Kaivo itsessään ei varmasti aiheuta ongelmia, ja mahdollisen virheen seuraukset ovat erittäin rajalliset pesupuuhuoneessa kellarissa, joten ei tarvitse olla liian huolissaan vakuutusyhtiön vaatimuksista. Sen voi hyvin jättää sellaiseksi, mutta siltä varalta tulee olla valmis siihen, että ei saa apua vakuutusyhtiöltä mahdollisen virheen sattuessa (pesutuvassa).

Jotkut muut ovat maininneet, että voi olla hyvä saada käsitys siitä, miltä viemäriputket lattialla näyttävät. Tarkista materiaali, kunto ja kaltevuus. Lähinnä jotta olisi pieni suunnitelma. Pesu ja kuvaus eivät maksa enempää kuin pari tuhatta.

Tylsää, jos joutuisit maksamaan pesutuvan hienosta remontista nyt ja sitten kohtaamaan viemäriongelman pian, joudut rikkomaan uuden hienon lattian.

Olen itse kohdannut viemäritukoksen paikallisen heikon/puuttuvan kaltevuuden (muodonmuutokset laattojen alla) ja epätasaisten valuraudan putkien yhdistelmän vuoksi. Sain putket hiottua ja filmattua, joten nyt ostin itselleni muutaman vuoden ennen kuin aion hajottaa ja sitten remontoida sen osan kellarista, mukaan lukien pesutuvan. Kuvauksen perusteella putket itsessään olivat niin hyvässä kunnossa, että relining olisi voinut olla hyväksyttävä pelastus/remonttiratkaisu, mutta se kaatui muodonmuutosten vuoksi, joten nyt tiedän, että minulla on edessä putkiremontti.

A Alltoinget sanoi:
Mikä väli sillä on, onko se valurautaa tai muovia.. 70-luvun muoviputket ovat roskaa ja ne pitäisi vaihtaa..
Mikä on mielestäsi vikana 70-luvun muoviputkissa?

Olen tarkistanut omia, ja ne ovat yhtä hyviä kuin uudet.

S Stefan1972 sanoi:
Kaikki riippuu siitä, mitä tarkoittaa remontilla. Jos vain siistii vähän ja maalaa ja laittaa klinkkeriä, en näe sitä remonttina, joka viittaa johonkin enempään. Jos vain tietää, että asiat ovat niin kuin ovat, sillä ei ole merkitystä, mutta jos myy ja väittää, että se on kokonaan remontoitu, niin silloin ollaan väärässä. Mutta itse en vaihtaisi kaivoa vain siksi, että se normaalisti tehdään täysremonteissa.
Vaihdoimme klinkkerit pesutuvassa ja laitoimme muovimaton niiden sijaan. Ei muuta remonttia. Tämä johti siihen, ettemme saaneet korvausta vakuutusyhtiöltä vesivahingon sattuessa, koska olimme remontoineet, mutta emme olleet noudattaneet remontissa voimassa olleita sääntöjä koskien vesieristystä lämminvesivaraajan alla (joka myös on pesutuvassa). Jos emme olisi vaihtaneet klinkkeriä muovimattoon, olisimme saaneet korvauksen, koska silloin kaikki olisi ollut tehty sen säädöksen mukaisesti, joka oli voimassa, kun pesutupa rakennettiin (vesieristystä ei vaadittu lvv-varaajan alla). Joten kyllä, se riippuu siitä, mitä tarkoittaa remontilla...

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
B Bassrunner sanoi:
Vaihdoimme klinkkerit pesutuvassa ja asensimme muovimaton tilalle. Ei muuta remontointia. Tämä johti siihen, että emme saaneet korvausta vakuutusyhtiöltä vesivuodon sattuessa, koska olimme remontoineet, mutta emme noudattaneet remontointiin liittyviä sääntöjä koskien vedeneristystä lämminvesivaraajan alla (joka myös on pesutuvassa). Jos emme olisi vaihtaneet klinkkereitä muovimattoon, olisimme saaneet korvauksen, koska silloin kaikki olisi tehty niiden sääntöjen mukaan, jotka olivat voimassa, kun pesutupa rakennettiin (mitään vedeneristystä ei vaadittu varaajan alle). Joten, kyllä, se riippuu siitä, mitä tarkoitetaan remontilla...
Tietenkin voi käydä noin, mutta joku lienee informoinut vakuutusyhtiötä, että olette remontoineet/vaihtaneet mattoa? Yhtä hyvin olisi voinut väittää, että muovimatto on ollut siinä aina........

S Stefan1972 sanoi:
Jo niin voi käydä mutta joku on varmasti informoinut fb:tä siitä, että olette remontoineet/vaihtaneet mattan? Olisi aivan hyvin voinut väittää, että se on aina ollut muovimatto........
Jo. Mutta uskoimme rehellisyyteen. Emme todellakaan luulleet, että he tulkitsisivat sen remonttina. Mutta oppii virheistään! Esimerkiksi, että minun pitäisi ehkä vaihtaa vakuutusyhtiötä.

H Holmspel sanoi:
Mikä on sinun mielestäsi vika 70-luvun muoviputkissa?

Olen tarkistanut muutamia omiani ja ne ovat yhtä hyviä kuin uudet.

Useimmat putket, jotka ovat 70-luvun alusta,
Ovat hyvin hauraita.

Ne voivat haljeta, kun avaa lattiakaivon ilman että huomaa sitä.

Olen myös lukenut eri paikoista, että näiden putkien käyttöikä on 40-50
Vuotta

Voi siis olla aiheellista vaihtaa putket, jos kuitenkin aikoo remontoida.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.