Rakensin terassin todella edullisilla ruostumattomilla ruuveilla Rustasta, eikä yksikään ruuvi ole mennyt rikki eikä mikään lauta ole löystynyt. Mutta myöhemmin rakensin toisen puuterassin ja hiekkalaatikon Heco Protect 4 42x55:lla, ja lähes puolet ruuveista on katkennut parin vuoden jälkeen, tarkalleen samassa kohdassa, missä kierteet alkavat, tai vähän alempana kierteissä. En ymmärrä, eivätkö ruuvit pitäisi kestää paremmin? Voi olla, että alusta on huono, että terassi liikkuu, mutta ruuvien pitäisi kai kestää vähän? Ja joissakin hiekkalaatikon laudoissa ei ole juuri mitään kuormitusta, mutta silti ruuvit katkeavat.
 
  • Tykkään
Glempa16
  • Laddar…
Useammin se on puun liikkeet eikä kuormat, joka aiheuttaa ruuvien katkeamisen.
 
Se Heco ruuvi ei ole ruostumaton, se on vain pinnoitettu jollakin. Yleensä vältän tämän tyyppisiä ulkona. Kuinka kauan sitten ruuvasit ne kiinni?
 
I Martenw sanoi:
Se Heco ruuvi ei ole ruostumaton, se on vain päällystetty jollakin. Yleensä vältän tämän tyyppisiä ulkona. Kuinka kauan sitten ruuvasit ne?
Olin hieman epäselvä, olen rakentanut toisen terassin ruostumattomilla ruuveilla, Rustan oma merkki, erittäin halpa, mutta ne kestävät todella hyvin, kun taas Heco (jonka luulin olevan parempi) menee rikki.
 
  • Tykkään
Cyanopsis
  • Laddar…
Heco ruostumaton ruuvi ei ole viallinen, olen käyttänyt niitä suurelle terassilleni eikä niitä ole mennyt rikki. Ei pidä verrata pintakäsiteltyjä ruuveja (kalliita tai halpoja) ruostumattomiin ruuveihin, koska ne ovat aivan eri asia. "Protekt" ruuveja, merkistä riippumatta, ei saa käyttää painekyllästettyyn puuhun, ainakaan niitä, joita olen aiemmin kokeillut, ne ruostuvat tai katkeavat vuoden tai parin kuluttua...
 
  • Tykkään
InsidersUnited
  • Laddar…
J
Terasseille pitäisi käyttää ruostumatonta terästä. A2 tai A4 riippuen etäisyydestä suolaveteen, mutta sen pitäisi olla ruostumatonta. Ruostumaton teräs taipuu murtumatta (tätä voi tehdä sormivoimalla), kun taas kaikki muut (C4, Protect jne.) ovat pintakäsiteltyjä, kovempia ja katkeavat.

C4, Protect jne. toimivat erinomaisesti katetuilla terasseilla, joilla puu ei turpoa ja kutistu useita kertoja kauden aikana.
 
  • Tykkään
CecG
  • Laddar…
Ruostumaton terassiruuvi parempaa laatua ei pitäisi pystyä taivuttamaan sormilla, haluan huomauttaa.

Tietty "ruostumaton" ruuvi voi myös saada pintaruostetta, etenkin edullisemmilla merkeillä, mutta se tapahtuu lähinnä meren läheisyydessä.
 
Olen käyttänyt Heco Protect 4 (ei ruostumaton) terassilleni noin 4-5 vuotta sitten. 12x13 metriä - paljon ruuveja :-)

Ei ruostuneita tai katkenneita ruuveja. Ja terassi on täysin suojaamaton ja keskellä on uima-allas.

Käyttäisin näitä mieluummin kuin ruostumattomia suurin piirtein samassa hintaluokassa uudelleen.
 
  • Muovinen laatikko Heco Protect 4 tralliruuvia, koko 4,2x55 mm. Ruuvit on tarkoitettu puuterassin rakentamiseen ja niissä on ruostesuojapinnoite.
Kun kyse on ruostumattomasta ruuvista: Se, mitä kauppa kutsuu A2:ksi, on ANSI 304 (L), ja se, mitä kutsutaan A4:ksi, on ANSI 316 (L). Ero on siinä, että 316 sisältää vähän Mo:ta, mikä tekee siitä vähemmän herkän klorideille. (Cl-). Näitä klorideja löytyy suolaliuoksista, mikä on taustalla sille, miksi kannattaa valita A4 kun ympäristössä on suolaa aiheuttamassa korroosiota. Että sitä kutsutaan haponkestäväksi, liittyy myös klorideihin, koska 316 on kestävämpi HCl:tä (suolahappoa) vastaan. En tiedä, kuinka 316 kestää muita happoja ilman, että katson taulukoita.
 
Minulla on sama ongelma halpojen ruuvien kanssa bla. Yllä mainitut ... mikä helvetin paska

Olen rakentanut takapuolta ruuveilla rakennuksessa, jossa olin kaksi vuotta sitten, eikä yksikään ruuvi ole mennyt poikki .. ruuvata sisään, ruuvata ulos tai hyppiä terassilla, mitä vain ... :D(y)

Etupuolelle ... ojoj :sweat: Kirjoitan, koska olen nyt raivoissani ja kaikilla kirosanoilla, jotka naapuritkin oppivat, vedin vain viime vuoden terassin rikki ... ongelmaan .. ne, jotka eivät ole jo katkenneet, katkeavat kun yritän ruuvata irti tai kiristää uudelleen ...

Opeta minua tekemään oikein tai sano, että olen tietämätön tai tietämätön, niin en enää vihaa halpoja ruuveja - paska kauppoja loppuloman ... ja 10 vuoden jälkeen :D(y)
 
  • Tykkään
evut2
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.