Kuinka leikata lecaharkkoja helpoiten, jotta saat siistin leikkauspinnan? (Rajoitetulla varustuksella olisi syytä lisätä.)

Käsisaha, kaarisaha vai jotain muuta? Kuinka pahasti saha kuluu, jos yrität sillä?

Tavallinen saha on yleensä loppu, ennen kuin olet koko läpi, mutta onhan olemassa sahoja, jotka on mukautettu juuri siihen mitä aiot tehdä.

• Tykkään
ricebridge
  • Laddar…
Minulla on vain kaksi kappaletta blockkia, jotka pitäisi jakaa puoliksi.

Ostettu yhteensä 60 kruunulla. En voi käyttää omaisuutta leikkaamiseen...

L
jarlh jarlh sanoi:
Minulla on vain kaksi kappaletta block, jotka pitää jakaa keskeltä.

Ostettu yhteensä 60 kruunulla. Ei voi kuluttaa omaisuutta sahaamiseen...
Vanha fogsvans on viimeinen vinkki, luulen niin.

jarlh jarlh sanoi:
Minulla on vain kaksi lohkoa, jotka pitäisi jakaa keskeltä.

Ostettu yhteensä 60 kruunulla. En voi käyttää omaisuutta leikkaamiseen...
Käsisaha kirpparilta 10:- tai lähin jula, biltema..... Enintään 50:- saha, se riittää hyvin kahden leca-lohkon jakamiseen, jaa älä halkaise.

Tavallinen käsisaha toimii erinomaisesti, se leikkaa hyvin läpi ensimmäisen lohkon, melko tylsä, mutta toimii vähintään kymmenellä lohkolla, vie vain enemmän aikaa.

Ystävällisin terveisin P-A

• Tykkään
Carl 1918
  • Laddar…
Eikö sinulla ole liikenneympyrää? Osta edullinen kivileikkuulaikka niin se sujuu hienosti.

Minulla on tapana käyttää irtonaista kirveenpäätä ja vasaraa. Pidetään kirveenpää lohkoa vasten ja koputetaan sitä vasaralla. Näin tehdään merkintä ympäriinsä. Sitten lyödään kovemmin niin, että lohko halkeaa. Ei ole yhtä raskasta kuin käsi- tai sahaukkojen kanssa ja työkalut eivät kulu käyttökelvottomaksi kahden viillon jälkeen.

• Tykkään
Nickesv ja 1 muu
  • Laddar…
A Avemo sanoi:
Käytän yleensä irrallista kirveen terää ja vasaraa. Kirveen terää pidetään palikkaa vasten ja koputetaan sen päältä vasaralla. Näin saadaan ura ympäri palikan. Sen jälkeen lyödään kovempaa, jotta palikka halkeaa. Ei yhtä raskasta kuin pokasahalla, ja työkalut eivät kulu käyttökelvottomiksi kahden leikkauksen jälkeen.
Se on varmaan tähän mennessä helpoin ehdotus, kysymys on siitä, kuinka hyviä leikkauksia ts haluaa, muuten on +1 sinulta minulta, hei, hei...

Hmm, ehkä on aika, että menen nukkumaan.

/P-A

Osta kevytbetonisaha. Maksaa pari sataa, antaa suoran ja siistin leikkuun eikä sitä tarvitse heittää pois jälkeenpäin.

Menen betoniteollisuuteen maanantaina ja annan heidän leikata ne ammattilaisella tavalla.

Leikkaa timanttilaikalla ja sitten tiikerisahalla lecatiili, erityisesti jos käytössä on kovempi leca 5 MPa ja sitä suurempi. Muuten kirves toimii hyvin aiempien viestien mukaan.

jarlh jarlh sanoi:
Menin betoniteollisuuteen maanantaina ja leikkaan ne ammattilaisesti.
Miksi sitten kysyä? :thinking:

• Tykkään
  • Vau
aweste00 ja 2 muuta
  • Laddar…
optimum
A Alko sanoi:
Miksi kysyä siinä tapauksessa? :thinking:
Olet hauska.:D

Viesti jostain, joka käsiteltiin tammikuussa 2018

• Tykkään
aweste00 ja 2 muuta
  • Laddar…
A Alko sanoi:
Miksi kysyä silloin? :thinking:
Ostin lecablockit 4. tammikuuta 2018 ja aloitin myös ketjun, koska pohdin, miten voisin katkaista lecablockien siististi, helposti ja halvalla.

Seuraavana päivänä otin yhteyttä sukulaiseeni ja kysyin, voisinko tulla betonitehtaalle hoitamaan asian. Hän vastasi kyllä, ja kirjoitin sitten viestin betonitehtaalle menemisestä, jotta kukaan ei tarvitsisi osallistua aiheeseen enempää.

Betonitehdas oli suuri, pimeä ja melko likainen. Lecablockin siisti katkaisu ei ollut ongelma ammattilaiselle ammattivarusteilla. Lisäksi tämä oli minulle sekä ilmaista että helppoa.

Sitten spraymaalasin lecablockit ja verhosin ne kumiverkolla (liukueste). Parhaat ja halvimmat kaiutinjalustat.

• Tykkään
aweste00 ja 3 muuta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.