Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
tergo: eikö riitä, että otat alas yhden ikkunan sivulaudan, niin näet paksuuden ja myös kuinka leveä tegel on (todennäköisesti 120mm) sitten kiinnitä se väliaikaisesti takaisin sitten voit katsoa kuinka leveä se tarvitsee olla muissa ikkunoissa
KnockOnWood: [KYSYMYS="NNordan, post: 3361465, member: 247771"]Kysymys: Voinko kiinnittää lastulevyn 80 x 50 cm useilla ruuveilla raakaponttiin ja sitten kiinnittää TV-telineen lastulevyyn?[/KYSYMYS] Tietysti voit yrittää. Mutta kestääkö se, sitä emme voi tietää, erityisesti kun emme tiedä, miten suuri ja raskas TV:si on tai kuinka kantava seinä on. Miksi et asettaisi TV:tä pieneen kaappiin?
anders07: Putsimateriaali toimii hyvin. Jos määrä on liten, voi ostaa valmista "husfix" -seosta.
rqx: Vielä yksi kysymys: Kivetykseni kallistuu 45 mm talosta terassin reunaan. Pitäisikö minun: 1. Asentaa terassi vaakasuoraan 2. Asentaa terassi samaan kaltevuuteen 3. Säädä niin, että saan pienemmän kaltevuuden mutta ei vaakasuorassa Jos asennan terassin vaakasuoraan, ulompi kantolinja ilmassa 45 mm. Ratkaisenko sen kahdella terassilaudalla hameeksi? Sitten minun on leikattava hameen lyhyt
Miles: Nykyinen syll on 5-tum-5 ja ehkä mieluiten rakentaa kyllästetyllä regel .. 45x145?
Anonymiserad 167573: Nyt niin! Tuli palikka. Tein prototyypin Legosta, ja menin sitten kapsahalla. Tein palikan kahdesta osasta, liimasin yhteen ja hioin. Jäljellä olevat raot korjataan viimeisellä kierroksella lateksimassaa ja maalia!
Papphammar666: Minulla on sama ongelma halpojen ruuvien kanssa bla. Yllä mainitut ... mikä helvetin paska Olen rakentanut takapuolta ruuveilla rakennuksessa, jossa olin kaksi vuotta sitten, eikä yksikään ruuvi ole mennyt poikki .. ruuvata sisään, ruuvata ulos tai hyppiä terassilla, mitä vain ... :D(y) Etupuolelle ... ojoj :sweat: Kirjoitan, koska olen nyt raivoissani ja kaikilla kirosanoilla, jotka
KnockOnWood: Olin vaihtanut "levyt, jotka pitävät lattiaeristyksen" k-plywoodilla, jotka sahasin niin, että ne täyttävät tilan lattianiskojen välistä. Vaihtoehtoisesti käytetty trossbottenskivor. Ja tiivistänyt uloskoomilla levyjen reunoilla estääkseni ilmavuodot ja lattiahuhut. Mutta ensin luonnollisesti lapioinut pois/poistanut purun ja muun orgaanisen materiaalin maasta. Siellä ei pitäisi
witten: Betonin lujuus on varmasti laskenut pariin MPa:han useiden kymmenien MPa:n sijaan, mutta en usko, että pienen terassin kuorma tulee olemaan ongelma. Jos ongelmia tulee, uskon, että ne liittyvät ennemminkin kestävyyteen, koska näin heikkolujuinen betoni on kapillaarisesti imevää ja altis pakkasrapautumiselle.
ati: Sitten ymmärsin piirustuksen väärin, kiitos avusta (y)
Ymer: Ajoin talikon maahan ja asetin kap o ger -sahan maahan 80 cm päähän siitä. Epäilemättä se ei ole ergonomista, mutta nopeampaa pystyttämistä on vaikea järjestää.
snuttjulle: OSB, joka ei ole koko levyn kanssa kosketuksissa, kolisee surkeasti, kun pallot osuvat seinään. Olin liikuntasalissa, jossa oli asennettu erityinen versio vanerista, joka oli tarkoitettu vaimentamaan ääntä kahdella seinän alaosassa. Kun pallo osui seinään, ääni muistutti laukauksen ääntä verrattuna aikaisempiin tasaisiin rapattuihin seiniin. Joten tasoita seinäni, se on minun
justusandersson: Se olisi ollut valaisevampaa, jos olisi ollut oikea pohjapiirros. Voit olettaa, että kantavat seinät ja huoneistojen väliseinät ovat vähintään täystiiliseiniä (paksuus vähintään 27 cm, mukaan lukien molemmin puolin olevat rappauskerrokset). Ei-kantavat väliseinät ovat todennäköisesti puolitiiliseiniä (15 cm paksuja, mukaan lukien rappaus molemmin puolin). Kevytbetoni yleistyi
ricebridge: Kaikista hulluista rakennelmista, joita on nähty... hyvät ystävät. Mitä he oikein ajattelivat saavuttaa sillä? Laivanrakentajat, jotka ovat tottuneet kaksinkertaisiin runkoihin?? Ensimmäisessä kuvassa näyttää siltä, että uusi katto seisoo vanhan päällä. Joten ensin on selvitettävä tarkalleen, mikä tukee ulkokattoa. Mutta muuten teet täysin oikein purkaessasi hullutuksia.
EmmBe: Toivottavasti täällä on joku nokikoli tai kamiina-asentaja, joka voi vastata kysymykseeni. Olemme juuri heittäneet ulos vuoden -61 yhdistelmäkattilamme. Nyt pannuhuoneeseen tulee ilma/vesi-lämpöpumppu, ja sen seurauksena muurattiin vanha liitäntä piipussa umpeen tulenkestävällä laastilla ja vanhoilla tulenkestävillä 'tiilillä?', jotka olivat kattilan pohjana. Nyt haluamme asentaa
chhenriksson: Kiitos vastauksesta. Koen, että ilma pysyy paikallaan yläkerrassa, joten suosituksen mukaan minun pitäisi asentaa ilmanvaihtoventtiili jokaiseen huoneeseen. Olen myös äskettäin asentanut Pax-kylpyhuonetuuletin, joka on päällä koko ajan. Tarkoitin 108 mm reikää, kuten varmasti ymmärsit. Otin kolme kuvaa siitä, miltä näyttää, joista yksi venttiili on asennettu valmiiksi ja yksi
Fario: Päätös tehty irrotettuani lisää lautoja ja myös ikkunan kuluneen ympäristön. Aion asentaa peitepaneelin, joka maalataan kertaalleen ennen asennusta. Uusi eristys ja tuulensuojapaperi. Poistan ikkunan, puhdistan ja maalaan sekä laitan uutta kittiä. Uusi ikkuna tuntuu turhalta rahankäytöltä. Ei enempää työtä tällaisen yksinkertaisen rakennuksen kanssa. Se tulee silti olemaan
nikasp: Langankohotus: Ammutko vinoon jousen (piilotettu) läpi, kun käytät 18g ja pituus, 50 mm? Haluaisin mieluiten, ettei mitään näy. Harkitsen helmipontin asentamista mökin kattoon. [citat]
Hankr: Kiitän kaikista vinkeistä ja ideoista. Olen kallistumassa eps-eristyksen puoleen omalta osaltani.
zlatan01: Minulla on ulkoseinä, joka laajennuksen jälkeen päätyi katoksen alle, eikä se ole suoraan altistettuna. Ongelma on, että se on alun perin tiiliverhoiltu, ja myöhemmin siihen tehtiin lisäys puusta. Kysymys kuuluu, miten sen voisi helpoiten muuttaa. Paras ratkaisu tuntuisi nyt olevan, että puuverhoilu poistetaan ja korvataan sopivilla levyillä, jotka sitten tasoitetaan ja maalataan
Masajäkel: Se olisi ollut hienoa, mutta reglarna takana eivät ole siellä, mihin haluan asentaa reglarna portaani. Joten taakse jää ontelo, joka tarkoittaa, että voin kiinnittää vain levyyn. Tavallinen aaltopelti.
tompajo: [citat] Kiitos! Tuo oli hyvin selventävää. He kirjoittivat myös, että muuttuva tiivistyskalvo oli parempi kuin tiukka rakenne ilman ilmanvaihtoa. Aion käyttää vaihtoehtoa, jossa teen tuuletuskanavan jokaiseen kattotuoliväliin, johon tulee kaksi 20 senttimetrin etäisyydellä olevaa rimoja, joiden päällä on tuulisuojakangas. Ne muodostavat sitten 20 x 3,5 cm:n tuuletuksen. Sen pitäisi
FredrikE80: Hei, Olen saanut idean erillisestä 15m2 lasiterassista. Valaa betonilaatta. Hitsata palkkirakenne noin 5.5m leveäksi ja sitten noin 4m syväksi. 1m ylitys katolla. Sitten asentaa liukulasit lähes koko leveyteen eli noin 4m leveäksi. Sitten vuorata koko palkkirakenne suurella cortenlevyillä 3-5mm myös katto hieman kaltevaksi, jotta vesi valuu takapuolelle ja cortenlevyjä pitkin maahan.
Mazen: [citat] https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kottla
supernoob: Kiitos vastauksesta :) yritän pestä pois kuten Jocke ehdotti.
Slumdog: Ensimmäinen reikä valettu. Pohjaan tuli jonkinlainen teräskengän tyyppinen rakenne raudoituksen alapuolelle. Ensimmäisessä reiässä oli näköjään ylijäänyttä raudoitusta eri dimensioilla... Toisen reiän porasin innokkaana, mutta täällä oli syvälle kallioon. Olen pumpannut veden ulos useita kertoja työn aikana ja olen tajunnut, että reiän alla olevasta kallion vedestä voisi
ricebridge: Sellainen minullakin on. Aion laittaa suojalevyn päälle ja tiivistää silikonilla milloin tahansa nyt.
e.andersson: Hei! Aion rakentaa uudelleen ja asentaa uuden portin autotallin päätyyn pitkien sivujen sijasta. Vanha rakennus hirsirungolla. Päädyn yläpuolinen palkki on kuitenkin hieman alle 2 metrin korkeudella, ja haluaisin saada aukon 2,1 metrin korkeudelle, kun kerran tehdään. Lisättäköön, että katto vaihdetaan todennäköisesti sellaiseksi, jossa on harjapalkki, minkä vuoksi valitsen
Huddingebo: Älä unohda, että menetät erään asian laajennuksella uuden rakentamisen sijaan. 15 vuoden vapautuksen kiinteistöverosta.
Patrik1968: [citat] Ehkä se on toiminut sinulle, koska sinulla on lämpö sisäpuolella (kodinhoitohuone) ja toisella puolella ulkona....