P
Hei hei, yritän tehdä kysymykseni mahdollisimman selväksi muutamilla kuvilla :)

Aion asentaa listoja, enkä tiedä, miten saisin parhaiten kolme erilaista listaa kohtaamaan kolmesta eri suunnasta. Tila on portaikon alapuolella, joka vie yläkertaan.

Vasemmalta kuvassa 2 tulee yksilistainen lista, joka peittää alakaton ja seinän välisen sauman. Ylhäältä päin tulee kulmalista, joka peittää kulman alakaton ja yläkertaan menevän aukon välillä. Oikealta tuleva lista peittää alakerroksen kipsiseinän ja portaikon paneelin välisen sauman.

Kuvassa olevat mitat ovat vain havainnollistavia, mutta ajatus on, että tyypit ovat suunnilleen sellaisia.

Miten saan nämä kolme kohtaamaan ilman, että se näyttää kamalalta?

• Kolme listaa kohtaavat kulmassa: vasemmalla katto ja seinä, ylhäältä ylhäältä tuleva lista ja oikealla seinässä oleva lista.
  • Kolme listaa kohtaavat kulmassa, sormet osoittavat kohtauspistettä. Taustalla vaalea seinä, jossa on koristeellinen kuvio.
Rickard.
Palikka :) se on silloin se, jonka olin valinnut, mutta olen silloin melko tietoinen siitä, missä rajani menee.

Ei tietenkään tarvitse olla täysin neliskulmainen, vaan voi tietysti mukautua, jotta siitä ei tule suurempaa kuin on tarpeen.

• Tykkään
JanneJanne123 ja 1 muu
  • Laddar…
P
Rickard. Rickard.ag sanoi:
Pala :) se on se jota olisin valinnut, mutta olen melko tietoinen rajastani.

Tarpeeksi ei tarvitse olla täysin nelikulmainen vaan se voidaan tietysti mukauttaa niin, ettei siitä tule tarpeettoman suurta.
Olin hieman samalla linjalla, joten hommana olisi sitten sovittaa pala kaikkiin korkeuseroihin ja sellaiseen. Täysin nelikulmainen ei varmaan kuten sanottu tule olemaan superhyvä, mutta sen pitäisi onnistua multisahalla ja parilla kokeilulla ajattelen.

Rickard.
Sähkötyökalut ovat kyllä hyviä, mutta tämä näyttää minun silmissäni työltä, jossa pärjäät paljon paremmin hienohampaisella käsisahalla ja mahdollisesti talttalla... Ja hiekkapaperilla.

Mutta kuten sanottu, sinun silmäsi ja kätesi :) onnea matkaan ja älä luovuta, jos et ole tyytyväinen ensimmäiseen. Ja kuten aina, laita kuva valmiista lopputuloksesta.

• Tykkään
1
  • Laddar…
P
Kuulostaa järkevältä!

Griffeltavlan
Menisin kvartsilistan kanssa seinää vasten ja sitten vetäisin kattolistan kvartsilistaa vasten samalla tavalla oikealla puolella.

Loppu hoitaa maalari ;)

P
Nyt niin! Tuli palikka. Tein prototyypin Legosta, ja menin sitten kapsahalla. Tein palikan kahdesta osasta, liimasin yhteen ja hioin. Jäljellä olevat raot korjataan viimeisellä kierroksella lateksimassaa ja maalia!

• Käsi pitää pientä vaaleaa puukappaletta vasten koristeellista tapettia, viimeistely vaiheessa rakentamisprojektina.
  • Itse tehty valkoinen puurakenteinen kulmapala katossa, joka on liitetty kahdesta osasta, liimattu, hiottu ja valmis viimeistelyyn lateksilla ja maalilla.
  • Tykkään
Johnny R T ja 8 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.