S
Stuff: Fibo-levy on melko tiivis ja pitää kosteuden seinässä. Mieluummin laittaisin tavalliset kaakelit suoraan seinälle ilman mitään kosteussulkua taakse, jolloin on kuitenkin jonkinlainen mahdollisuus, että seinä voi hengittää saumojen läpi. Jos kosteuskuormitus on niin suuri, siitä voi tulla liian tiivis, jos peität suuren alueen kaakeleilla, ja seurauksena voi olla, että kaakelit
1 vastaus · 2,4k lukukertaa
·
B
Byggmarodören: Meillä on harjan suuntaisia palkkeja, joihin kattotuolijalat lepäävät (palkkien pilareilla) sekä pääkatolle että frontonien osalta, yhdessä valetun lattiarakenteen kanssa, joka ottaa jännitysvoimat. Ei pitäisi olla mitään kummallista, että suunnittelija kehittää ratkaisun niiden edellytysten mukaan, joita ajattelette.
3 vastausta · 2,2k lukukertaa
·
Loordan
Loordan: Päivitys: Otin yhteyttä rakenneinsinööriin. Sain hyväksynnän, edellyttäen että keskitolpalle tehdään vahvistettu laatta, koska alkuperäinen lattia on ohuempi kuin laajennusosa. Sitten olisi parempi laittaa tolpat seinien viereen kuin asettaa palkit seinille. annetaan kuvien puhua puolestaan. Nyt katossa palkkien kohdalla on hyvin epätasainen. Onko hyviä ratkaisuja, joilla saisi
2 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
P
petersthlm: [citat] Kiitos! Liimapuupalkit lyhyemmällä cc:llä (esim. 500) näyttävät ratkaisevan kysymykseni. Kiitos myös mitoituslinkistä.
9 vastausta · 5,3k lukukertaa
·
torparavgrund
torparavgrund: Hm. Olen kuitenkin skeptinen. Enemmän paino ei pitäisi olla ongelma, ellet puhu siitä, että sisustat kerroksen ladon sisään, kuten se on nykyään rakennettu, etkä rakenna kokonaan uutta kerrosta olemassa olevan päälle (mikä ei todellakaan ole suositeltavaa). Nämä vanhat rakennukset ovat yleisesti huomattavasti ylimitoitettuja. Sinulla on muuten yhä vastaamatta, millainen runko se
4 vastausta · 5,4k lukukertaa
J
justusandersson: Kyllä.
5 vastausta · 9,7k lukukertaa
·
J
5 vastausta · 9,7k lukukertaa
·
Busster
Busster: Kyllä vaan! Iofs täysin oikein, mutta kun ajattelee sadetta ja kaikkea sitä lisätyötä, joka vaaditaan ennen kuin käytän putkessa olevaa kiinnitysmassaa, ajattelin kokeilla helpompaa, halvempaa ja nopeampaa tapaa expanderbetongilla. Tunnen myös, että on etu saada kuorilohko tiiviiksi ennen lopullista täyttöä. Ajattelen laittaa pohjalle EXM702 -kerroksen noin 10mm paksuisena. Ehkä
2 vastausta · 6,9k lukukertaa
·
S
stefand: Ehkä menin liian pitkälle toiseen suuntaan nyt =) Se on tiiliseinä, joka on toisella yrittämällä. Ensimmäisellä kerralla kastelin tiilet ja jälkikastelin, mutta en peittänyt muovilla, ja se kuivui liian nopeasti, joten siihen tuli halkeamia. Joten nyt käytin primeria sen sijaan, että kastelisin tiiliseinän, ja olen peittänyt muovilla koko ajan. Mutta eihän se voi kuivua liian
2 vastausta · 2,2k lukukertaa
P
proffsrik: Sen tulisi olla poistoilmanvaihtoa varten pesutuvassa ja vapaaseen kanavaan savupiipussa.
4 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
J
justusandersson: Se riippuu tietysti siitä, miltä kylpyhuoneen seinä näyttää. Mutta jos aiot asentaa kaakeleita, sinun täytyy olla kosteussuojaus takana, jotta et vahingoita seinää. Silloin et voi käyttää muovia syvemmällä.
3 vastausta · 944 lukukertaa
D
DanyMu: [citat] Teoreettisesti se olisi pitänyt huomata, mutta ei ollut optista merkkiä eikä outoa ääntä - edes myyjä, joka oli omistanut asunnon 9 vuotta, ei ollut huomannut mitään... ja kuinka usein sitä voimakkaasti heiluttaa seinää? Tässä on miltä seinä näytti...
13 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
M
Matkap: Hei! Aion rakentaa paikoillaan olevan kirjoituspöydän... tai pikemminkin, aion kiinnittää melko raskaan saarniviilun lastenhuoneen kirjoituspöydäksi. Olen ostanut tasohöylättyä mäntyä 21x43, jota ajattelin käyttää kantavana listana kahdella seinällä ja vaatekaapin rungolla (katso kuva). "Rimat" tulevat noin 20 cm sen listan alapuolelle, joka on paneelin yläpuolella. Seinien
0 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
M
mattoys: Onko kyseessä kerros, jonka lattia sijaitsee kattoristikon alapaarteen kohdalla, vai onko siellä vain eristettä? Jos alapaarteen yläpuolella ei ole kerrosta, sen tulee vain vastaanottaa vetovoimia, ja silloin se ehkä käy kuten on. Ehkäpä kattoristikon reuna-alueiden tuet tarvitsevat tukea alapuolelta. Tämä on asia, jonka rakennesuunnittelijan tulee laskea. Mikä on etäisyys
5 vastausta · 3,4k lukukertaa
·
Mikael_L
Mikael_L: Ainoa asia, jota ensin kannattaa miettiä, on se, mitä AndersS kirjoitti, että rappauksessa voi olla alusta, joka itsessään antaa bom-äänen, vaikka rappaus olisi tehty oikein. Mutta betoni, betoniharkko, Leca ja monet muut alustat eivät saisi kuulostaa bom-ääntä kolkuteltaessa.
11 vastausta · 3,9k lukukertaa
·
Packepk
Packepk: Hei, olen ostanut talon, joka on rakennettu vuonna 1938 ja jota olen parhaillaan kunnostamassa täydellä teholla. Ajattelin tehdä väliaikaisen ratkaisun pesutupaan, koska minulla ei ole liikaa aikaa käytettävissä juuri nyt. Nyt asiaan, kyseessä on rapattu kellariseinä, joka on alkanut rapistua, kun edelliset omistajat ovat pitäneet siellä suihkutilaa ja maalanneet jonkinlaista
0 vastausta · 506 lukukertaa
Mastia
Mastia: Tarkoitat, että niin kauan kuin en peitä niitä muovilla tai muulla, vaan vain ripustan sinne, ei ole vaaraa?
2 vastausta · 1,6k lukukertaa
I
Interista88: LVIs el-elementit ovat melko kalliita mutta myös paksuja, noin 10-12 cm. Kuvittelenko vai eikö niiden pitäisi säilyttää lämpöä paremmin jollain tavalla kuin ohut elementti biltemasta? Täytyy olla jokin etu siitä, että ne ovat niin paksuja ja kalliita:D
0 vastausta · 715 lukukertaa
Murkenlurk
Murkenlurk: kiitos vastauksista! Minulla on paljon ajateltavaa seuraavalla kerralla kun menen sinne.
9 vastausta · 2,2k lukukertaa
·
J
Jocke Best: [citat] Kuten sanottu, parkettia voidaan jatkaa koko askeleen, ja sitten mahdollisesti lisätä kullekin askeleelle, jotta kaikista tulee saman korkuisia. Mutta se on, jos olet itse aiheuttanut sen, eikä silloin kun kyseessä on yritys...
11 vastausta · 6,1k lukukertaa
·
V
Vante: Toggler-tulppa.
1 vastaus · 1,9k lukukertaa
B
byggarätt: [citat] Ennakkoluuloja solumuovista levitetään sen sijaan, että solumuovia käytettäisiin oikein ja osoitettaisiin sopivia vaihtoehtoja, joissa se on sopimatonta!
7 vastausta · 2,4k lukukertaa
G
Grankovitch: [citat] Sain flir one:ni tänään. Ainoat koolaukset, jotka näen, ovat yläkerran kattokoolaukset kylmävinttiä vasten. Lämmönhukan havaitsemiseen ja lattialämmityskiertojen etsimiseen se toimii kuitenkin erittäin hyvin!
16 vastausta · 85,5k lukukertaa
Rabbithole
Rabbithole: Voidaan "maalata" läpinäkyvällä Epoksilla, jos haluaa saada sen vedenpitäväksi mutta silti nähdä betoni. Pintakäsittelyt kuten HTC superfloor ovat muuten käytännöllisiä ja kestäviä.
2 vastausta · 8,2k lukukertaa
·
P
piko: [citat] Valitettavasti nämä olivat ainoat piirustukset, jotka sain kunnasta, ja olen täysin varma, ettei täällä kotona ole muita piirustuksia. Minun on vain oltava hieman kärsivällinen ja purettava sisäkatto keväällä :) Vaihtoehtoisesti voisin käyttää selfietikkua päästäkseni pidemmälle :D Kiitos avusta tähän asti!
15 vastausta · 5,1k lukukertaa
·
P
Paxman: Ei kuvia vielä, mutta olen tehnyt piirroksen siitä, miten ajattelin tehdä tämän. [bild] Vaakatasoiset koolaukset ovat niitä, jotka ovat jo seinässä. Punaisella merkityt ovat niitä, joita ajattelin lisätä saadakseni paremman vakauden. Harmaalla merkityt ovat viisi vanerilevyä, jotka ajattelin ruuvata kiinni. Yksi saumakohta tulee hieman hankalasti, oikeanpuoleisen ikkunan alle, mutta
5 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
B
Berra30: Ajattelin purkaa seinän olohuoneen ja keittiön väliltä.. Kysymys on, lepäävätkö kattopalkit tällä hetkellä väliseinän päällä, vai kestääkö kattorakenne tämän? Jänneväli on noin 7 m.
0 vastausta · 615 lukukertaa
·
E
Elversson: [citat] Joo, sinne täytyy varmaan laittaa taulu tai jotain ;)
8 vastausta · 6,3k lukukertaa
·
Z
Zaphod: [citat] Tarvitsen varmaan 3-4 levyä koossa 1x2-3m, joten sanotaan yksinkertaisuuden vuoksi 10m2. Mitä olen löytänyt, yksi levy kooltaan 105cm x 300cm maksaa noin 1200kr, se ei ole mielestäni kovin halpaa.
2 vastausta · 1,4k lukukertaa
Mazen
Mazen: Aseta kaapit jaloille kaikkiin kulmiin, kiinnitys seinään tehdään helpoiten pidemmällä kulmaraudalla, joka ruuvataan rungon yläreunaan tai sinne, missä kiinnikkeet kiskon/seinän kiinnitykseen tulee olla.
2 vastausta · 825 lukukertaa
T
tergo: mahdollisesti etsiä allmogelist katto
1 vastaus · 772 lukukertaa
·
T
1 vastaus · 772 lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.