä tarkoittaa, että ruuvin läpimitta kierteessä on juuri 3 mm. Syy, miksi samsung on lähettänyt tällaisia karkeita ruuveja ja ilmoittanut poraushalkaisijan olevan 3 mm, on se, etteivät he halua tv:n putoavan alas. En usko, että tv putoaa, vaikka poraat suuremmalla poralla (joka ei tarkoita ehdottomasti isompaa kuin 3,5 mm), mutta minä en ottaisi riskiä. Ruuvinvääntimesi on myös hieman liian heikko tällaisille "konnille" ruuville. Muuten mielestäni teillä muilla on hyviä neuvoja TS:lle ja muille aloittelijoille ruuvinvääntimien kanssa.
Här nedan ser du dom vanligaste skruvskallarna. Framförallt är det viktigt att skilja på pozidrive och philips som redan skrivits ovan. Väldigt lätt att dra sönder skruvarna med fel bits.Observera att pozidrive har små anvisningar/streck mellan skruvens spår som philips inte har, det gör det lätt att se vilken det är

Kiitos kaikille ja loistava kuva RoBo, minun maailmassani ne oikealla olivat "stjärnskruv" eli sama asia
Nyt tiedän paremmin.
Olen niin vaikuttunut/kiitollinen kaikkien avuliaisuudesta tässä foorumissa.
Olen niin vaikuttunut/kiitollinen kaikkien avuliaisuudesta tässä foorumissa.
R RoBo sanoi:Alla näet yleisimmät ruuvikannat. On erityisen tärkeää erottaa pozidrive ja philips, kuten yllä jo kirjoitettu. On erittäin helppoa rikkoa ruuvit väärillä bittineilla. Huomaa, että pozidrive-ruuveissa on pienet merkinnät/viivat ruuvin urien välissä, joita philipsissä ei ole, ja tämä tekee siitä helpon tunnistaa.
[bild]
Klikkaa tästä vastataksesi