J
justusandersson: Olen kokenut useita käsittelyjä talokuoriaisia vastaan. Ensimmäinen yli 30 vuotta sitten. Kaikki Anticimexin suorittamana, jos muistan oikein. Käytetty aine on muuttunut vuosien saatossa. Vuonna 1988 käytetty aine oli erittäin myrkyllistä ja luultavasti täysin kielletty tänään. Talo sinetöitiin kahden viikon ajaksi. Haju pysyi monta vuotta. En ole kuitenkaan huomannut eroa eri
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
Rickard.
Rickard.: 15mm gtf on erityinen palosuojakipsi. Muuten tarvitaan tuplakipsi, jos valitaan tavallinen kipsi. 12.5 gta 70mm tulkitsen minimiksi, mutta voin olla väärässä.
6 vastausta · 17,2k lukukertaa
·
J
justusandersson: En unohda pointtiasi. Katso ensimmäinen lause viestissä # 13. Tietenkin korkeampi höyrypitoisuus, joka on yleinen, kun lämpötilaa nostetaan, liittyy siihen, että kellaria käytetään asuintilana. Juuri tämä tilanne on merkityksellinen useimmille käyttäjille. 50-luvun kellarit (samoin kuin vanhemmat ja myöhemmät) olivat rajallisesti lämmitettyjä. Keskimäärin harvoin yli 16°.
16 vastausta · 6,0k lukukertaa
hscn
hscn: [citat] Olet aivan oikeassa, että kyseessä on todennäköisesti pakkasrapautuminen. Sillä voi olla erilaisia syitä, kuten tunkeutuva vesi, sopimaton tiivistysväri/pintakerros julkisivussa jne. Paikallinen vaurio pieni työ, väärä pintakerros iso työ.
6 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
K
Kårtylla jim: [bild] [citat]
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
·
K
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
·
David Willman
David Willman: [citat] Kiitos muistutuksesta! Luulen, että laitan ne paikoilleen huomenna
2 vastausta · 1,1k lukukertaa
J
justusandersson: Säännöt, jotka ohjaavat tällaista, löytyvät Rakennusmääräyskokoelman (BBR) luvusta 5:4. Ei mitään, mitä valitsisi iltalukemiseksi suoraan, mutta sen voi ymmärtää. On olemassa kaksi parametria, savupiipun pintalämpötila maksimilämmityksessä ja päällystemateriaalin paloluokitus. Jälkimmäisen tiedon pitäisi olla saatavilla valmistajalta. Oikotie on kysyä nuohoojamestaria
1 vastaus · 1,1k lukukertaa
Staffans2000
Staffans2000: Se tulee hyvin epäloogiseksi, kun asbestipelko saavuttaa tällaisia mittasuhteita, koska olemme koko ajan terveydellemme vaarojen ympäröimiä. Sokeri, transrasvat, leikkeleet, paistopinnat, säilöntäaineet, torjunta-aineet, onnettomuusriskit portaissa, syvä vesi, autot ja kaikki muu, joille altistumme ajattelematta. Kun olin pieni, äideillämme oli pelko rumia ukkoja kohtaan, meidät
9 vastausta · 4,7k lukukertaa
·
S
sixten88: Teillä on paljon parempi ratkaisu nähtynä rakentavasta näkökulmasta. Saatte jäykemmän lattian. Kuitenkin olen epävarma, tuleeko lattialämmitys olemaan yhtä tehokas kuin oli ajateltu.
2 vastausta · 1,0k lukukertaa
Fredriksson78
Fredriksson78: [citat] Voi harmi. Mutta kuinka tarkka oikeastaan ​​tarvitsee olla, kun ottaa huomioon, että seinä ei tule näkymään? Eikö riitä, että raapii irti sen, mikä on hieman irti? Entä lattia? Siellä ei ainakaan ole maali irronnut, vaikka se on ollut rakennettuna platonmatan kanssa x määrän vuosia.
3 vastausta · 954 lukukertaa
·
S
snowjim: Hei, Minulla on mäntyportaat, jotka pitäisi kunnostaa. Ajatuksena on irrottaa kaikki kaide, tasoittaa, hioa ja maalata ne valkoisiksi. Kuitenkin pari kaidetta on huonossa paikassa, kuten voitte nähdä tästä: https://imgur.com/a/glK7QXh Ne 2, jotka ovat ylimpänä, ovat sellaisessa paikassa, että ruuveihin ei pääse käsiksi. Ehkä minun täytyy tasoittaa, hioa ja maalata ne paikoillaan?
0 vastausta · 723 lukukertaa
Familjenyheter
Familjenyheter: Hei talven pimeydessä! Minä ja avopuolisoni ostimme talon jonkin aikaa sitten, rakennettu vuonna 1963 eikä sitä ole paljon remontoitu sen jälkeen. Aloitimme purkamalla suurimman osan, lensivät ulos katto, seinät, lattiat ja paljon muuta. Nyt olemme melkein valmiit maan tasolla ja minä alan olla levoton, joten olen alkanut suunnitella kellaria. Siellä meillä on kylpyhuone,
0 vastausta · 662 lukukertaa
GoC
GoC: Graniitti
1 vastaus · 1,4k lukukertaa
·
GoC
1 vastaus · 1,4k lukukertaa
·
Mazen
Mazen: Mitä tulee spotteihin, on olemassa Malmbergs Md-99, joka voidaan asentaa laiterasiaan.. https://www.elbutik.se/product.html/malmbergs-downlight-md-99-led-5w-vit500ma-ip44
11 vastausta · 5,1k lukukertaa
M
MackanM: Haha mutta hyvänen aika! Miksi en ole ajatellut sitä haha
6 vastausta · 2,7k lukukertaa
K
KungAnka: Beier myy "Slätspont 33X120MM G4-2 Gran". Näyttää olevan sopivan laadukas ja käyttöalue on aluslattia tai lattia yksinkertaisemmissa tiloissa. Kysymys on, saako tarpeeksi tukevuutta C-C 1 m. Voi ehkä mennä johonkin sahalle, laittaa yhteen muutaman laudan ja kokeilla keinumista. :)
6 vastausta · 3,8k lukukertaa
P
Probably Wrong: [citat] Se vaihtelee. Ei ole ollenkaan epätavallista, että sisäseiniä rakennetaan 45 mm:n koolauksella, vaikka 70 mm on todennäköisesti yleisempää (ja silloin saamme paksuudeksi vähintään 8,5 cm riippuen siitä, minkä tyyppistä kipsilevyä käytetään). Kun vaaditaan korkeita vaatimuksia äänieristykselle, käytetään tavallisesti kahta 70 mm koolausta, lisäeristystä ja
3 vastausta · 3,4k lukukertaa
·
M
myrstack: Äänestän kyllä jopa 3 mm puolesta. Jotain noin millimetrin tai ohuempaa paljastaa epätasaisuudet, jos on jokin rako tai korkeusero. Tein tulisijan suunnitelman messingistä 2 mm, joka onnistui todella hyvin, mutta olisi istunut vielä paremmin, jos se olisi ollut 3 mm. Anna ehdottomasti peltisepän leikata, ei ole mahdollisuutta tehdä sitä itse kauniisti, eikä näitä paksuuksia pysty
5 vastausta · 5,5k lukukertaa
·
A
AndersS: [citat] Jos on kosteusongelma, pitäisi myös yrittää ratkaista ongelma siltä kannalta, että kyseessä on 70-luvun talo, joka on rakennettu alakerran aktiivisempaan käyttöön eikä vanhempi, joka rakennettiin vain lisätilaksi varastohuoneilla, pannuhuoneella, autotallilla jne. Ja pitää huolehtia siitä, että on hyvä ilmanvaihto ja lämmitys. Usein kellareissa säästetään
6 vastausta · 6,8k lukukertaa
S
Segge: Siitä olisi tullut 4m jänneväli ja olisin tarvinnut korkeampia reglar än jag har plats med. Lisäksi saan peittävän eristekerroksen reglarna med dom här dimentionera.
9 vastausta · 5,9k lukukertaa
·
L
largab: Onko valmiissa betonijalassa todella riittävä pohja-ala kestämään 90X90 pilarin aiheuttaman paineen?
6 vastausta · 11,0k lukukertaa
Nejlikebacken
Nejlikebacken: Hei. Testaan herättää tämän keskustelun yli 10 vuotta myöhemmin. Miten kävi? Tuliko toista kerrosta? Olemme nyt samassa tilanteessa, mutta ajattelimme rakentaa kokonaisen kerroksen lisää. Hultsfredshus vuodelta 61. Yst. terv./ Johan
7 vastausta · 7,0k lukukertaa
·
Haripool
Haripool: Hei! Teen kouluprojektia, jossa meidän pitää rakentaa koulu, jonka asuinala on 2292 m2. Minulla on harjakatto, jonka kaltevuus on 14˚ ja Sk-lumikuormitusalue on 2,0. Mietin, voisiko joku auttaa minua laskemaan tai näyttämään, miten mitoitamme kuormituksen kattotuolille? Puukuituelementti+eristys+kattohuopa omapainolla 0,8 kN/m2.
0 vastausta · 846 lukukertaa
T
Testarn: [citat] Voit tehdä bröstlisten kanssa kuten Takläggare ehdottaa profiilisokkelin kanssa. Se näyttää tyylikkäämmältä ja tuntuu mielestäni työstetymmältä, mutta muuten ei ole epätavallista, että viistosahaus päättyy listan korkeuteen, jos lista on paksumpi kuin lista. Jos päätätte jatkaa ohuilla listoilla, tulee melko suuri korkeusero, jos kyseessä on paksu bröstlist, mutta
12 vastausta · 4,8k lukukertaa
·
J
Johan456: Monet vanhemmat ullakot on rakennettu ponttilaudoilla suoraan kattotuolien päälle CC 1200mm. Olen myös lisännyt 21x120 ponttilautoja kattamaan koko ullakon, eikä siinä ole ongelmia. Osta ponttilautoja, jotka ovat myös pääpontattuja, ja mene sillä, omani on kestänyt vuodesta -62 asti.
7 vastausta · 7,1k lukukertaa
S
Segge: [citat] Kiitos vinkistä, no 95x22 paneeli tai vastaava saa varmasti kelvata, ja sitten lisään puukuitueristettä ja laitan sen vanhan säännön väliin niin tulee tiivis ja hyvä.
3 vastausta · 4,4k lukukertaa
·
J
jonaserik: Pikkukivet aiheuttavat kipinöitä haketuksessa, jos olet huolissasi, kastele hieman reunoja ja ennen kaikkea lopeta 2 tuntia ennen nukkumaanmenoa. Näin tehdään kuumissa töissä, mutta tämä ei ole sellainen.
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
·
M
Micke13: Olemme vasta suunnitteluvaiheessa. Tällä hetkellä meidän täytyy korjata lattia, joka alkaa vajota.
9 vastausta · 3,2k lukukertaa
raveper
raveper: Puraista asioita.
2 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
MatsOfSweden
MatsOfSweden: Hei! Onko kenelläkään kokemusta moottoroidusta kellarinluukusta? Aiomme eristää ja näin ollen nostaa ympäröivää lattiaa noin 6 cm, jolloin kellarinluukusta tulee vaikeampi avata. Olen kuullut, että on olemassa erityisiä saranoita, jotka voivat helpottaa avaamista. Ei ole välttämätöntä, että niiden pitää olla moottoroituja, mutta toki se olisi mielenkiintoista.
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.