Hei. Ostin muutaman neliön Moelvenin sisäkattoa "regina" vaatehuoneeseen. Ohjeissa lukee, että se pitäisi kiinnittää joko 1: ruuvilla 4.2x35, 2: naulalla 1,7x35, 3: hakasella 10x35, 150 mm välein.
Minulla on jossain naulapyssy ja 30-35 mm naulaa.
Uskallanko kiinnittää ne niillä? Eiväthän nuo "naulat" ole kovin leveitä päältä. Voinhan kiinnittää tiheämmin.
Onko kenelläkään kokemuksia tästä??
 
Jos katto on tasainen, pitäisi riittää, että kiinnität sen dyckertpistoolilla, jos olet epävarma, voit aina myös liimata sen montagelimillä vanhaa kattoa vasten. Koneellinen dyckert pitää paremmin kuin voisi luulla.
 
Olen asentanut melko paljon kattoja 18g pistoolilla, se pysyy paljon lujempana kuin voisi luulla.
 
Käytin klammer(naulapyssy)
Paljon yksinkertaisempaa eikä tullut "kraattereita" ruuvista....
 
Sekä 16g että 18g toimivat erinomaisesti kattopaneeliin. Olen käyttänyt cc60 naularimoissa ja laitan kaksi naulaa kuhunkin. Kätkettävä naulaus onnistuu myös, mutta se on hieman näpertelyä ja rehellisesti sanottuna täysin tarpeetonta.
 
Kyse on siis valkoisista MDF-levyistä 8x30x120, jotta emme ymmärrä toisiamme väärin täällä.
 
Silloin olisin varmaan käyttänyt ruuvi- tai klammerpickaa. Mutta 18g saattaa toimia.
 
nikasp
Langankohotus:
Ammutko vinoon jousen (piilotettu) läpi, kun käytät 18g ja pituus, 50 mm? Haluaisin mieluiten, ettei mitään näy. Harkitsen helmipontin asentamista mökin kattoon.

hantverkare1 hantverkare1 sanoi:
Olen ampunut ylös melko paljon kattoja 18g pistoolilla, se pysyy paljon tiukemmin kuin luulisi.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.