Hei! Taloni on rakennettu vuonna 1938. Olen äskettäin huomannut tämän levyn, joka on kiinnitetty ikkunalaudan ja ilmanvaihtoventtiilin väliin ikkunoissa. Näyttääkö se asbestilta? Olen nyt melko huolissani erityisesti poikani takia, koska se on tuloilmaa.
 
  • Seinä ja venttiili vuodelta 1938, näkyvissä valkoista materiaalia ja ruostettunut metallilevy, huoli mahdollisesta asbestista asuintilassa.
  • Seinä ja säleikkö vanhassa talossa, mahdollisesti asbestia.
Mutta riippumatta siitä, mitä materiaalia tämä levy on. Kuinka se voitaisiin irrottaa ja levittää ilmassa. Sillä et kai sinä siellä ole raapimassa sitä irti useita kertoja päivässä. Olisi varmaan vaarallista, jos se olisi plutoniumia ja levittäisi radioaktiivisuutta. Mutta muuten se tuskin aiheuttaa mitään, jos se saa jatkaa olemistaan siellä yli 80 vuotta.
 
Jos tarkoitat ruskeaa levyä, se näyttää korkilta. Sitä käytetään todennäköisesti lämmöneristyksenä, jotta ikkunoiden penkki ei jäähtyisi tulevasta ilmavirrasta.
 
  • Tykkään
Lämmelen
  • Laddar…
GoC GoC sanoi:
Mutta riippumatta siitä, mikä materiaali tämä levy on. Kuinka se voisi vapautua ja levitä ilmaan siinä tapauksessa. Et kai sinä siellä ole repimässä sitä irti useita kertoja päivässä.
Olisi varmasti vaarallista, jos siinä olisi plutoniumia, koska se levittäisi radioaktiivisuutta. Mutta muuten tuskin se aiheuttaa mitään, jos se saa jatkaa olemassaoloaan siellä vielä 80 vuotta.
Ei, en ole siellä ja repimässä. Ajattelin, että jos se eristää venttiilin, ehkä ilma voisi vaikuttaa siihen. Mutta olen yleisesti ottaen huolestunut.
 
Mutta se näyttää enemmän korkkilevyltä.
 
  • Tykkään
Lämmelen
  • Laddar…
P Pucco sanoi:
Jos tarkoitat ruskeaa levyä, se näyttää olevan korkkia. Aika varmasti käytetään lämpöeristykseen, jotta sisään tuleva ilma ei jäähdytä ikkunalautaa.
Kiitos, kyllä, sitä tarkoitan. Niin se voi ehkä olla. Se oli helpotus :)
 
L Lämmelen sanoi:
Ei, en ole siellä röyhtäisemässä. Ajattelin, että jos se eristää venttiilin niin ehkä ilma on siellä ja kuluttaa sitä. Mutta olen yleisesti ottaen huolestunut.
Mutta vaikka levyllä olisi asbestia, saat luultavasti enemmän asbestikuituja tuloilmaventtiilin kautta kuin jos siinä olisi asbestia.
On huomattavasti suurempia vaaroja tuhlata huoltaan siihen, että jokin rakennusosa asunnossa saattaa sisältää asbestia. Uskon, että pelkkä ilma kaupunkialueella on huomattavasti haitallisempaa. Mutta eniten haitallinen on huoli kaikesta, mikä voi mahdollisesti olla vaarallista.
 
  • Tykkään
Lämmelen
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.