Tobzter
Tobzter: Nyt kaikki on paikoillaan, vain kaide on jäljellä, sitten ilmestyi uusi pähkinä murrettavaksi: haluamme ribbet sisäpuolelle, on täysin tyhjää, miten se pitää ratkaista kulmatolpassa, Onko kenelläkään ehdotusta? [bild]
21 vastausta · 5,1k lukukertaa
·
J
Joelbit: Hei Aion rakentaa uuden vessan (vain wc, ei suihkua tai lattiakaivoa) puurakenteelle yläkertaan. Kysymykseni koskee sitä, onko olemassa sääntöjä seinien/lattialevyjen päällekkäisyydestä tai mikä olisi suositeltavaa. Talomme rakenteen vuoksi olen asentanut seinät vessaan liittyville lattioille, mutta onko vaatimuksia esimerkiksi siitä, että vessan lattialevyt (jotka ovat nyt purettu
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
Bjor
Bjor: Yritä tiivistää se niin, että siitä tulee tiivis tai höyryjarru langalla vahvistetusta pappista. Tai savikalkitus, koska se suojaa hirsiä kosteudelta.
1 vastaus · 901 lukukertaa
·
A
Arjan: Ensin sain liukuovet ja sitten tuli levyseppä. Ja nyt on rako pellin ja seinän välissä. Kun katson muita ikkunoitani, näyttää siltä, että ne on liimattu yhteen. En tiedä, täytyykö minun liimata se, ja millä? Ehkä joku tietää :) Rako molemmilla puolilla [bild] [bild] Ikkunani [bild]
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
K
Karbonfader: Hei foorumi! Vaihdoinkin parvekkeelle uudet terassilaudat. Kun aikomuksena oli asettaa viimeinen osa, huomasin, että reunimmainen liimapuupalkki toisen tolpan vieressä oli laho. Parveke on 10 metriä + kulma 5 metriä lisää. Mainitsemani palkki on liitetty tolppaan 4 metrin kohdalla. Haluaisin vaihtaa sen mieluiten ilman, että ruuvaan irti kaikki asentamani terassilaudat. Ensimmäinen
0 vastausta · 4,1k lukukertaa
·
A
Anders D: Kalkittu kaikki päivät viikossa. Kaikki seinät kalkittu alakerrassa ja kipsiseinät yläkerrassa. 8 vuoden jälkeen kaikki alakerran seinät näyttävät yhtä raikkailta kuin ensimmäisenä päivänä. Yläkerta alkaa näyttää hieman kuluneelta. Joten suositukseni on kalkki. Helppo maalata, ja kalkin rakenne antaa eloa seinälle.
8 vastausta · 8,5k lukukertaa
Tekniker
Tekniker: Juuri niin, se on minunkin ajatukseni. Haluan vain tehdä kosmeettisen muutoksen, joka ei ole liian monimutkainen tai kallis. Kaikki tulee olemaan uudisrakennettua, joten tuntuisi liioittelulta repiä kaikki heti alkajaisiksi. Kysymys kuuluu, onko maali hyvä perusmateriaali, pohdin, jos maali irtoaa kipsilevystä? Vai onko muita sudenkuoppia edellä mainitulla menetelmällä? Ehkä pitäisi
2 vastausta · 1,0k lukukertaa
major_tom
major_tom: olla itsestään sulkeutuva portti ja jonkinlainen vastalevy ulkopuolella maan tasolla pensasaidan puolella. silloin on helppo päästä sisään, vain avata sisäänpäin, mutta koira ei voi työntää porttia auki sisältä käsin.
5 vastausta · 2,9k lukukertaa
·
major_tom
major_tom: oli vastaavanlainen tilanne, erittäin vino katto ja melko matala kattokorkeus. laitettiin vain uutta ponttilautaa vanhan päälle, ajateltiin, että vinous kuului viehätykseen. jos ei aio vetää paljon uutta sähköä kattoon spottivaloja ym. varten, tuntuu turhalta laskea alas.
5 vastausta · 6,1k lukukertaa
·
F
fridde: Minulla on kylmämuuri, joka on rakennettu leca:sta. Valitettavasti maalasin sen ja jouduin hiomaan pois kaikki hilseilevät maalit joitain vuosia sitten. Yritin tasoittaa pintaa laastilla. Valitettavasti tämä parannus on nyt alkanut irrota ja jättää jälkeensä epätasaisen pinnan, joka ei näytä hyvältä. Onko foorumilla hyviä ideoita, mitä voisin käyttää tämän korjaamiseen?
0 vastausta · 943 lukukertaa
G
Guybrush666: Anticimex poisti keittiön katon tarkistaakseen, miltä lastulevyt näyttävät kylpyhuoneen alla, koska havaitsimme vanhan vesivahingon, kun poistimme parketin viereisestä huoneesta. Anticimex totesi, että lastulevy oli kuiva. Sen jälkeen huomasin reiän (suuri tarpeeksi, että siihen voi laittaa 1–2 sormea riippuen siitä, kuinka suuret sormet ovat) koko matkan ylös kylpyhuoneen
0 vastausta · 696 lukukertaa
·
N
Näsby: Onko olemassa piirustusta tai määrittelyä puutavaramitoista, kysyy Näsby
0 vastausta · 718 lukukertaa
Rammsjö
Rammsjö: [citat] Kyllä oli! Meillä oli se vuodesta 1981!
19 vastausta · 7,9k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: Jos terassilauta on kunnolla märkä, kun asennat sen, se menee varmasti hyvin. Käytä ruostumattomia ruuveja, jotka ovat kestävämpiä.
3 vastausta · 1,9k lukukertaa
P
pwskg: Hei, Remontoin yläkertaa ja olen edennyt sisäkattoon. Ajattelin laittaa kipsilevyä, mutta huomasin, että pontattu lauta on hieman aaltoileva/epätasainen. Kuinka herkkiä ovat kipsilevyt(remonttikipsi)? Tarvitseeko suoristaa ennen?
0 vastausta · 1,6k lukukertaa
M
MatCan: [citat] Minä myös. Se on noin pitkälle kuin minun tietoni ulottuvat ;-)
5 vastausta · 7,0k lukukertaa
·
Christian Ek
Christian Ek: Täytyy myös tehdä ylimääräinen askel yläosassa. Onneksi syvyys on riittävä sen tekemiseen siellä.
1 vastaus · 1,9k lukukertaa
·
T
tysken: Seinärakenne: 400 mm Leca, jossa 70 mm EPS ulkopuolella, 3 mm ohut rappaus. Aion nyt rakentaa verannan (pidennetty kevät/syksy) julkisivua vasten ja tarvitsee saada tiiviiksi. Haluaisin tehdä mahdollisimman vähän muutoksia julkisivuun ja välttää kylmäsiltoja. Kun puhun peltifirman kanssa, näyttää siltä, että pitää olla 30 cm korkeus ja rappauksen sisäpuolella. Tämä olisi iso
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
Vermilion
Vermilion: Rakennan portaat pihakivestä. Liimasin kiinni ja käytin tavallista saumaushiekkaa. Nyt talven jälkeen on käynyt ilmi, että kivet ovat irronneet jäästä, joka on muodostunut saumoihin. Aion rakentaa samanlaiset portaat uudelleen ja tällä kertaa yritän saada saumat tiiviiksi jollain tavalla. Onko teillä ehdotusta, mitä minun pitäisi käyttää? Jos mahdollista, haluaisin käyttää
0 vastausta · 2,7k lukukertaa
K
KarlmedK: [citat] Hei Thomas, hieno kaide jonka olet tehnyt. Ajattelin tehdä jotain samanlaista, mutta vaijerilla alhaalla ja paksulla teakista valmistetulla yläosalla. Vain tolpat, jotka kiinnitetään terassin sivulle ja teakkiin. Mitä mieltä olet, mitä kokoa minun pitäisi käyttää, haluan litteää terästä kuten sinulla noin 70x10 mm, voisiko se toimia. Ystävällisin terveisin, Karl
20 vastausta · 20,6k lukukertaa
·
zacke32
zacke32: Yritän taivutella vaimoani! :-) Kiitos paljon! Kun kotona on paljon korjattavaa, tarvitsee neuvoja/vinkkejä asiantuntevilta ihmisiltä!
6 vastausta · 10,6k lukukertaa
·
acron84
acron84: Olen avaamassa seinää. Se oli valmiiksi avattavissa välillä 2-3, mutta se oli tukittu. Suunnitelmani on avata vihreän viivan mukaan, mutta valitettavasti siellä on 2 vesiputkea, joten siihen tulee pylväs. Siellä on jo nyt 2 lyhyttä 45x225 palkkia aukkojen päällä. Onko tämä toteutettavissa vaihtamalla ne kaksinkertaisiin 45x220 palkkeihin, joissa on tolpat päissä ja keskellä
0 vastausta · 4,7k lukukertaa
·
J
justusandersson: Järkevin tulkinta on, että kyseessä on varauduttu vaihto välikaton kattokannattimille yhdelle tai useammalle kattolyhdylle, joita ei koskaan rakennettu. Jos palkki on ollut siellä talon rakentamisesta asti, se tukee tätä hypoteesia. Samoin, jos kyseessä on katalogitalo. Jos haluatte poistaa sen, on ensin tarkistettava kattoristikon mitat ottaen huomioon talon leveys, kattokaltevuus ja
6 vastausta · 5,9k lukukertaa
·
Sjöben
Sjöben: [bild] Tässä on miltä näyttää avatessani. Tässä kulmassa sadevesi on valunut alas ”kivikaivoon” seinän ulkopuolella. Oletan kivikaivoon, sillä syöksytorvi loppui 10 cm maan alla, jossa on vain singel, nyt johdan veden pois muutaman metrin päähän seinästä. Arvioni oli, että sen pitäisi olla huonointa siellä, jos salaojitus vuonna 2002 olisi huono.
1 vastaus · 3,4k lukukertaa
·
G
goatcat: Minulla on rivitaloasunto, jossa olen poistanut vanhan lattian, talo on rakennettu vuonna 1956. Rakenne on betonikrypgrund + pahvi + eristys/koolaukset. Olen ajatellut laittaa uuden pahvin ja kivivillaeristeen, jättää vanhat koolaukset paikoilleen ja sitten peittää lattialastulevyillä. Kysymykseni: Mikä on sopiva pohjapahvi betonin ja eristyksen väliin? Tarvitsenko pahvia ollenkaan ja
0 vastausta · 2,7k lukukertaa
KnockOnWood
KnockOnWood: Pieni kehotus: Huolehdi kaikin keinoin siitä, että portinpylväät ovat tukevasti paikoillaan! Ei vain siksi, ettei portti/portit roikkuisi, vaan myös vakavampien vahinkojen välttämiseksi. Minulla oli kerran serkku nimeltä Svante. Hän laittoi köyden portinpylväiden väliin ja teki näin keinun. Hän keinui, ja toinen (tai molemmat) portinpylväs kaatui sisäänpäin keinun vedosta, ja
5 vastausta · 5,8k lukukertaa
·
T
TobiasHolmer: [citat] veikkaan osia, kun se on kerran asennettu myös. Vain riisua ja alkaa repiä!
6 vastausta · 4,8k lukukertaa
·
B
Byhem: Hei! Mietin hieman, kuinka voisin eristää uudet Homejani, jotka aion rakentaa parhaalla mahdollisella tavalla. Muoto, ja se että aion käyttää pappia kattomateriaalina, vaikeuttaa ilmanvaihdon toteuttamista Homejien katto-osaan. Loppukatto on harjatuuletuksella varustettu. Onko ilman ilmarakoa oleva eristys, kuten polyuretaanieristys, ainoa tapa tässä, vai onko olemassa muita ratkaisuja?
0 vastausta · 904 lukukertaa
M
MiaMarias: Aion tehdä pöytälevyn höyläämättömistä kakkosnelosista (4,5 x 12,5 cm), joita olen säilyttänyt kylmässä ullakolla. Pöytä tulee myöhemmin olemaan sisäkäytössä, joten kysymys on, miten valmistan puutavaran parhaiten ennen kokoamista? Pitäisikö sen olla irrallaan sisällä vai pinottuna niin, että ilma kiertää, painoilla? Kuinka kauan sen pitäisi "kuivua" ennen kuin
0 vastausta · 721 lukukertaa
MaxBygge
MaxBygge: Hei. Ajattelin äänieristää 'jytiseviä' ääniä seinässä. Tässä on suunnitelma 1 cm ilmarako, 70 teräskoolauksella ja 70 eristystä, 2 kerrosta kipsilevyä. Akustiikkamassaa käytetään. Toimiiko se? Pitäisikö sähkörasioita eristää jollain tavalla? Pitäisikö käyttää RASKAAMPIA kipsilevyjä kuin 'tavallinen' kipsilevy? Jotain muuta huomioitavaa?
0 vastausta · 922 lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.