Meillä on talon muutamia pilareita, jotka kaipaavat pientä huoltoa. Betoni on irronnut muutamista kohdista ja raudoitus vilkkuu.
Miten tämä korjataan parhaiten? Minkä tyyppistä sementtiä/laastia, miten parhaiten pohjustetaan jne? Onko se helppo ”levittää” niin, että voi jäljitellä nykyistä kuviota jollain tavalla - ehkä sekoittaa vähemmän vettä siihen, mitä käytetään?
Ja onko sen jälkeen jokin erityinen maali, joka soveltuu. Tavallinen "laastimaali"?
Olisin käyttänyt sementtilaastia A tai hienobetonia. On tärkeää koputtaa viereisiin pintoihin ja kuunnella. Halutaan korjata kiinteään materiaaliin eikä koloihin. Prime vettä yön yli, kostea liina riittää. Pinnan rakenne voidaan korjata noin tunnin kuluttua, kun korjaus levitetään hieman runsaasti. Käytä lautaa ja hankaa hieman. Älä maalaa liian aikaisin, on hyvä, jos korjaus saa kuivua (n. 1 kk).
Kiitos yksityiskohtaisesta vastauksesta! Yritän tehdä tämän sementtilaastilla A ajattelen. Vain selventääkseni: tarkoitatko vain, että kostea liina solmitaan alueen päälle yön yli?
Kiitos yksityiskohtaisesta vastauksesta! Ajattelin kokeilla tätä cementbruk A kanssa. Tarkennuksena: tarkoititko vain solmia märkä kangas yön ajaksi alueelle?
Juuri niin, se on suojellakseen paikkaus kuivumista liian nopeasti. Pinnan pitäisi olla kevyesti imevä eli ei aivan märkä tai rutikuiva. Voit myös laittaa muovin päällimmäiseksi kun olet tyytyväinen pintaan. Sen pitäisi kovettua hitaasti, sivellä vähän vettä 2 ensimmäisen päivän aikana.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.