Hei kaikki!

kuten otsikko kuuluu, ihmettelen mitä laastia minun pitäisi/voisin käyttää epätasaisilla kellariseinilläni sisäpuolella? On aika tarttua tähän entiseen ruokavarastoon ja vaatevarastoon. Kuten kuvista näkyy, se on hyvin epätasainen joissakin kohdissa. Luulen, että se on kalkkimaalia tällä hetkellä. Kysyn nyt, pitäisikö minun laittaa rappausverkko ja rapata laasti c:llä ja sitten maalata silikaattimaalilla vai jättääkö verkko kokonaan pois? Vaihtoehtoisesti jättää verkko ja laasti c pois ja rapata vain laattojen kiinnityslaastilla, koska se materiaali hengittää hyvin? Vai onko olemassa muita vaihtoehtoja?

• Epätasainen kellarin seinä, jossa näkyy keltainen maaliläiskä, ruuveja ja viivoja, mahdollisesti kalkkimaalattu.
  • Epätasainen kellarin seinä, jossa näkyy vanhaa kalkkimaalia ja tummentumia. Seinän vieressä kaappi ja lasia.
  • Vanha kellarin seinä, jonka pinnassa on kalkkiväriä ja epätasaisuuksia. Kuvassa näkyy myös metallikoukku ja johto.
  • Kuva kellarin sisätilasta, jossa on valkoinen ovi, vaaleita epätasaisia seiniä, hylly ja johtoja. Seinät mahdollisesti kalkkimaalilla.
  • Kellarin seinä, jossa on näkyviä epätasaisuuksia ja halkeamia. Säilytyslaatikoita ja kasseja pinottuna vasemmalle, johto roikkuu katosta.
Muistaakseni ei ole ihanteellista käyttää silikaattia kipsiin, mutta se on mahdollista, jos on pohjamaali.

Stefan N Stefan N sanoi:
Muistan, että ei ole ihanteellista käyttää silikaattia kipsiin, mutta se onnistuu, jos on primer.
Ahaa, kiinnittymiskyvyn vuoksi. Datalehden mukaan alusta, joka pitää rappata, tulee pohjustaa, mutta en tiennyt, että myös se itse pitää pohjustaa ennen maalausta. Onko sinulla muita sopivia materiaaleja, joita voidaan käyttää tähän tarkoitukseen ja jotka hengittävät?

Aloita selvittämällä, mikä väri sinulla on tänään, se vaikuttaa hieman siihen, mitä voit jatkaa.

Stefan N Stefan N sanoi:
Aloita selvittämällä, mikä väri sinulla on tänään, se määrittää hieman, mitä voit jatkaa.
Olen aika varma, että se on kalkkiväri.

Yläkuvassa se näyttää erittäin kiiltävältä kalkkiväriksi.

Stefan N Stefan N sanoi:
Ylimmässä kuvassa se näyttää erittäin kiiltävältä ollakseen kalkkimaali.
ajatteletko, että se voisi olla tavallista muovimaalia? Koska se ei ole irronnut mistään, voin kuvitella, että se on ollut siellä pitkään, olen itse asunut täällä 10 vuotta, joten luulen, että se on kalkkia. Muistan kokeilleeni sitä aiemmin ja sain viitteitä siitä, että se on kalkkia.

M mili1983 sanoi:
ajatteletko, että se voisi olla tavallinen muoviväri? Koska se ei ole irronnut mistään, voin kuvitella, että se on ollut siinä pitkään, olen itse asunut täällä 10 vuotta, joten luulen, että se on kalkkia. Muistan, että olen testannut sen aiemmin ja sain merkkejä siitä, että se oli kalkkia
millä tavalla tarkoitat, että se vaikuttaa ennen kuin jatkan?

Jos kyseessä on plastfärg, täytyy se hioa pois ennen kuin jatkaa rappauksella.

Stefan N Stefan N sanoi:
Jos kyseessä on muoviväri, se on hiottava pois ennen rappausta.
Toivottavasti se ei osoittaudu muoviväriksi. Pitänee irrottaa osa ja viedä rautakauppaan testattavaksi.

Rakennuskaupan mukaan sen pitäisi olla ilmeisesti silikaattimaali, joka testasi väripalasen.

• Tykkään
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Pitäisikö minun pystyä tasoittamaan Knauf Rotbandilla silikaattimaalilla seuraavasti: olemassa oleva silikaattimaali->primeri->Knauf Rotband->primeri->silikaattimaali vai voinko jättää käyttämättä primeriä Knauf Rotbandin päällä ennen silikaattimaalia?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.