Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Edvuld: Hei! Suunnittelen laajennusta lämpöiseen varastoon/kevyempään työpajaan. Siitä tulee paaluperusta, jossa on kaksinkertaiset 195x45 seisomatukipuut ulkoseinien alla, perustuksena. Paalutuki perustuksen sisäpuolella. Yksinkertainen 195x45 ruuvattuna 120x120 vanhaa päätyä pitkin. Ulkoseinät koostuvat seisovasta 145x45 vaakasuoran 145x45 päällä, joka on perustuksella. Lattianpäällyste
HSP: Jos minä hioisin, olisin selvittänyt etukäteen, onko seinän kiinnityksessä asbestia. Kipsirappaus/siloite ei varmaan ole sopiva kellarin seinille.
Lenza: Se kuulostaa hyvältä merkiltä. Luulin huomaavani sen viimeisessä kuvassa, mutta en halunnut ottaa riskiä. Se olisi siis näyttänyt huomattavasti pahemmalta, jos matto olisi ollut tiheä alapuolelta.
Lenza: [citat] Juuri niin, se on suojellakseen paikkaus kuivumista liian nopeasti. Pinnan pitäisi olla kevyesti imevä eli ei aivan märkä tai rutikuiva. Voit myös laittaa muovin päällimmäiseksi kun olet tyytyväinen pintaan. Sen pitäisi kovettua hitaasti, sivellä vähän vettä 2 ensimmäisen päivän aikana.
ThomasAnker: Hei, Minulla on suurempi muurattu avotakka, joka vie paljon tilaa, ja haluaisin korvata sen erillisellä kamiinalla. Tämä tarkoittaa, että takan sijaan, jossa on putket savupiippuun, haluan muurata seinän umpeen ja viedä putket erilliselle kamiinalle. Mitä minun pitäisi ottaa huomioon, kun olen purkanut avotakan, esimerkiksi: - erityinen tyyppi muurattavia tiiliä seinän muuraamiseksi
Niklaspe: Avattu seinä oven kohdalle, autotallin ja talousosan välille. Molemmat osat ovat samalla korkeustasolla ja ovat betonilaatalla. Mitä minun pitäisi laittaa oven ja perustuksen väliin? Onko sillä väliä, kun kyseessä on sisäovi? Metallikynnys? Ei eristystä tai vastaavaa? Huomasin, että eriste perustuksen lähellä oli mustunut. Onko jokin erityinen ovi, joka pitäisi valita? En halua
justusandersson: 27° vinoskatto on tässä yhteydessä plussaa, 45x45:et voivat kantaa kuorman hieman enemmän vinosti, jos ilmaisee asian yksinkertaisesti. Yksi haittapuoli siinä mitassa on, että laatu on usein huonoa ja ne eivät ole missään tapauksessa lujuusluokiteltuja. Silloin 45x70 C 24 vaakasuunnassa on paljon parempi. Nyt olet mitä ymmärrän jo asentanut palkit, joten antaisin niiden varmaan
Biffen87: Monet harrastelijanikkaroijat ja maalajat täällä. Työskentelen itse maalajana, ja olen ollut lukuisissa kiinteistöissä, joissa oviaukko on peitetty tällä tavalla. Sekä uusissa että vanhoissa kohteissa. Niin kauan kuin saumoihin laitetaan paperinauhaa, ne eivät halkeile. Jos käytetään vain kuolleita materiaaleja ilman nauhaa, ne tulevat halkeilemaan kuitenkin. Jos kyseessä on
snowjim: Kävin kysymässä Riviera-merkkisen yhden Plissén hintaa, jonka mitat ovat 647x1067 mm, mukaan lukien sivulistat pitämään sen paikoillaan. Hinta oli 2700 kr!? Tein nopean silmäyksen netissä ja löysin tämän sivun: https://www.plisseexperten.se/tyger/ Siellä sen hinnaksi on noin 800 kr, mikä vaikuttaa olevan sama asia. On täysin mahdollista, että se on aivan toinen merkki. Minun
KnockOnWood: [citat] Olisin ruiskuttanut uretaanivaahtoa. Nopeaa, helppoa, tiivistä ja halpaa. Valmista viidessä minuutissa :) [bild]
sir_daniel: Halkaise yksi sääntö samassa kulmassa kuin katto ja kiinnitä se kattoon, ja sitten lista siihen?
Kallebo: Ajattelen myös, että olisi parasta pitää painettu puoli alaspäin. Oikeastaan sillä ei ole mitään merkitystä, koska lauta imee kosteutta ja tekee kaiken kosteaksi. Jos minulla on sahattu puoli ylöspäin, sillä voi olla parempi mahdollisuus kuivua sateiden välillä.
petererlandsson1194: [citat] Olisin mukauttanut peitelevyä ja jos sen vieressä oleviin seiniin jää rakoja, olisin saumaustäyttänyt ne. Kukaan ei edes huomaa, miltä vaatekaappisi sokkeli näyttää, paitsi sinä itse.
Leif i Skåne: Ero on, että liimapuupalkit koostuvat pienosista, joilla on vuosirenkaat eri kulmissa, ja ne on sormijatkettu pituussuunnassa, joten suuret oksat on poistettu. Ne ovat jonkin verran muodonkestävämpiä kuin C24 puutavara. Mutta kaksi 45x90 yhdessä riittää hyvin.
hyggabus: Jos muistan koulukemian oikein, sääntö on, että metallia voi suojata päällystämällä sen vähemmän jalolla metallilla, jolloin vähemmän jalo syöpyy ennen suojattavaa metallia. Rauta on jalompi kuin sinkki, joten sinkki suojaa rautaa (terästä). Samasta syystä alumiiniveneet täytyy eristää ruostumattomasta teräksestä, muuten alumiini syöpyy. Kupari sen sijaan on jalompi kuin
justusandersson: Kevytbetonilevyseinät tarkoittavat yleensä, että seinät on tehty kevytbetonilaatoista. Piirroksesta käy ilmi yläpuolella olevan välipohjan palkkien mitat ja suunta. Ne eivät varmasti ole kantavia.
justusandersson: Korotetut kylpyhuoneen lattiat ovat tavallisia remonteissa, mutta todennäköisesti eivät päällystetöinä, joita vastaan olen. Sen tyyppinen lattia, joka sinulla on, on harvinainen asuinrakennuksissa, joissa ei ole erityistä tarvetta suurelle jännevälin leveydelle. Se on yleisempi liiketiloissa. Viemäriputket saavat kulkea ylimääräisiä pitkiä matkoja, jotta niiden ei tarvitse
M_CC: Koko pöytäkirja on saatavilla välittäjän verkkosivustolla. http://pics.objektdata.se/_media_/23435/SFD9E5E103AB1D94D43ABCFF53812B1C19C.pdf
prag: [citat] Boråsissa on yritys nimeltä garanti entreprenad, joka tekee tätä, jos nyt satut asumaan Borås Gbg:ssä tai sen lähellä.
swedishrico: Minulla on erityinen amerikkalainen silikoniliima, joka tuli suuressa patruunassa, joka mahtuu 25,5 FL OZ eli 754 ml. Se on 6,5 cm halkaisijaltaan ja 31,5 cm pitkä. Tietääkö kukaan, mistä voisin löytää saumapistoolin / saumaruiskun näin suurelle patruunalle?
hullan: Olen viimeistelemässä terassiani. Olen tuonut puutavaraa pienemmältä bolist-toimittajalta, joka on ollut loistava. Tarvitsin kuitenkin noin 10 metriä lisää koolinkeja nyt lopuksi - olin vain tilannut liian vähän. Ostin 45x145 NTR A Optimera:sta. Ensimmäistä kertaa koko rakennusprojektin aikana minulla oli tänä iltana ongelmia, kun monet ankkuriruuvit eivät "tarttuneet" vaan
Fulkemisten: Liimaa kiinni puulista kynnyksen kiinnittämiseen. PL600 tai PL400 esimerkiksi.
peter_sweden: Hei Maaperäni kallistuu taloa kohti. Haluan nostaa maata talon puolella (A. kuvassa alla) niin, että se kallistuu poispäin talosta. 1. Mitä minun pitäisi laittaa talon perustuksen viereen ennen kuin täytän sen? 2. Pitäisikö minun laittaa soraa aivan talon seinän viereen (kuten nykyään)
Steffe_: Aion rakentaa pienemmän rakennuksen, noin 15 m² + terassi Olen tehnyt perustuksen 145 x 45 jaolla 60 cm ja 2 kantavila 45 x 195... Kantavilat olen asettanut 1,60 + 3,20 Mitat ovat 4,30 x 3,60 (missä se ulottuu 3,60 on suunniteltu pienempi terassi, joka on 1,20 x 4,30) eli kokonaismitat terassin kanssa ovat 4,80 x 4,30 Kaikki tulee eristää vaiheessa 2 Ajattelin pulpettikattoa 11 asteen
Ulltand: [citat] Nyt aion rakentaa mallisi mukaan, joten älä poista viestiä! :)
Mikael_L: [citat] Voihan sen vielä kerran vetää teipin poistamisen jälkeenkin, mutta silloin hienolla ja kevyellä otteella. Onhan niitä, jotka pystyvät saamaan oikean hyvän lopputuloksen kokonaan ilman teippiäkin, mutta itse en kuulu siihen kategoriaan. :)
Daniel 109: Talo ei voi varastoida liikaa energiaa. Kyse on vain siitä, miten talon kanssa työskentelee. Hitaasti lämpenevän talon voit suhteellisen helposti pitää viileänä säätelemällä, milloin tuuletat.