Minulla on paljon expanderpultteja ulkona tolppakenkien kohdalla. Pinta on kulunut tolppajalkojen vaihtamisen vuoksi, ja joissakin kohdin on jo alkanut ruostua. Voiko niitä uudelleenvaalentaa vai levittääkö päälle jotain ruosteenestomaalia?
 
  • Ulkona oleva ruostunut expanderipultti kuluneella pinnalla betonilaatoituksessa, ympäröivää pölyä ja kiviä.
  • Ruostunut expanderipultti kiinnitettynä betonipinnalle.
Staffans2000
Voi ja voi.
Kallgalva spraypurkissa löytyy. Mutta se ei tietenkään pidä niin hyvin kuin kuumagalvaus.
Kestävyysnäkökulmasta kestää piiiiiiitkään ennen kuin pultti vaurioituu.
 
Onko tarkoitus käyttää pultteja? Siinä tapauksessa, levitä kuparitahnaa ja tee se. Silloin pultit kestävät monta vuotta.

Eikö ole tarkoitus käyttää pultteja? Katkaise ne kulmahiomakoneella.
 
ricebridge ricebridge sanoi:
Onko tarkoitus käyttää pultteja? Jos on, levitä kuparitahnaa ja tee se. Silloin pultit kestävät monta vuotta.

Eikö ole tarkoitus käyttää pultteja? Leikkaa ne kulmahiomakoneella.
Aion laittaa pylväsjalat sitten, joten niitä käytetään Kuparitahna kuulostaa hyvältä, vaihtoehtoja?
 
Mielestäni sinkkimaali/primer ei kestä kovin pitkään ennen kuin se näyttää samalta kuin ennen spraymaalausta.
 
Uudet kuumasinkityt mutterit auttavat jonkin verran.

Protte
 
prototypen prototypen sanoi:
Se auttaa jonkin verran, kun laittaa uudet kuumasinkityt mutterit.

Protte
Auttaako se? Itse pultissa ei ole enää mitään sinkittyä jäljellä...
 
Sinkki "vaeltaa" eri osien välillä. Jos kierrät kuumasinkityn mutterin suojaamattomaan ruuviin, mutterin sinkki suojaa myös ruuvin osia, jotka ovat kosketuksissa mutterin kanssa. Uuden mutterin asentaminen siis parantaa ruuvin suojatasoa verrattuna vanhan mutterin uudelleenkäyttöön.

Tämä tekee kuumasinkityistä esineistä niin vastustuskykyisiä ruostetta vastaan. Jos saat viillon/naarmun sinkkikerrokseen, ympäröivä sinkki suojaa "paljastuneen" pinnan, mitä maalikerros ei tee.
 
  • Tykkään
vincentt
  • Laddar…
  • Tykkään
vincentt ja 3 muuta
  • Laddar…
Jos muistan koulukemian oikein, sääntö on, että metallia voi suojata päällystämällä sen vähemmän jalolla metallilla, jolloin vähemmän jalo syöpyy ennen suojattavaa metallia. Rauta on jalompi kuin sinkki, joten sinkki suojaa rautaa (terästä). Samasta syystä alumiiniveneet täytyy eristää ruostumattomasta teräksestä, muuten alumiini syöpyy. Kupari sen sijaan on jalompi kuin rauta, joten sitä ei pitäisi suositella. - vai muistanko väärin?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.