Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Sooph: Hei. Kuten kuvassa näkyy, minulla on tiiliseinä olohuoneessa. Haluaisin ehdotuksia parhaasta tavasta peittää tämä ilman, että se tuhoutuu. Miten te olisitte tehneet? Kiitollinen vinkeistä.
topmount: Jos sinulla on niin monta, irtotavarana tulee varmaankin kalliimmaksi kuin kokonainen laatikko.
justusandersson: Valitettavasti en voi auttaa tässä asiassa. Minulla ei ole siihen aikaa. Hyviä neuvoja voit saada ilmaiseksi täältä foorumilta. Piirustukset vaativat kuitenkin paljon enemmän aikaa. Lisäksi on tärkeää voida tarkistaa olosuhteet paikan päällä. Mutta olen imarreltu tarjouksestasi.
Ceciceca: [citat] Oli paljon valittavaa, mutta valitettavasti se oli vähän liian monimutkainen minulle. Minun täytyy kysyä joltakin asiantuntevalta.
Arnodt: On sanottu, että Rockwool-levyn vedenhöyrynvastusluku (my) = 1. Vesihöyry diffundoituu siis Rockwool-levyssä samalla tavalla kuin paikallaan olevassa ilmassa.
NyHusägare32: Hei, Minulla on talossani kellarin kattorakenne, jossa on 5 cm paksu betonilevy (erge lattiapalkisto). Sen päällä on lattiajuoksut. Vähän epätavallista, mutta näinhän se on. Tähän kattoon haluaisin nyt laittaa muutamia pultteja kiinnitykseen erilaisille kuntosalivälineille, joihin voi roikkua ja vetää. Olen ajatellut betonilaajennusta, mutta en oikein tiedä, mikä sopisi näin
Mikael_L: Aseta diffusionsspärri eristyksen valinnasta riippumatta, se on vielä tärkeämpää, jos valitset jonkin orgaanisen eristysmateriaalin, kuten eco-ullia. Tämä koskee maanpinnan yläpuolisia seiniä. Maan alapuolella ajattelu on hieman erilaista, koska seinä ei koskaan kuivu ulospäin rakenteessa. Maan alla on hyvä idea vain rapata ja maalata täysin diffuusioavoimella maalilla, yleensä
Alko: [citat] Aha, oletinkin että oli jotain sellaista, kirjoitithan kuitenkin että sen täytyy olla siististi leikattu. Ehdotukset perustuivat siihen, että se vain muurattaisiin ja rapattaisiin päälle. Anteeksi ketjun nosto! :D
prototypen: Mutta nyt voimme ehkä hyödyntää painovoimaa, aita ei hyppää betonista ylös, jos sitä ei voi vetää ja hivuttaa ulos, niin se riittänee. Olen enemmän huolissani, että tuo 15-20 mm tappi taipuu, kun nojaa aitaan. Protte
K.G.M: [bild] [bild] Kaksikerroksinen rivitalo Tukholmassa Rakennettu 1969. Kapeneva rako alaspäin betonin ja mexitegelin välillä. Suurimmillaan rako on 10 mm leveä. 12 cm suoraan raon sisään törmään eristykseen. Seinä on auringossa koko päivän. Kiitollinen vinkeistä hyvään tiivistemassaan. Terveisin K.G.M
anders07: [citat] Sain sen lattiafirmalta... Kyllä, olen laittanut klinkkerin sitten.
hermanolsson: Rinneristalahdessa, joka on rakennettu vuonna 69, alakerrassa on eristämätön laatta maapohjalla pyörähtäen betoniin. Tämän päällä on puurakenne eristyksellä ja sen päällä puulattia. Nyt aion remontoida alakerran ja aion purkaa puukonstruktion ja poistaa betoniset pyöräkkeet. Nyt kysymykseeni: Kun olen purkanut kaiken eristämättömään laattaan asti ja poistanut betoniset
Skier12345: Miksi et jättäisi beslagit pois, sahaisi tolpat viistoon haluamallasi kulmalla, liimaisi ja ruuvaisi kiinni överliggarna? Itse tehty tällä tavalla kymmenen vuotta sitten, kestää yhä.
Henrik.woll: [citat] Nja, kissanpaska on taipumus vain ilmestyä. Voi olla, että se kasvaa hiekassa ehkä :thinking::crysmile:
Janus82: Mjo. Kerrankin voin ottaa sen piikkiini, että taitoni puuttuvat. Mutta älä kerro vaimolleni, että myönnän sellaista. :) Voisin mainita, että menin rakennuskauppaan ja vaihdoin kalkkilaastiin, joten se on vain minun vikani, jos se putoaa alas. Parin päivän kuluttua, kun se on kuivunut, ajattelin laittaa remonttitapetin, jotta voin hienokitata viimeiset epätasaisuudet.
Derbyboy: Kanttilankut terassissa tulee olla kaksinkertaisia 45x195. Perustusten väli noin 2,5 metriä. Puun pituus 5,4m. Jotta saadaan momenttivapaat liitokset, liitos tulee tehdä 1/3 - 1/4 seuraavaan kenttään, eli noin 62-83 cm. Minun pitäisi siis pienentää perustusten väli 2,2 metriin, jotta voin tehdä momenttivapaan liitoksen puulla, jonka pituus on 5,4m. Onko tämä oikein?
RutgerFuchs: [citat] Suuret kiitokset avusta! Ehkä sorkkarauta ja leka tulevat käyttöön jo tällä viikolla.
altren: Toistaiseksi kaikki näyttää hyvältä. Lauta on liukunut alas muutaman senttimetrin, mikä johtuu luultavasti köyden venymisestä, mutta se on edelleen tiukasti kiinni. Näyttää kestävän talven hyvin. Lujuuden kannalta meillä on ollut kaksi vähän isompaa lasta, noin 30 kg kumpikin, jotka keinuvat niin korkealle kuin voivat omilla keinuillaan, ja vaikka lauta tietenkin joustaa hieman,
verktygsgurun: [citat] Ikkuna on oikein, mutta ovi on väärin. Jotta pellille voidaan tehdä oikea nostettu reuna, sillä täytyy olla takareuna. Takareuna myös vakauttaa pellin.
Turbo_Tail: Jos nostaa luukkua hieman kohdan 2 mukaan, reunasta tulee oikeastaan minimaalinen, jos täyttää koko ensimmäisen kierroksen tiilillä ja sitten laittaa tulenkestävät. Luulen, että aion tehdä näin. Pieni reuna voi hyvin olla, eihän se haittaa: [bild]
Corsair: Hei Olen jatkamassa seinää oviaukossa. Mutta miten te olisitte tehneet? Mistä seinästä minun pitäisi lähteä liikkeelle, jotta se olisi suora? Koska se tulee olemaan seinä, johon keittiökalusteet asennetaan, on melko tärkeää, että se on suorakulmaisessa kulmassa toiseen seinään nähden. Mikä on helpoin tapa edetä asiassa? Seinää tulee jatkaa hieman yli 40 cm. Liitän kuvan.
mili1983: Pitäisikö minun pystyä tasoittamaan Knauf Rotbandilla silikaattimaalilla seuraavasti: olemassa oleva silikaattimaali->primeri->Knauf Rotband->primeri->silikaattimaali vai voinko jättää käyttämättä primeriä Knauf Rotbandin päällä ennen silikaattimaalia?
Rabbithole: 3mm kovettuminen 24 tunnissa ja kalvon muodostuminen 40 minuutissa, joten jos odotat 3 tuntia tai yön yli, sen pitäisi toimia.
Anonymiserad 202214: Hei, minulla on kysymys, olen ostanut ulkokipsiä kun vaihdan paneelia, ikkunoita jne... en ajatellut sitä kun ostin kipsin, mutta miten se toimii kipsin avoimien reunojen kanssa? Eikö ole riskiä, että se imee kosteutta? Kaikki muut, jotka asentavat ulkokipsiä tuulisuojaksi, miten teette? löysin linkin, joka sai minut tuntemaan vähän epävarmuutta (katso kuva) Joku kipsinvalmistaja