Asumme vuonna 1963 rakennetussa tiilivillassa, jossa on kellari. Vuosi sitten teimme talon ympärille salaojituksen ja laitoimme isodränin.
Kun muutimme sisään, yhdessä kellarin huoneista oli matto suoraan betonin päällä. Tarkastaja sanoi, että se ei ollut vaarallista, emmekä ole huomanneet mitään pahaa hajua tai muuta.
Mutta mietimme nyt, onko tämä oikeanlainen matto kellariin? Käänsin sen palaa eikä sen alla näyttänyt kovin siistiltä. Onko ne valkoisia suolakertymiä?
Tunnet, onko se oikeanlainen matto. Sen pitäisi olla huopa pohjassa, ns. neulahuopa, ei kumimainen alapuoli. Pitäisi riittää, että otat maton ulos, puhdistat sen ja laitat takaisin, jos alapuoli on huopaa.
Se kuulostaa hyvältä merkiltä. Luulin huomaavani sen viimeisessä kuvassa, mutta en halunnut ottaa riskiä. Se olisi siis näyttänyt huomattavasti pahemmalta, jos matto olisi ollut tiheä alapuolelta.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.