10 026 lukukertaa ·
20 vastausta
10k lukukertaa
20 vastausta
Lattialaattojen asennus kodinhoitohuoneeseen - vaihtaa lattiakaivo?
Sivu 1 / 2
Hei!
Olen aloittanut pesutuvan remontin, siistinyt kattoa ja seiniä, talo on 1970-luvulta ja siinä on kellari. Minun täytyy hioa pesutuvan betonilattia, koska se on päällystetty jonkinlaisella epoksimaalilla monta vuotta sitten, ja se on nyt alkanut halkeilla alhaalta tulevan pienen kosteuden takia.
Aion vuokrata lattiahiontakoneen paikalliselta vuokraamolta ja ystävä tulee laittamaan klinkkerilaatat.
Täytyykö minun vaihtaa kaivo? Ajattelin päästä vähän halvemmalla... Kaivo on valurautainen ja ei niin kaunis, mutta tila on käytössä vain pesukoneelle ja vain pesukoneesta tuleva vesi menee sinne.
Laittaisitteko 3-5000:- kaivon vaihtoon vai vain laittaisitte klinkkerit ja jättäisitte sen ennalleen?
Pesutupa on kellarissa.
Olen aloittanut pesutuvan remontin, siistinyt kattoa ja seiniä, talo on 1970-luvulta ja siinä on kellari. Minun täytyy hioa pesutuvan betonilattia, koska se on päällystetty jonkinlaisella epoksimaalilla monta vuotta sitten, ja se on nyt alkanut halkeilla alhaalta tulevan pienen kosteuden takia.
Aion vuokrata lattiahiontakoneen paikalliselta vuokraamolta ja ystävä tulee laittamaan klinkkerilaatat.
Täytyykö minun vaihtaa kaivo? Ajattelin päästä vähän halvemmalla... Kaivo on valurautainen ja ei niin kaunis, mutta tila on käytössä vain pesukoneelle ja vain pesukoneesta tuleva vesi menee sinne.
Laittaisitteko 3-5000:- kaivon vaihtoon vai vain laittaisitte klinkkerit ja jättäisitte sen ennalleen?
Pesutupa on kellarissa.
Vaihtaisin muuten remontti ei ole arvoinen sentiäkään tulevassa myynnissä.
Sitten kaivo ruostuu puhki ja alkaa vuotaa vettä sinne tänne, niin on remontti kuitenkin hukkaan heitetty.
Tee oikein alusta alkaen ja vältä päänsärky myöhemmin
Sitten kaivo ruostuu puhki ja alkaa vuotaa vettä sinne tänne, niin on remontti kuitenkin hukkaan heitetty.
Tee oikein alusta alkaen ja vältä päänsärky myöhemmin
Jos siitä tulee vakuutuskysymys, vakuutusyhtiö voi väittää, että se ei ole tehty niitä sääntöjä noudattaen, jotka olivat voimassa remontin aikana (jos nykyinen kaivo ei täytä sääntöjä). Joten minä vaihtaisin.
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 2 705 viestiä
Jäsen
· Västernorrland
· 12 030 viestiä
Kaikki riippuu varmasti siitä, mitä tarkoitetaan remontilla. Pientä siistimistä, maalausta ja klinkkerin asettamista en pidä remonttina, joka vihjaa johonkin enempään. Kunhan tietää, että asiat ovat niin kuin ovat, ei sillä ole väliä, mutta jos myy ja väittää, että on täysin remontoitu. Silloin ollaan kyllä väärässä. Mutta omalta osaltani en vaihtaisi kaivoa vain siksi, että normaalisti se tehdään täydellisten remonttien yhteydessä.
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 2 705 viestiä
Jos kuitenkin käytät aikaa uuden klinkkerin laittamiseen, vaihtaisin samalla lattiakaivon, ei iso summa ja välttyy ongelmilta klinkkerin sovittamisen kanssa sekä tietää, että se ei aiheuta ongelmia vuoden tai parin päästä.
Jäsen
· Västernorrland
· 12 030 viestiä
Uudet keraamiset laatat eivät ole kalliimpia kuin ämpärillinen seinämaalia, jos vain haluaa siistiä. Sitä tarkoitin. Rajan täytyy vetää johonkin. Olisi eri asia, jos laittaisi marmolattian tai jotain, mitä ei todellakaan halua purkaa lainkaan.
Riippumatta siitä mitä, olisin silti ajanut autolla ylös ja vaihtanut kaivon. Huone ei ole tänäänkään kosteussuojattu eikä tule olemaan myöskään sen jälkeen, joten monet säännöt siitä, mitä tulisi/täytyy tehdä, eivät päde kuitenkaan.
Mutta, kyllähän olisi mukavaa, jos olisi yksi asia vähemmän huolehdittavana. Kyse on kuitenkin vain materiaalikustannuksista, jotka ovat noin tuhat kruunua, ja muutamasta tunnista työtä.
Mutta, kyllähän olisi mukavaa, jos olisi yksi asia vähemmän huolehdittavana. Kyse on kuitenkin vain materiaalikustannuksista, jotka ovat noin tuhat kruunua, ja muutamasta tunnista työtä.
Mikä merkitys sillä on, onko se valurautaa vai muovia.. 70-luvun muoviputket ovat roskaa ja ne pitäisi vaihtaa..
Miksi?? Minun talossani vuodelta 1971 on mustia hitsattuja muoviputkia. Poistin osan kaivon vaihdon takia. Nämä mustat "p*****putket" vuodelta 1971 olivat täysin virheettömiä, huomattavasti sitkeämpiä kuin nykypäivän markkinaputket. Ne kestävät helposti vielä 100 vuotta.A Alltoinget sanoi: