Hei,

Keittiössämme on standardikokoinen terassiovi (lasi yläosassa), joka päästää auringon sisään juuri sinne, missä valmistetaan ruokaa. Nyt haluamme ratkaista tämän, ja ensimmäinen ajatus on tietysti sälekaihdin sisäpuolelle. Mutta tämä tarkoittaa, että lämpö pääsee silti keittiöön.

traryd_genuin_fd_0395-750x750.jpg

Onko teillä ehdotuksia, miten ongelman voisi ratkaista? Oletteko ehkä itse tehneet jotain vastaavaa?

Aurinkosuojakalvo, keskustele lasimestarin kanssa. Pitäisi maksaa 1500-2000:-/m2 sis. asennus

Ystävällisin terveisin, fremax

fremax fremax sanoi:
Auringonsuojakalvo, puhu lasimestarin kanssa. Pitäisi maksaa 1500-2000:-/m2 asennus mukaan lukien

Joo, sellaisen voi kyllä itsekin laittaa melko helposti, mutta ongelmana on, ettei ole mahdollisuutta säädellä valon määrää. Joskus haluaa tosiaan saada valoa :)

Nykyään on olemassa erittäin kirkkaita elokuvia, jotka vaikuttavat valon päästämiseen äärimmäisen vähän. Muutoin markiisi on se, mitä tarvitset. Minulla on myös tuttu, joka osti savunväristä muovia, joka voi napsauttaa paikalleen tarvittaessa. Jos haluat panostaa, on olemassa lasia, jossa on säädettävä läpinäkyvyys, jota voit ohjata sähköisesti 15,000+ ;) ...

Onko olemassa jotain maagista suojakalvoa, jonka voi asentaa itse ja joka vähentää lämpösäteilyä, tuskin vähentää valon sisäänpääsyä ja mieluiten tarjoaa myös tietynlaista turvallisuussuojaa? Yritin etsiä mutta mielestäni tämä on hieman vaikeasti googlattava alue.

P Pettttter sanoi:
Onko olemassa mitään maagista suojakalvoa, joka on helppo asentaa itse ja joka vähentää lämpösäteilyä, tuskin vähentää valon pääsyä ja mieluummin antaa jonkinlaista turvallisuussuojaa? Yritin etsiä, mutta tuntuu vähän vaikealta googlata aihetta.
Olen kuullut jostain, että yksi Bilteman pitäisi toimia tähän tarkoitukseen (https://www.biltema.se/bil---mc/bilinterior/solskydd/solfilm-2000030769). Olen ollut lähellä kokeilla itse, mutta en ole vielä ryhtynyt toimeen.

P Pettttter sanoi:
Onko olemassa jotain maagista suojakalvoa, jonka voi helposti asentaa itse, joka vähentää lämpösäteilyä, mutta tuskin vähentää valonläpäisyä ja mieluiten antaa jonkinlaista turvasuojaa? Yritin löytää, mutta hieman vaikeasti googlattava alue mielestäni.
Ei, sinun täytyy valita yksi. Se taas se kakku ;)
Mitä tummempi kalvo, sitä parempi lämmönsuoja. Turvakalvo on oma kategoriansa.

//Fremax

T term sanoi:
Olen kuullut jostain, että yksi biltema pitäisi toimia tarkoitukseen ([linkki]). Olen ollut lähellä kokeilla itse, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi.
15% valonläpäisy kuulostaa hankalalta. Mietin, pitääkö se paikkaansa, sillä sitten siitä tulee todella tumma.

Panosta aitoon elokuvaan... usko minua.

fremax fremax sanoi:
Ei, sinun täytyy valita yksi. Se on se kakku taas ;)
Mitä tummempi filmi, sitä parempi lämpösuoja. Turvakalvo on oma kategoria.

//Fremax
Mitkä ovat markkinoiden parhaat, kun on kyse valonläpäisyn ja lämmön vähentämisen suhteesta?

Tarkista Solar Guardilta, Solfilmsgruppenilta (Johnsson Window Films), siellä on laadukkaita filmejä. Heillä on noin 20-30 erilaista valittavana riippuen siitä, mitä etsit teho-, hintatasolta, väriltä jne...

Olen tullut siihen tulokseen, että todennäköisesti riittää, että persienne on sisäpuolella. Sen on kuitenkin oltava erikoistyyppi, joka pysyy paikallaan koko matkan alas.

Meillä on muutamia töissä, jotka voisivat toimia myös täällä, mutta niitä ei tunnu olevan helppo löytää. Itse persienne on jonkinlaista kangasta, mutta silti melko jäykkä. Käyttö tapahtuu tarttumalla kahteen muoviseen läppään, jotka ovat verhojen alareunassa, ja vetämällä niitä ylös tai alas. Paitsi että on pidike ylhäällä ja kisko alhaalla, myös sivuilla on kiskot, jotka ohjaavat persienneä niin, ettei se lepata ulos. Näyttää siltä, että kummallakin puolella on yksi nauha ylhäältä alas asti. Tietääkö kukaan, mikä tämä persienne on?

Pliseerattu verho

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.