4 811 lukukertaa ·
15 vastausta
5k lukukertaa
15 vastausta
Pintapuoliset aurinkosuojat terassioveen?
Sivu 1 / 2
Hei,
Keittiössämme on standardikokoinen terassiovi (lasi yläosassa), joka päästää auringon sisään juuri sinne, missä valmistetaan ruokaa. Nyt haluamme ratkaista tämän, ja ensimmäinen ajatus on tietysti sälekaihdin sisäpuolelle. Mutta tämä tarkoittaa, että lämpö pääsee silti keittiöön.

Onko teillä ehdotuksia, miten ongelman voisi ratkaista? Oletteko ehkä itse tehneet jotain vastaavaa?
Keittiössämme on standardikokoinen terassiovi (lasi yläosassa), joka päästää auringon sisään juuri sinne, missä valmistetaan ruokaa. Nyt haluamme ratkaista tämän, ja ensimmäinen ajatus on tietysti sälekaihdin sisäpuolelle. Mutta tämä tarkoittaa, että lämpö pääsee silti keittiöön.

Onko teillä ehdotuksia, miten ongelman voisi ratkaista? Oletteko ehkä itse tehneet jotain vastaavaa?
Joo, sellaisen voi kyllä itsekin laittaa melko helposti, mutta ongelmana on, ettei ole mahdollisuutta säädellä valon määrää. Joskus haluaa tosiaan saada valoafremax sanoi:
Nykyään on olemassa erittäin kirkkaita elokuvia, jotka vaikuttavat valon päästämiseen äärimmäisen vähän. Muutoin markiisi on se, mitä tarvitset. Minulla on myös tuttu, joka osti savunväristä muovia, joka voi napsauttaa paikalleen tarvittaessa. Jos haluat panostaa, on olemassa lasia, jossa on säädettävä läpinäkyvyys, jota voit ohjata sähköisesti 15,000+
...
Ystävällisin terveisin, fremax
Onko olemassa jotain maagista suojakalvoa, jonka voi asentaa itse ja joka vähentää lämpösäteilyä, tuskin vähentää valon sisäänpääsyä ja mieluiten tarjoaa myös tietynlaista turvallisuussuojaa? Yritin etsiä mutta mielestäni tämä on hieman vaikeasti googlattava alue.
Olen kuullut jostain, että yksi Bilteman pitäisi toimia tähän tarkoitukseen (https://www.biltema.se/bil---mc/bilinterior/solskydd/solfilm-2000030769). Olen ollut lähellä kokeilla itse, mutta en ole vielä ryhtynyt toimeen.P Pettttter sanoi:
Ei, sinun täytyy valita yksi. Se taas se kakkuP Pettttter sanoi:
Mitä tummempi kalvo, sitä parempi lämmönsuoja. Turvakalvo on oma kategoriansa.
//Fremax
Tarkista Solar Guardilta, Solfilmsgruppenilta (Johnsson Window Films), siellä on laadukkaita filmejä. Heillä on noin 20-30 erilaista valittavana riippuen siitä, mitä etsit teho-, hintatasolta, väriltä jne...
Olen tullut siihen tulokseen, että todennäköisesti riittää, että persienne on sisäpuolella. Sen on kuitenkin oltava erikoistyyppi, joka pysyy paikallaan koko matkan alas.
Meillä on muutamia töissä, jotka voisivat toimia myös täällä, mutta niitä ei tunnu olevan helppo löytää. Itse persienne on jonkinlaista kangasta, mutta silti melko jäykkä. Käyttö tapahtuu tarttumalla kahteen muoviseen läppään, jotka ovat verhojen alareunassa, ja vetämällä niitä ylös tai alas. Paitsi että on pidike ylhäällä ja kisko alhaalla, myös sivuilla on kiskot, jotka ohjaavat persienneä niin, ettei se lepata ulos. Näyttää siltä, että kummallakin puolella on yksi nauha ylhäältä alas asti. Tietääkö kukaan, mikä tämä persienne on?
Meillä on muutamia töissä, jotka voisivat toimia myös täällä, mutta niitä ei tunnu olevan helppo löytää. Itse persienne on jonkinlaista kangasta, mutta silti melko jäykkä. Käyttö tapahtuu tarttumalla kahteen muoviseen läppään, jotka ovat verhojen alareunassa, ja vetämällä niitä ylös tai alas. Paitsi että on pidike ylhäällä ja kisko alhaalla, myös sivuilla on kiskot, jotka ohjaavat persienneä niin, ettei se lepata ulos. Näyttää siltä, että kummallakin puolella on yksi nauha ylhäältä alas asti. Tietääkö kukaan, mikä tämä persienne on?
Pystysuuntainen markiisi.
https://www.skanskabyggvaror.se/markiser/vertikalmarkiser/
https://www.skanskabyggvaror.se/markiser/vertikalmarkiser/