P
Anonymiserad 202214: [citat] Ei suunnitelmia laudoittaa vielä... On sellaisia alas upotettuja vanhoja koukkuja pontissa. Ongelmana oli, että puuttui sadevesikouru, kun muutin tänne, joten jouduin laittamaan jonkin väliaikaisen sorkkalaudan. Ajattelin jättää 5 mm raon yläreunaan hyönteisverkon taakse. Alapuolella tulee olla täysin avoin pystylautojen välissä hiiriremmillä. Mutta ilma ylös ylempään
2 vastausta · 3,7k lukukertaa
·
P
Peter_K: Ok, katsotaan miten se on sitten kun kaikki on koottu yhteen. Siellähän on enemmänkin tolppia, jotka ottavat voimia vastaan.
2 vastausta · 1,2k lukukertaa
V
Vante: Se voidaan poistaa, korjata turvallisuuden esimerkiksi pala muotoiltua turvalasia
2 vastausta · 7,2k lukukertaa
·
B
Bobyggarna: Löysin vanhan langan ilman vastauksia, jossa halkeamat näyttävät lähes identtisiltä ja rappaus on samaa. https://www.byggahus.se/forum/threads/foga-sma-sprickor-i-putsfasad.324304/
1 vastaus · 2,5k lukukertaa
J
justusandersson: Kattorakenne harjaorresta on etuna, että voi hyödyntää katon tilan ilman, että päätyy kärsimään käsiparruista tai tukijaloista ym. Harjaorsi lepää kahden tai useamman pilarin päällä, jotka siirtävät kattokuormat perustukseen. Perustuksen on oltava suunniteltu kestämään pilarien kohdalle syntyvät pistekuormat. Tämä ei ole suurin ongelma uudisrakennuksen yhteydessä. Silloin
5 vastausta · 5,2k lukukertaa
·
Z
ZipLock: Ei, en aio tarjota. Mietin vain, mitä on tapahtunut mekaanisesti.
3 vastausta · 1,4k lukukertaa
J
jonfre89: Hei, onko täällä ketään konstruktöörin taitoja omaavaa? Istun ja piirrän vähän Sketchupissa, ja mieleeni tuli kysymys. Liitetyssä piirustuksessa ihmettelen, ottavatko kaikki pylväät räystäsparrussa niskapilarin kuorman vastaan? Räystäsparru on liimapuuta ja se on mitoitettu kestämään ilman pylväitä. Mutta se kuorma, joka kuitenkin tulee. Ottavatko nuo kuorman pääasiassa
0 vastausta · 614 lukukertaa
·
M
MartinGBG: Olen juuri aloittanut suuremman kellarin remontin ja olen purkanut sekä seiniä että nyt myös kipsikattoa. Hämmästyin, kun isoja (puhumme selvästi nyrkkiä suuremmista) ja pirun paljon betonia putosi alas, kun revin alas yhden kipsilevyistä. Kellariin, taloon joka on rakennettu -67, on aiemmin rakennettu "laatikko" kattossa kulkevien viemäriputkien peittämiseksi. Kun uutta kaivoa on
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
C
carlbanan: Etsin kytkentäheloja kuten tämä, mutta 10 mm neliputkelle; https://www.hornbach.se/shop/KAISERTHAL-X-forbindare-dubbel-for-ror-90-svart/5224082/artikel-detaljer.html Tiedättekö, onko niitä saatavilla? Mielellään samasta materiaalista kuin putket (alu tai ruostumaton). 10 mm (maks. 15) on toivottavaa. Minulla on idea saada aikaan runko itx-tietokoneelle jonkinlaisella alu- tai
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
J
Johannes88: Vanha ketju! Mutta yritän tässä saman aiheen takia. Onko kenelläkään kokemusta sekä Ardex S48:sta että Casco Boardfixistä, joita on suositeltu yllä kipsilevyjen liimaamiseen? Hintaero näyttää suurelta, joten ajattelin, että niiden välillä täytyy olla jokin ero. Minulla on noin 120 m2 seinäpinta-alasta, jossa on melko ruma/karhea lecaharkko. Ei ole varmaa, että ne ovat täysin
14 vastausta · 36,0k lukukertaa
E
extcon: [citat] Ehkä on ennakoimista, mutta mitä tehdä, jos tietoja puuttuu tai mitoitus on alle 250 kg/m2? Jättää pysäköimättä, mutta voiko tehdä jotakin muuta?
9 vastausta · 4,1k lukukertaa
·
S
Semesterfixaren: Kiitos nopeista vastauksista! Ajattelin ensin vain palkkikenkää, mutta pelkään, että se "heikkenee" aaltojen, eli horisontaalisten voimien, vuoksi. Jos valan korokkeen, johon kiinnitän kiinnikkeen, pitäisi sen olla parempi! Mukavaa viikonloppua!
3 vastausta · 3,9k lukukertaa
·
leby
leby: Se oli polyesteri Bilteman veneosastolta...
5 vastausta · 3,8k lukukertaa
Picapica55
Picapica55: Katsoin kuvia netistä, luulen, että olette oikeassa, kiitos avusta!
3 vastausta · 4,0k lukukertaa
·
N
NoOne2k: Leca on niin hauras, että tuskin on suurempia ongelmia ytimen murtamisessa, sen poistamisessa ja poraamisessa eteenpäin.
3 vastausta · 2,4k lukukertaa
Darius80
Darius80: Hei, aion nyt kipsilevyttää yläkerran sisäkaton. Ajattelin ruuvata kipsilevyn poikittain koolausten yli, enkä niiden suuntaisesti. Koolaukset ovat cc/300mm ja välimatka koolausten välillä on 230mm. Riittääkö tämä mahdollisten halkeamien välttämiseksi, vai pitäisikö lisätä osb- tai metallinauhaa koolausten väliin? toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan. kiitollinen
14 vastausta · 20,6k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: Jotta koko kierre on kattopalkissa. Jos paneeli on 20mm, niin 75 riittää kyllä.
3 vastausta · 5,1k lukukertaa
·
T
Tjrex: Kävelee ja kävelee... se on vähän kapea 50:llä. Kipsiruuvin päätyy hyvin lähelle reunaa, joten en olisi laittanut sitä.
1 vastaus · 1,2k lukukertaa
J
JoachimLö: Hei, Ajattelen käyttää kalkkilaastia täytteenä puurakenteen ja rappauksen välissä. Ajattelin sekoittaa laastiin pikkukiviä täyttääkseni suurimman osan melko syvistä saumoista. Viimeisen senttimetrin tai kaksi ajattelin tehdä pelkällä laastilla sekoitettuna hevosenkarvoihin. Kysymykseni ovat seuraavat: 1) Onko tämä ajatus oikea 2) Kuinka paljon karvaa pitäisi käyttää ja kuinka
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
Ormriauga
Ormriauga: Otin monityökalun ja katkaisin olemassa olevat osat. Naulasin uudet paikalleen pestyäni boracol:lla.
4 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
1939
1939: Jalkalevyt ovat tärkeitä, mutta mielipiteet hupusta ovat jakautuneet. Minulle kyse oli kajakolonioista kanavissa. Olen puhdistanut itse ja voin vain sanoa, että se on helvetti, jos joutuu tekemisiin näiden lintujen kanssa, jotka rakentavat pesiä savupiippuihin yhä pohjoisempana (nuohoojani mukaan). Savupiippuni suhteen rakennin yksinkertaisemman lintusuojan mökillä, käyttäen hieman
9 vastausta · 7,2k lukukertaa
·
B
bergquist: [citat] Herätän vanhan kysymyksen. Oletteko koskaan katuneet? Ostimme tänään Becker struktuurimailaa ja nyt puolisoni lukee, että on riski, että voi satuttaa itseään, jos osuu siihen.
3 vastausta · 11,3k lukukertaa
A
Avemo: Siksi on hyvä olla pala levyä takapuolella. Oikein tehtynä se on vahvempi kuin alkuperäinen. Jos laitat kuvan, ehkä voidaan keksiä lisää ideoita.
5 vastausta · 2,5k lukukertaa
M
MackanM: Rakennan Ytongilla joten seiniä ei tarvitse. Haluan vain tietää, toimiiko se. Vai pitäisikö höyrynsulkua olla mahdollisimman pian ja eristää ylös asti. Haluan, että ullakko on lämmin, ei kylmä.
4 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
pokasd
pokasd: Eteinen on alkuperäinen vuodelta 72 ja ajattelimme kirkastaa sitä hieman. Vaaleampien seinien lisäksi ajattelimme myös maalata portaat valkoisiksi. Itse maalaus ei varmaan ole ongelma, paitsi että hionta/maalaus voi viedä paljon aikaa. Portaiden askelmissa on korkkilevyt. Miten ne olisi paras vaihtaa ja mihin? Olen nähnyt, että on olemassa valmiita laminaattilevyjä, jotka vain liimataan
0 vastausta · 726 lukukertaa
PeterFalun
PeterFalun: http://www.primpanel.se/
2 vastausta · 3,1k lukukertaa
·
A
AnetteL: Kuinka paljon ylivuotamista minun pitäisi olla, kun muuraan 200 mm kevytbetonilohkojen päälle? Riittääkö, että liimataan kaistale esimerkiksi yap2500, vai pitäisikö ensimmäisen kerroksen alle myös olla jonkinlainen sokkelipelti?
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
Z
zamen: Ajattelin niputtaa oman aiheeni tähän tuli tällainen kuva -tapahtumaan. Monien käänteiden jälkeen teimme viime syksynä päätöksen ja avasimme tilaa isommille ikkunoille ja terassin oven siirrolle. Saimme tarjouksia koko aukon vahvistamisesta palkeilla aukon ja lattian ympäriltä. Tämä kuitenkin oli liian kallista, joten ratkaisu oli teräspilari, joka sijoitettiin keskelle, ikkunan
11 vastausta · 4,4k lukukertaa
·
L
Living: [citat] kiitos, tarkistan tänään, onko kylässämme vuokrattavana hiomakonetta aloittaakseni sillä.
9 vastausta · 8,1k lukukertaa
·
O
ollesagustes: Hei, Haluaisin piirustukset/rakennuskuvauksen eristetystä varastosta, jossa on pulpettikatto 3,1 m x 2,5 m.
0 vastausta · 3,1k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.