5 026 lukukertaa ·
4 vastausta
5k lukukertaa
4 vastausta
Ruuvin valinta MDF-levyn asennuksessa keittiökaappien alle. Väärä materiaali?
Hei!
Aion asentaa levyn keittiökaappieni alle upotetuilla spot-valoilla. Olen valinnut MDF-levyn, koska se oli haluamassani paksuudessa (12 mm). Spot-valot (9 mm).
Jälkikäteen minusta tuli hieman epäileväinen, onko materiaalivalinta oikea?
Yritän nimittäin löytää sopivia ruuveja kiinnittääkseni levyn, ja kaikki Googlen haut johtavat siihen, kuinka ihmisillä on ongelmia ruuvata MDF:ään?
Onko kellään ajatuksia tästä?
Kiitos etukäteen!
Aion asentaa levyn keittiökaappieni alle upotetuilla spot-valoilla. Olen valinnut MDF-levyn, koska se oli haluamassani paksuudessa (12 mm). Spot-valot (9 mm).
Jälkikäteen minusta tuli hieman epäileväinen, onko materiaalivalinta oikea?
Yritän nimittäin löytää sopivia ruuveja kiinnittääkseni levyn, ja kaikki Googlen haut johtavat siihen, kuinka ihmisillä on ongelmia ruuvata MDF:ään?
Onko kellään ajatuksia tästä?
Kiitos etukäteen!
MDF:llä on useita etuja. Sinne eivät kuulu kiinnitykset. Ratkaisin samanlaisen ongelman käyttämällä konstruktionslim och skruv.
Sahasin levyt sopiviksi. Tarkistin, että ne todellakin sopivat täydellisesti. Liimasin ja pidin levyjä paikoillaan puristimilla. Sitten porasin ja upotin yläkaapeista alas levyyn. Valitsin ruuvin pituuden huolella.
Sahasin levyt sopiviksi. Tarkistin, että ne todellakin sopivat täydellisesti. Liimasin ja pidin levyjä paikoillaan puristimilla. Sitten porasin ja upotin yläkaapeista alas levyyn. Valitsin ruuvin pituuden huolella.
Ruuvin kiinnittäminen MDF:n "päätypuuhun" on hankalaa. Vältä olemasta lähellä kulmia ja esiporaa aina. Kokeile jäännöskappaleella, kuinka karkea pora tarvitaan kyseiselle ruuville. Karkea kierre ruuvi puree paremmin kuin hienokierre. Kiinnitä myös huomiota kiristysmomenttiin. A ja O on testata ennen kuin ryhtyy käsittelemään oikeita paloja. Halkeama voi pilata todella paljon.
Kiitos vastauksesta!
En aio ruuvata päistä, vaan suoraan läpi. Yläkaapin pohja on 15mm, MDF-levy on 12mm ja olen ostanut tavalliset 3,5x25mm puuruuvit.
Täytyy yrittää löytää jämäpala testattavaksi ensin.
Olen jo ostanut kaiken, joten nyt on vähän make it or brake it...
En aio ruuvata päistä, vaan suoraan läpi. Yläkaapin pohja on 15mm, MDF-levy on 12mm ja olen ostanut tavalliset 3,5x25mm puuruuvit.
Täytyy yrittää löytää jämäpala testattavaksi ensin.
Olen jo ostanut kaiken, joten nyt on vähän make it or brake it...
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 025 viestiä
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 025 viestiä
Luultavasti lastulevy on kaapissa, johon ruuvikierteet kiinnittyvät. Tämä rajoittaa tässä tapauksessa kestävyyttä. Esiporaa MDF:ään 3,5 tai 4 mm poralla ja aseta puristimet tai puristimet kaappia vasten, kun kiinnität MDF:n, niin se sujuu hyvin. Jos et kiinnitä, kaapin ja MDF:n väliin tulee möykkyä lastuista, mikä vaikeuttaa täysin tiiviin liitoksen saamista.
Klikkaa tästä vastataksesi