7 777 lukukertaa ·
7 vastausta
8k lukukertaa
7 vastausta
Nuppinaulain sisäkattoon??
Hei. Ostin muutaman neliön Moelvenin sisäkattoa "regina" vaatehuoneeseen. Ohjeissa lukee, että se pitäisi kiinnittää joko 1: ruuvilla 4.2x35, 2: naulalla 1,7x35, 3: hakasella 10x35, 150 mm välein.
Minulla on jossain naulapyssy ja 30-35 mm naulaa.
Uskallanko kiinnittää ne niillä? Eiväthän nuo "naulat" ole kovin leveitä päältä. Voinhan kiinnittää tiheämmin.
Onko kenelläkään kokemuksia tästä??
Minulla on jossain naulapyssy ja 30-35 mm naulaa.
Uskallanko kiinnittää ne niillä? Eiväthän nuo "naulat" ole kovin leveitä päältä. Voinhan kiinnittää tiheämmin.
Onko kenelläkään kokemuksia tästä??
Jos katto on tasainen, pitäisi riittää, että kiinnität sen dyckertpistoolilla, jos olet epävarma, voit aina myös liimata sen montagelimillä vanhaa kattoa vasten. Koneellinen dyckert pitää paremmin kuin voisi luulla.
Jäsen
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 viestiä
Olen asentanut melko paljon kattoja 18g pistoolilla, se pysyy paljon lujempana kuin voisi luulla.
Jäsen
· Östergötland
· 91 viestiä
Käytin klammer(naulapyssy)
Paljon yksinkertaisempaa eikä tullut "kraattereita" ruuvista....
Paljon yksinkertaisempaa eikä tullut "kraattereita" ruuvista....
Sekä 16g että 18g toimivat erinomaisesti kattopaneeliin. Olen käyttänyt cc60 naularimoissa ja laitan kaksi naulaa kuhunkin. Kätkettävä naulaus onnistuu myös, mutta se on hieman näpertelyä ja rehellisesti sanottuna täysin tarpeetonta.
Kyse on siis valkoisista MDF-levyistä 8x30x120, jotta emme ymmärrä toisiamme väärin täällä.
Jäsen
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 viestiä
Silloin olisin varmaan käyttänyt ruuvi- tai klammerpickaa. Mutta 18g saattaa toimia.
nikasp
Talon omistaja
· Sollentuna
· 4 176 viestiä
nikasp
Talon omistaja
- Sollentuna
- 4 176 viestiä
Klikkaa tästä vastataksesi