Vermilion
Vermilion: Ajattelen laittaa laastia ja sitten sirotella saumaushiekkaa laastille, niin että se näyttää saumaushiekalta. Näin se on yhtenäisempää kaikkien muiden saumojen kanssa.
2 vastausta · 4,8k lukukertaa
·
M
mino: Mahdollisesti väärä foorumi, mutta en löydä oikeaa sopivaa. Meidän peltinen savupiippu pitää paljon ääntä, ääni leviää kaikuvasti, kuten kun lyö vanhanaikaiseen patteriin. Tämä tarkoittaa, että linnunlaulut, tuuli ja sadepisarat (!) kuuluvat erittäin hyvin. Tämä ei ole suuri ongelma, mutta ajattelin, että ehkä tähän on olemassa jokin tunnettu ratkaisu?
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
ricebridge
ricebridge: https://www.svenskttra.se/publikationer_start/publikationer/lathunden/
1 vastaus · 1,0k lukukertaa
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Henkilökohtaisesti uskon enemmän kivivillaan ja höyrytiiviiseen 0,2 mm muovikalvoon. Miksi pitäisi kuljettaa kosteutta seinien läpi? Siitähän FTX on vastuussa. Muuten meillä on itse asiassa liian alhainen ilmankosteus sisällä talviaikana.
3 vastausta · 854 lukukertaa
Pelle Penttinen
Pelle Penttinen: Hehe, ja, mainittakoon, että asun Norjassa, ehkä ne tekevät asioita hieman eri tavalla täällä ;) Kiitos kaikista hyödyllisistä vastauksista!
8 vastausta · 2,8k lukukertaa
·
A
Astrom86: Ajoin Molly:n sisään ja otin ruuvin ulos sekä katkaisin pään. Sopi täydellisesti "nuppiin". Halpa ja vakaa ratkaisu :)
13 vastausta · 5,9k lukukertaa
·
K
KriZomb: Vaikea tilanne tuo, minulla on itsekin 2-vuotias, joka mielellään juoksentelee kotona mutta asun melko äänekkäässä talossa. Tein seuraavaa: Ostin Dockstan nahkatossut, joita 2-vuotias käyttää sisällä, sekä paksun leikkimaton hänen huoneeseensa. Yritän minimoida juoksemista tiettyinä tunteina, kun ihmiset yleensä nukkuvat, leikkiä vähän rauhallisempia leikkejä jne. Se, että
5 vastausta · 6,3k lukukertaa
M
M.sandström: Jos ei ole radonia, sinulla ei ole ongelmaa. Sinibetonin poraaminen on helppoa, se on hyvin ilmavaa ja huokoista materiaalia, siihen voi myös helposti naulata naulan.
5 vastausta · 4,0k lukukertaa
·
SandraRenoverar
SandraRenoverar: Kiitos vinkeistäsi! Nyt olen aloittanut purkamisen ja näyttää siltä, että siellä on pitkiä pystysuoria blokkeja, jotka ovat valetut kiinni raudoituksella, lattiasta kattoon. Siis ei olekaan tiiliskiviä. Tästä syystä se ei vaikuta putoavan katosta. Suunnitelmani on säästää noin 20 cm reiän ympärille ja laittaa siihen listat. Näyttääkö siltä, että se pysyy katossa? Jotain
7 vastausta · 3,8k lukukertaa
·
Lindgrenski
Lindgrenski: Näyttää siltä, että valitsen Flooré 25mm, jotta saadaan ainakin vähän eristystä.
25 vastausta · 2,7k lukukertaa
·
J
justusandersson: Kuorma per metri ajatellulla palkilla riippuu talon geometriasta, kattorakenteesta, lumikuorman perusarvosta ja katon muodosta. Kun nämä tiedetään sekä jänneväli, on helppo laskea, mikä palkin koko tarvitaan. Mistä tiedät, että HEA 200 pitäisi riittää?
2 vastausta · 6,4k lukukertaa
·
D
Donkaffe: Hei. Elokuvateatteriin kellarissa liittyen suosittelisin, että tutustut osoitteeseen minhembio.com. Siellä on paljon hyvää luettavaa. Tietenkin kaikki riippuu siitä, kuinka vakavasti suhtaudut ääneen. Terveisin a
2 vastausta · 4,7k lukukertaa
·
Onsalakorven
Onsalakorven: [citat] Tätä olemme myös harkinneet, kutsutaan ulkomailla nimellä Murphy bed, mutta ei ole niin yleinen täällä kotona. Valmiita settejä, joissa on kaikki kiinnikkeet jne., löytyy esimerkiksi eBaysta, mutta sen voi varmasti rakentaa itsekin tietysti!
14 vastausta · 3,4k lukukertaa
·
JanneJanne123
JanneJanne123: [bild] PH2 voi siis toimia Grabberin tuoteselosteen mukaan.
6 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
Stefan N
Stefan N: Joitakin kaistaleita masonit ennen kuin kipsi on hyvä.
1 vastaus · 733 lukukertaa
·
findus42
findus42: Inspiraatio iski minuun aamulla, kun kirjoitin hukkapaloista. Seuraava on vähän OT, mutta luulen, että se voi valaista aihetta. Puutyöverstaassa on nurkkia, jotka ovat rapistuneet. Hyvä esimerkki hukkapalojen säilytyksestä, joka ei ruoki luovuutta. Tehotonta ja laiskaa. [bild] Päätin laittaa sen kuntoon tänään. Penkin alla oleva sekasotku järjestettiin väliseinällä ja hyllyillä.
19 vastausta · 12,6k lukukertaa
·
F
fered: [citat] Näin videon YouTubessa, jossa kaveri otti sen irti vasaran avulla, eli ruuvasi ruuvia hieman ja vasaroi sitten, jolloin se irtosi. Se toimi myös minulle, nyt olen yrittänyt pakkeloida reikää saadakseni paremman otteen.
5 vastausta · 3,4k lukukertaa
·
M
Magnus i Sandarne: [citat] Teen sen enimmäkseen paneelin vaihtamisen vuoksi ja samalla eristän. Ajattelin 45 mm, jotta se menisi linjassa ulkopuolella olevan klacken kohdalta, jossa sokkeli/kellariseinä alkaa.
2 vastausta · 1,0k lukukertaa
L
Linuswest91: @KnockOnWood kiitos vastauksesta. Viimeinen kysymys, tietääkö kukaan mitä lauta voi maksaa per juoksumetri?
8 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
fahlis
fahlis: Siihen aikaan, kun 2"x4" oli yleinen, rakennettiin usein kulmat tällä tavalla: [bild]
5 vastausta · 9,8k lukukertaa
·
J
justusandersson: Se riippuu siitä, kuinka tiheästi tolppien pitäisi olla. Kolme vaakasuoraa puuta on sopiva näin korkealle aidalle. Tarvitset myös sivutukea, jos sinulla ei ole paljon mutkia aidassa.
1 vastaus · 1,8k lukukertaa
MartinaE
MartinaE: Hei! Aiomme remontoida keittiön meidän talossa, joka on vuodelta 1933, ja mm. haluamme purkaa yhden seinän ja tehdä "aukon" toiseen seinään. Emme ole varmoja, mitkä seinät ovat kantavia ja tarvitsevatko ne vahvistusta. Onko tämä sellainen asia, johon pyydetään apua rakennusinsinööriltä? Siinä tapauksessa, onko kenelläkään vinkkejä hyvästä rakennusinsinööristä
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
Bernieberg
Bernieberg: Kun rakensin lisäosan, oven toimitusaika oli pitkä. Minulla oli levy aukossa ja tein muutoin kaiken valmiiksi ulkopuolelta smygien, listojen ja maalauksen kanssa. Oli erittäin kätevää vain tukea karmia smygejä vasten ja ruuvata, kun ovi lopulta saapui. Mutta silloinhan meillä ei ollut lattiaa tai muuta sotkua sisätiloissa, mikä olisi voinut vaikeuttaa.
5 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
T
Turbo_Tail: [citat] Täydellistä! Joskus yksinkertaisin ratkaisu on paras.
18 vastausta · 5,2k lukukertaa
·
K
Karlars: Vaikuttaa kohtuulliselta, että se on betoni ontelolaatta. Kiitos kaikille vastauksista! Se oli vaikeampi googlata kuin olisi voinut uskoa :)
4 vastausta · 4,2k lukukertaa
·
richardtenggren
richardtenggren: Jos haluaa hankkia paljon, Velltra on halvin niistä, joita olen löytänyt. Olen ostanut viisi laatikkoa heiltä.
5 vastausta · 19,0k lukukertaa
useless
useless: Pistä pari lautaa sisään, jotka ovat hieman pidempiä kuin mitä aukko on leveä, kiinnitä ne olemassa olevaan levyyn, sahaa sopivan paksuinen pala, joka sopii aukkoon, ja kiinnitä se lautoihin.
5 vastausta · 3,0k lukukertaa
·
Rickard.
Rickard.: Harjakatto. Yleensä on tapana olla tukeva pilari keskellä päätyseinää, joka kantaa painon.
3 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
H
HomerS: Hei, Minulla on 70-luvulta oleva talo, jossa on kevytbetonilohkareet alakerroksen seinissä ja välikatossa, ja yläkerta on rakennettu puurunkoisena. Aion nyt remontoida keittiön ja olen huomannut, että keittiön alla oleva välikatto on haljennut. Se on rakennettu siporexista (tai vastaavasta kevytbetonista) 600 leveänä, 200 paksuna ja ulottuu 3,1 metriä. Joitakin pahiten haljenneista
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
yonna
yonna: [citat] Ei ohjeita, mutta se on erittäin mukava idea, joka oli yleinen viime vuosisadan vaihteessa. Olen myös asentanut ikkunoita talon sisälle, kun rakensin uutta hieman yli kymmenen vuotta sitten.
1 vastaus · 9,5k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.