6 069 lukukertaa ·
11 vastausta
6k lukukertaa
11 vastausta
Virheellisesti asennettu portaat vai olenko vain nirso?
Hei!
Minulla on kiista talonrakentajan kanssa, joka rakensi talomme. Portaat on asennettu lattialelevyn tasolle yläpuolella, sen sijaan, että ne olisivat parkettilattian tasolla yläpuolella. Tämän vuoksi on eroa lattian ja ylimmän porrasaskelman välillä noin 15 mm, jota on yritetty kompensoida liitoslistalla.
Koska tasoero on olemassa, askelma ei ole kovin miellyttävä kävellä, ja mielestäni se näyttää amatöörimäiseltä. Yksinkertaisesti, portaiden pitäisi olla lattian tasolla, eikä lattialevyn alla.
Mitä mieltä paneli on, onko se väärin asennettu vai olenko turhan tarkka?
Minulla on kiista talonrakentajan kanssa, joka rakensi talomme. Portaat on asennettu lattialelevyn tasolle yläpuolella, sen sijaan, että ne olisivat parkettilattian tasolla yläpuolella. Tämän vuoksi on eroa lattian ja ylimmän porrasaskelman välillä noin 15 mm, jota on yritetty kompensoida liitoslistalla.
Koska tasoero on olemassa, askelma ei ole kovin miellyttävä kävellä, ja mielestäni se näyttää amatöörimäiseltä. Yksinkertaisesti, portaiden pitäisi olla lattian tasolla, eikä lattialevyn alla.
Mitä mieltä paneli on, onko se väärin asennettu vai olenko turhan tarkka?
Jäsen
· Blekinge
· 12 272 viestiä
Onko ylin porrasaskelma samalla tasolla kuin lattiavaneri?
Niin monta virhettä yhdessä kuvassa! Näin se ei todellakaan saisi näyttää. Ensinnäkin portaat pitäisi tietenkin olla valmiin lattian yläreunan kanssa tasossa, mutta sitten laittaa lista tuolla tavalla tekee kaiken paljon pahemmaksi. Jalkalistan loppu tuntuu myös erittäin amatöörimäiseltä.A antstein sanoi:Hei!
Olen kiistassa talonvalmistajan kanssa, joka on rakentanut talomme. Portaikko on asennettu lattialastulevyn korkeudelle ylhäällä, sen sijaan että se olisi parkettikerroksen tasolla ylhäällä. Tästä johtuen on korkeusero lattian ja ylimmän porrasaskelman välillä noin 15 mm, jota on yritetty kompensoida saumalistalla.
Koska siinä on korkeusero, porrasaskelma ei tunnu mukavalta kävellä, ja mielestäni se näyttää amatöörimäiseltä. Yksinkertaisesti sanottuna, portaiden pitäisi olla tasossa lattian kanssa eikä lastulevyn kanssa alapuolella.
Mitä mieltä paneeli on, onko se väärin asennettu vai olenko turhan tarkka?
Ei ollenkaan ole turhan tarkka, jos ei hyväksy tuollaista ”ratkaisua”, pikemminkin haluaa estää niskansa murtumisen, koska näyttää siltä, että siihen listaan helposti kompastuisi.
Jäsen
· södemanland
· 706 viestiä
Minun on parketin tasolla. Sauman päällä on ohut metallilista.
Mikä talovalmistaja se on?
Tuollaisesta viimeistelystä tuskin kukaan voi olla erityisen ylpeä...
Oletko käynyt jossain muussa talossa samalta valmistajalta, siellä voi ehkä saada paremman kuvan siitä, miltä ratkaisun pitäisi näyttää...
Joka tapauksessa turvallisuuden kannalta sitä ei koskaan voida hyväksyä lopputarkastuksessa vahinkoriskin vuoksi.
Tuollaisesta viimeistelystä tuskin kukaan voi olla erityisen ylpeä...
Oletko käynyt jossain muussa talossa samalta valmistajalta, siellä voi ehkä saada paremman kuvan siitä, miltä ratkaisun pitäisi näyttää...
Joka tapauksessa turvallisuuden kannalta sitä ei koskaan voida hyväksyä lopputarkastuksessa vahinkoriskin vuoksi.
Minulla on nyt portaiden valmistajan asennusohjeet ja käy ilmi, että portaat on asennettu väärin. Toivon saavani tämän järjestykseen nyt, jos talovalmistaja on vastahakoinen, palaan niiden nimellä - odotan sen kanssa toistaiseksi.K Kung Louie sanoi:Minkä talovalmistajan kanssa on kyse?
Tuollaisesta viimeistelystä ei voi olla erityisen ylpeä...
Oletko käynyt jossain toisessa saman valmistajan talossa, jossa voisi ehkä saada paremman kuvan siitä, miltä ratkaisun pitäisi näyttää...
Joka tapauksessa turvallisuussyistä se ei varmasti voi missään lopputarkastuksessa tulla hyväksytyksi vahinkoriskin takia.
Parempi hätäratkaisu (jos portaita ei voi siirtää) on lisätä 15 mm ylimmälle askelmalle. Askelkorkeudesta tulee epätasainen, mutta sen sietäminen voi olla parempi vaihtoehto kuin nykyinen riski menettää täysin jalansija.
Viimeksi muokattu:
Kuten sanottu, parkettia voidaan jatkaa koko askeleen, ja sitten mahdollisesti lisätä kullekin askeleelle, jotta kaikista tulee saman korkuisia. Mutta se on, jos olet itse aiheuttanut sen, eikä silloin kun kyseessä on yritys...HasseTeknik sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi