B
Björn Rossing: Hyvää huomenta Kiitos vastauksesta. ainoa ongelma on, että ainoa ratkaisu oli laittaa tasakatto, se on noin 4 asteen kaltevuus. En tiedä, miten olisin ratkaissut sen toisin, kun päädyssä on ikkunoita sekä otin huomioon. Eikö ole mitään muita vaihtoehtoja, jotka voisivat toimia, onhan olemassa täysin tasaisia kattoja kattopäällysteellä. Kiitollinen vaihtoehdoista. Terveisin Björn
2 vastausta · 4,9k lukukertaa
·
J
jacisak: Uutena omakotitalon omistajana tämä on ensimmäinen kysymykseni foorumilla, joten olkaa nyt ystävällisiä. Ostin talon, jossa on kevytbetonirunko ja ulkoseinät ovat ulko-tiili-eristys-kevytbetoni-kalkkihiekkalaasti-sisä. Suunnittelen rakentavani vaatekaappeja pitkin muutamia ulkoseiniä maanpinnan yläpuolella. Koska olen lukenut, että ehkä ei kannata laittaa esimerkiksi puuta tai
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
kulle
kulle: Se ei ole helmipontti, sitä kutsutaan useimmiten allmogepaneeliksi. https://www.xlbygg.se/mjallby/sortiment/tra/innerpanel/panel-furu-obehandlad-allmoge-a-13x120mm-14313
1 vastaus · 2,8k lukukertaa
·
H
hejhopp: [bild] [bild] Olen purkanut savupiipun katon korotusta varten. Savupiippu täytyy kunnostaa ja rakentaa korkeammaksi. Ei ollut monia kiviä, jotka olivat kiinni, ne oli oikeastaan vain noudettavissa käsin. Otan huomenna muutaman kerroksen lisää alas. Minulla on kotona uutta savupiipunreiän tiiltä jälleenrakennusta varten. Tulen myöhemmin asentamaan sisäputken. Pohdin, pitäisikö minun
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
T
tobbbias: Ehkä voit siirtää tolppasi tänne: [bild] En kuitenkaan tiedä, pidätkö tästä enemmän kuin aiemmin...
10 vastausta · 3,0k lukukertaa
·
Peter2400
Peter2400: Voit käyttää mitä tahansa skruv tähän, projektori ei paina niin paljon. Mutta mittojesi mukaan skruvin tulee olla vähintään 8mm paksu ja 63,5mm pitkä.
1 vastaus · 1,0k lukukertaa
Grillen
Grillen: Kiitos paljon nopeasta vastauksesta. Paikallinen bygghandel, joka myi, ei osannut vastata ollenkaan miten minun pitäisi käyttää, tai mistä voisin etsiä tietoa.
2 vastausta · 7,5k lukukertaa
J
J_Wallèn: Hei kaikille! Viime vuonna ostin päätyrivitaloasunnon vuodelta 1974. Viime kesänä rakensin etupuolta uudelleen. Nykyisen terassin alla oli 10 cm maata/soraa, sen alla pressu ja sen alla 10 cm tiivistä märkää hiekkaa. Kaikki tämä kaivettiin pois, jotta löytyi alla oleva betonilaatta. Rakensin uuden terassin sen päälle. Nyt olen myös kaivanut pois talon lyhyellä sivulla kasvaneen
0 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
P
psjolin: Töyssy
2 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
P
2 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
TiborK
TiborK: Haha, joo tuo kapealla poralla oli tosi ilmiselvää, yhtäkkiä. Kiitos! :-)
2 vastausta · 1,2k lukukertaa
J
jimmie.p: [citat] Casco multifix käytin minä.
1 vastaus · 3,4k lukukertaa
A
Allsand: Etsin massiivipuun toimittajaa, olen erityisesti kiinnostunut 45/145-koolauksista ja minulla on suuri tarve näille.
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
S
Syll: Kiitos kaikista vastauksista! Ihanaa, että foorumissa on niin sitoutuneita henkilöitä! :)
13 vastausta · 1,7k lukukertaa
A
Amatörernas mästare: Mikä on syllin tai remstycken tehtävä muurikoron päällä kevytsoraharkkoseinässä? Muurikoroissa on U-kivi ja valettu raudoitettu palkki kirjan mukaan.
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
R
r.olsson: Hei, tiedän, että ketju on vanha, mutta näen, että olet edelleen aktiivinen. Olen saman ongelman edessä ja haluan ratkaista avaukseni samalla tavalla. Miten sinulla meni?
7 vastausta · 5,8k lukukertaa
·
J
justusandersson: Parhaan tuloksen saavuttamiseksi sinun pitäisi eristää molemmat ovet. Sen vaikutus riippuu siitä, miltä seinät ja katto näyttävät ja mitä niiden ulkopuolella on. Paljas betoniseinä hyötyisi ulkoisesta eristyksestä.
1 vastaus · 2,9k lukukertaa
·
S
Skogsro: [citat] Hei hei monen vuoden jälkeen!! Etsin hyviä piirustuksia sisäänrakennetusta vaatekaapista ja törmäsin tähän ketjuun. Sinulla ei sattumoisin ole enää piirustusta? :D:D
18 vastausta · 38,8k lukukertaa
·
D
donjansson: Heipä hei Luovuin ajatuksesta tehdä kuunteluhuone kellariin. Se tulisi liian kalliiksi ja monimutkaiseksi. Lisäksi uskon, että arvostaisin enemmän omaa pientä tilaa kuunteluun, jossa minulla on täysin vapaat kädet suunnittelun suhteen ja jossa en voi häiriintyä kumppanin ja/tai mahdollisten yövieraiden toimesta. Hobbylle omistettu huone tulee sen sijaan sijoittautumaan valtavaan
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
kulle
kulle: http://www.nords.se/sv/travaror/byggvirke/raspont-och-lakt/slatspontraspont-gran-45x120.html
11 vastausta · 9,4k lukukertaa
·
C
crazytok: Menet Facebookin marketplaceen ja näet, kuka lahjoittaa EU-lavoja lähimpänä sinua! Tai blocket...
4 vastausta · 3,3k lukukertaa
P
pozz2: Minulla on autokatos, jossa on 3 muurattua seinää ja valettu katto. Ylhäällä on lasitettu terassi, jonka haluan nyt kunnostaa. Ajatus on laittaa styroksi, tasoite ja sitten klinkkerit. Mutta aiheutanko ongelmia, jos eristän yläpuolelta? Tai onko parempi eristää alapuolelta.
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
C
camaro1969: [citat] idiootit :crysmile::crysmile::crysmile::crysmile:
35 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
Darling McFluff
Darling McFluff: [citat] Ei pidä paikkaansa, vastuulla on käytännössä vain pintakerrokset ja tietenkin vahingon aiheuttamattomuus.
3 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
Janus82
Janus82: On täysin varmaa, että piirustuksessa olevat paksut seinät ovat kantavia. Et siis voi purkaa kaikkia seinämiä ruokakellarin ympäriltä. Teknisesti ottaen sen voisi ratkaista palkilla katossa, mutta se tarkoittaa kyllä paljon työtä.
11 vastausta · 5,2k lukukertaa
·
E
Emelov: [citat] Oi! Tuhannet kiitokset!!
3 vastausta · 1,0k lukukertaa
·
E
MultiMan
MultiMan: Täytyy tyytyä keitettyyn pellavaöljyyn tai muihin vaihtoehtoihin, jos tarvitaan nopeasti kuivuva. Jos on todella lämmintä, se voi kestää alle 2 viikkoa (mutta myös huomattavasti pidempään epäsuotuisissa olosuhteissa). Maalaan aina auton ovien alaosat, ja huomaan heti kuivuuden alkamisen, kun se tarttuu hieman koriin. Nopein mitä olen kokenut, on varmaan 5-7 päivää keskikesällä.
29 vastausta · 11,4k lukukertaa
·
Grillen
Grillen: Koska sää on ollut täysin kamala, yöt ovat olleet nollassa tai sen alapuolella, en ole uskaltanut valaa ennen kuin nyt. Mutta tarkoitus on valaa joku kerta viikon aikana. Miten puhdistan lattian, onko olemassa jokin erityinen aine, jota minun pitäisi käyttää? Ja täytyykö minun hioa pinta ennen sitä? Ja miten teen kun "slurar", pitääkö sen kuivua täysin ennen valamista vai
5 vastausta · 5,7k lukukertaa
D
donjansson: Olen luopunut ajatuksesta tehdä kellarista ensisijainen kuunteluhuone. Se on liian hankalaa ja kallista. Lisäksi arvostan sitä, että voin ennakoidusti livahtaa sivurakennukseen. Ehkä tulee uusi ketju, jossa toivon neuvoja siitä, kuinka kuunteluhuone sivurakennuksessa tulisi suunnitella.
10 vastausta · 3,7k lukukertaa
·
richardtenggren
richardtenggren: Katto on jo vaihdettu, mutta raakapontti oli muuten hyvässä kunnossa, joten säilytettiin se. (Tarkoitan että lisäeristäisin "sisäkaton", meillä on tänään "granulaattia" tai mitä siinä sanotaankaan, 70-luvun vastaus puhallusvillalle. Mutta harkitsen lisäeristämistä puhallusvillalla ja vaihtaa nykyisen eristeen. Mutta se on myöhempi huoli.) Luulen myös, että se on toiminut melko
2 vastausta · 2,1k lukukertaa
Vermilion
Vermilion: Ajattelen laittaa laastia ja sitten sirotella saumaushiekkaa laastille, niin että se näyttää saumaushiekalta. Näin se on yhtenäisempää kaikkien muiden saumojen kanssa.
2 vastausta · 4,8k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.