Hion vanhaa liimaa betonilattiasta ja se haisee voimakkaasti ja aiheuttaa yskän, joten käytän ABEK kaasusuodatinta, joka on pari vuotta vanha (ollut muovipussissa, mutta avattu). Minusta tuntui, että se "päästi läpi" hieman ja minulla oli edelleen pieniä yskimisiä, mutta paljon vähemmän kuin ilman, joten kävin ostamassa uuden ja silloin en yski ollenkaan, joten on ilmeistä, että sen "teho" on heikentynyt, vanhan...

Kuinka kauan sitä voi oikeastaan käyttää?
Vanhaa ei ollut käytetty paljon, käytin sitä johonkin homeaineeseen, jonka suihkutin lattialle aikaisemmin ehkä kahden-kolmen tunnin ajan...

Tuleeko liimaa kaasuja? Jos vain pöly suodattuu, suodatin ei koskaan lopu eikä menetä suodatuskykyään. Kuitenkin hengittäminen voi muuttua hieman raskaaksi ajan kuluessa...
Puhdasta aktiivihiilikaasusuodatinta voi yleensä punnita tarkalla vaa'alla nähdäkseen, kuinka paljon aktiivinen aine on reagoinut. Suodattimessa pitäisi olla ilmoitettu alkuperäispaino.
Hiili reagoi ilmassa olevien aineiden kanssa, joten avattu suodatin, joka on ollut muutaman vuoden, voi hyvinkin olla käytetty loppuun.

Kyllä, liiman kaasut... Eristämätön laatta maassa, jossa on ollut liimattu muovimatto vuodesta 1985 lähtien... Kutsutaan saippuoitumiseksi...

anders07 anders07 sanoi:
Juuri niin, liiman kaasut... Eristämätön laatta maassa, jossa muovimatto liimattu vuodesta 1985... Kutsutaan saippuoitumiseksi...
Hei Anders. Miten on käynyt saippuoituneen mattoliimasi kanssa? Meillä on sama ongelma kesämökin vessassa, jonka ostimme viime vuonna. Olemme repineet maton pois ja hioneet pois kaiken liiman ja tasoitteen, mutta haju on edelleen vahva. Googlaan hulluna erilaisista vedeneristyksistä ja estokankaista. Kylpyhuoneen nurkka, jossa on poistettu matto. Lattialla näkyy vihreä matto, paljas betonilattia ja työkalut, kuten lasta ja ruuvimeisseli.

R ruaa6221 sanoi:
Hei Anders. Kuinka on mennyt saippuoidun mattolimesi kanssa? Meillä on sama ongelma kesämökin WC:ssä, jonka ostimme viime vuonna. Olemme repineet maton pois ja hioneet kaiken liiman ja tasoitteen pois, mutta haju on edelleen voimakas. Googlaan hulluna eri vedeneristys- ja estevaatteista.[kuva]
Hioin alas 2-3 millimetriä ja käsittelin
Florosil

Olen lukenut siitä, mutta en ole onnistunut löytämään jälleenmyyjiä. Oletko tyytyväinen tulokseen? Oletko laittanut laatoituksen sen jälkeen?

R ruaa6221 sanoi:
Olen lukenut siitä, mutta en ole onnistunut löytämään jälleenmyyjiä. Oletko tyytyväinen tulokseen? Oletko laittanut klinkkerin sitten?
Sain sen lattiafirmalta... Kyllä, olen laittanut klinkkerin sitten.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.