1 729 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Poista ja aseta parketti takaisin
Asun yksitasoisessa rivitalossa betonilaatalla, pohjarakenteilla, eristyksellä ja ihanalla tammiparketilla, rakennettu vuonna 1959. Vetää ja lattia on kylmä, mutta erittäin kaunis. Nyt rotta on kuollut lattian alle ja haju on hirvittävä! Anticimex on laittanut myrkkyä puutarhoihin ja he sanovat, että haju katoaa ”vain” 6-8 viikossa. Eri foorumeilla olen kuitenkin lukenut hajusta, joka pysyy jopa vuoden.
Olemme kolme henkeä, jotka nyt opiskelevat/työskentelevät kaksiossa keittiön kera, koska kahta huonetta ei voi käyttää hajun takia.
Nyt kysymykseeni; näen täällä, että jotkut ovat käyttäneet uudelleen vanhan parkettilattiansa. Voiko lattian osia irrottaa ja laittaa takaisin, vai onko koko lattia poistettava ja aloitettava uudestaan, niin sanotusti? Sillä minulla on melko varma paikka, missä rotta makaa ja voisin nostaa lattian rajatulta alueelta. Edellyttäen tietysti, että sen sitten voi laittaa takaisin.
Mitä mieltä olette? Jollakin hyviä ehdotuksia?
Olemme kolme henkeä, jotka nyt opiskelevat/työskentelevät kaksiossa keittiön kera, koska kahta huonetta ei voi käyttää hajun takia.
Nyt kysymykseeni; näen täällä, että jotkut ovat käyttäneet uudelleen vanhan parkettilattiansa. Voiko lattian osia irrottaa ja laittaa takaisin, vai onko koko lattia poistettava ja aloitettava uudestaan, niin sanotusti? Sillä minulla on melko varma paikka, missä rotta makaa ja voisin nostaa lattian rajatulta alueelta. Edellyttäen tietysti, että sen sitten voi laittaa takaisin.
Mitä mieltä olette? Jollakin hyviä ehdotuksia?
Luulen, että on erittäin vaikeaa irrottaa ja asettaa takaisin hyvällä tuloksella, ainakin maallikkona.M Mandelitomamma sanoi:Asun yhdessä tasossa rivitalossa, jossa on betonilaatta, alapuu, eristys ja upea tammiparketti, rakennettu vuonna 1959. Vedossa ja kylmä lattia, mutta kuten sanottu, erittäin kaunis. Nyt rotta on mennyt ja kuollut lattian alle ja haju on hirveä! Anticimex on asettanut myrkkyä puutarhoihin ja he sanovat, että kestää "vain" 6-8 viikkoa ennen kuin haju katoaa. Eri foorumeilla olen kuitenkin lukenut hajusta, joka pysyy jopa vuoden ajan.
Meitä on kolme henkilöä, jotka nyt opiskelevat/työskentelevät kahdessa huoneessa ja keittiössä, koska kahdessa huoneessa ei voi olla hajun vuoksi.
Nyt kysymykseni; näen täällä, että jotkut ovat käyttäneet vanhaa parkettilattiaansa uudelleen. Voiko osia lattiasta irrottaa ja sitten asettaa takaisin vai täytyykö poistaa koko lattia ja aloittaa alusta, toisin sanoen? Minulla on nimittäin melko varma paikka, missä rotta on, ja voisin siis irrottaa lattian rajoitetulta alueelta. Edellyttäen, että se on mahdollista asettaa takaisin.
Mitä mieltä olette? Onko jollakulla hyviä ehdotuksia?
Eräs entinen esimies repi lähemmäs 100 neliömetriä parkettia, joka oli märkä, kuivasi, asetti takaisin, hiotti ja lakkasi, mutta hänellä oli +40 vuoden kokemus.
Joudun varmaan pyytämään ammattilaisen apua, aivan varmasti. Mutta näin aikaisemmissa ketjuissa, että useat näyttivät onnistuneen siirtämään lattian toiseen huoneeseen, joten ajattelin lähinnä, voisiko toimia vain osien nostaminen ja takaisin asettaminen, ilman että koko lattia täytyy nostaa.nino sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi