4 105 lukukertaa ·
6 vastausta
4k lukukertaa
6 vastausta
Verannan käsityöläinen .......
Uudisasukas
· Skara
· 15 viestiä
Hei, mietin valmista lasiterassia Willab Gardenista, lasiterassi tulee yksikerroksiseen taloon kellarilla. Koska teen tämän työn itse ja en ole koskaan asentanut lasiterassia itse, tai rakentanut terassia (Terassin olisin varmasti onnistunut tekemään itse, jos kaksi henkilöä auttaisi), mutta ajattelin palkata käsityöläisen tekemään työn, sis. terassilattia. Yksi kirvesmies haluaa 50000 rotin jälkeen rakentaakseen terassilattian ja asentaakseen lasiterassin, hän arvioi työn olevan 1-2 viikkoa, 1-2 kirvesmiehen työskennellessä tämän parissa.
Mitä hintaan sisältyy:
* Lasiterassin pystytys noin 25 neliömetriä, pulpettikatto (kanavapaneelikatto) Ostettu Willab Gardenista
* Tiiliseinän peittäminen valkoiseksi maalatulla sisäpaneelilla ikkunan ja terassin oven ympärillä listalla noin 5 neliömetriä lasiterassissa.
* Lumisuojan asennus lasiterassin yläpuolelle 6 metriä
* Perustusten kaivaminen alas tai sementtilaatat riippuen korkeudesta
* Terassin rungon tekeminen ja uuden terassilaudan asentaminen 50 neliömetriä yhdellä portaalla yhdellä sivulla ja yksi porras lasiterassin sisään olohuoneesta.
EI SISÄLLY HINTAAN:
* Kaivuu tai roskien poiskuljetus
* Lasiterassi
* Materiaalikustannukset terassilaudalle, sisäpaneelille, perustuksille, lumisuojalle 23000kr
Kokonaissumma:
Työkustannukset sis. kilometrikorvaus 50700kr
Materiaalikustannus 23000 kr
Kokonaissumma noin 73 700 kr käsityöläiselle sis. materiaalit, sitten lasiterassi noin 74000 kr Willab Gardenista, yhteensä noin 150000 kr rotin jälkeen pl. kaivuu, sähkö ja valaistus
Mutta olen saanut tarjouksen paikan päällä rakennetusta lasiterassista, samoilla ehdoilla mutta siihen sisältyy vähän sähköliitäntöjä ja sähkövalaistus 196000 kr Sis. lasiterassin pois lukien kaivuu
Tuntematon kirvesmies, en ole koskaan kuullut hänestä, (näin hänestä Facebookissa) kirvesmies tekisi samoilla ehdoilla mutta hankin materiaalit itse ja lasiterassi Willab Gardenista: Työkustannukset noin 35000 kr mutta hän hoitaa kaivuun ja sähkötelekyt
Lasiterassi maksaa noin 74000 kr, mutta materiaalit sen lisäksi en ole laskenut,
3 eri tarjousta 3 eri hinnalla, tarjoukset eivät myöskään ole samoilla ehdoilla... kaikki kirvesmiehet sanovat eri asioita, yksi sanoo että tilaaminen Willab Gardenista ei ole mahdollista sinun tapauksessasi koska se ei mahdu kattopalkkien alle, parempi rakentaa paikan päällä...
toinen sanoo, että se mahtuu, mutta sitten lattiaa on laskettava jotta se mahtuu kattopalkkien alle (Askelle askeleen korkeudesta terassin ovelta terassille tulee noin 10 cm korkeampi) parempi ostaa valmis lasiterassi ja se tulee halvemmaksi...
Tuntuu kuin kaikki haluaisivat ansaita rahaa tietämättömyydelläni koska en ole kirvesmies, (jos minulla olisi tietoa olisin tehnyt sen itse + että meitä olisi kaksi henkilöä.) kun pyydetään tarjouksia, luotetaan, että he tekevät sen niin hyvälle asiakkaalle kuin mahdollista, mutta tuntuu myös, että he haluavat tehdä sen vielä paremmin omalle lompakolle, kaikki kirvesmiehet ovat saaneet samat tiedot tämän lasiterassin rakentamiseen...
Minulla on taloudellinen liikkumavara, mutta en halua tyhjentää koko säästöpossua... Mitä sinä valitsisit?
Nr 1. Valmis lasiterassi Willab Gardenista hinta 150000 kr pl. sähkökaivaminen, sähkö ja valaistus
Nr 2. Paikan päällä rakennettu lasiterassi sis. sähkö ja valaistus 196000 kr pl. kaivaminen (tyhjentää koko säästöpossun)
Nr 3. Tuntematon kirvesmies, jossa itse vastaat materiaalista, mutta hän tekee kaiken työn sis. kaivuu ja sähkö 35000 kr (En tiedä kokonaishintaa)
Nr 4 Pyydä vielä yksi tarjous? Mutta sitten se ei valmistu kevääksi + vihainen vaimo mutta ehkä se olisi ollut halvempi?
Mutta jos sinulla on muita ideoita tai ehdotuksia, otan ne kiitollisena vastaan
Kiitos etukäteen
Mitä hintaan sisältyy:
* Lasiterassin pystytys noin 25 neliömetriä, pulpettikatto (kanavapaneelikatto) Ostettu Willab Gardenista
* Tiiliseinän peittäminen valkoiseksi maalatulla sisäpaneelilla ikkunan ja terassin oven ympärillä listalla noin 5 neliömetriä lasiterassissa.
* Lumisuojan asennus lasiterassin yläpuolelle 6 metriä
* Perustusten kaivaminen alas tai sementtilaatat riippuen korkeudesta
* Terassin rungon tekeminen ja uuden terassilaudan asentaminen 50 neliömetriä yhdellä portaalla yhdellä sivulla ja yksi porras lasiterassin sisään olohuoneesta.
EI SISÄLLY HINTAAN:
* Kaivuu tai roskien poiskuljetus
* Lasiterassi
* Materiaalikustannukset terassilaudalle, sisäpaneelille, perustuksille, lumisuojalle 23000kr
Kokonaissumma:
Työkustannukset sis. kilometrikorvaus 50700kr
Materiaalikustannus 23000 kr
Kokonaissumma noin 73 700 kr käsityöläiselle sis. materiaalit, sitten lasiterassi noin 74000 kr Willab Gardenista, yhteensä noin 150000 kr rotin jälkeen pl. kaivuu, sähkö ja valaistus
Mutta olen saanut tarjouksen paikan päällä rakennetusta lasiterassista, samoilla ehdoilla mutta siihen sisältyy vähän sähköliitäntöjä ja sähkövalaistus 196000 kr Sis. lasiterassin pois lukien kaivuu
Tuntematon kirvesmies, en ole koskaan kuullut hänestä, (näin hänestä Facebookissa) kirvesmies tekisi samoilla ehdoilla mutta hankin materiaalit itse ja lasiterassi Willab Gardenista: Työkustannukset noin 35000 kr mutta hän hoitaa kaivuun ja sähkötelekyt
Lasiterassi maksaa noin 74000 kr, mutta materiaalit sen lisäksi en ole laskenut,
3 eri tarjousta 3 eri hinnalla, tarjoukset eivät myöskään ole samoilla ehdoilla... kaikki kirvesmiehet sanovat eri asioita, yksi sanoo että tilaaminen Willab Gardenista ei ole mahdollista sinun tapauksessasi koska se ei mahdu kattopalkkien alle, parempi rakentaa paikan päällä...
toinen sanoo, että se mahtuu, mutta sitten lattiaa on laskettava jotta se mahtuu kattopalkkien alle (Askelle askeleen korkeudesta terassin ovelta terassille tulee noin 10 cm korkeampi) parempi ostaa valmis lasiterassi ja se tulee halvemmaksi...
Tuntuu kuin kaikki haluaisivat ansaita rahaa tietämättömyydelläni koska en ole kirvesmies, (jos minulla olisi tietoa olisin tehnyt sen itse + että meitä olisi kaksi henkilöä.) kun pyydetään tarjouksia, luotetaan, että he tekevät sen niin hyvälle asiakkaalle kuin mahdollista, mutta tuntuu myös, että he haluavat tehdä sen vielä paremmin omalle lompakolle, kaikki kirvesmiehet ovat saaneet samat tiedot tämän lasiterassin rakentamiseen...
Minulla on taloudellinen liikkumavara, mutta en halua tyhjentää koko säästöpossua... Mitä sinä valitsisit?
Nr 1. Valmis lasiterassi Willab Gardenista hinta 150000 kr pl. sähkökaivaminen, sähkö ja valaistus
Nr 2. Paikan päällä rakennettu lasiterassi sis. sähkö ja valaistus 196000 kr pl. kaivaminen (tyhjentää koko säästöpossun)
Nr 3. Tuntematon kirvesmies, jossa itse vastaat materiaalista, mutta hän tekee kaiken työn sis. kaivuu ja sähkö 35000 kr (En tiedä kokonaishintaa)
Nr 4 Pyydä vielä yksi tarjous? Mutta sitten se ei valmistu kevääksi + vihainen vaimo mutta ehkä se olisi ollut halvempi?
Mutta jos sinulla on muita ideoita tai ehdotuksia, otan ne kiitollisena vastaan
Kiitos etukäteen
Olen joka tapauksessa varonut vaihtoehtoa 3.. aina on vilppiä käsityöläisen kanssa, joka on valmis tekemään kaiken (myös sellaista, mikä vaatii erityistä pätevyyttä)
Mielestäni sekä 1 että 2 kuulostavat järkeviltä, tässä on sinusta kiinni kuinka tärkeää esteettisyys on.. 2 tulee todennäköisesti olemaan kaikkein tyylikkäin, mutta onko se 50 k arvoinen?
Mielestäni sekä 1 että 2 kuulostavat järkeviltä, tässä on sinusta kiinni kuinka tärkeää esteettisyys on.. 2 tulee todennäköisesti olemaan kaikkein tyylikkäin, mutta onko se 50 k arvoinen?
Olin myös varovainen numero 3:n suhteen. Olisin valinnut numeron 2, jos luotin siihen, että puuseppä oli hyvä, todella osasi asiansa ja hänellä oli ehkä suosituksia lähialueelta. Ja tietenkin, jos tunsin, että voisin luopua noista ylimääräisistä rahoista. Muussa tapauksessa ehdottomasti numero 1.
Tarvitseeko ulkohuone rakennuslupaa? Sisältyykö se mihinkään vaihtoehdoista, että he hoitavat sen vai kenen pitäisi tehdä se?
Mitä kaivaminen maksaa niiden mukaan, jotka ovat antaneet ehdotuksen?
Tarvitaanko sähkövedot nyt vai voiko sen tehdä myöhemmin "puhtaalla" sähköasentajalla?
Oletko piirtänyt erilaisia vaihtoehtoja Willabin kotisivuilla?
Mitä kaivaminen maksaa niiden mukaan, jotka ovat antaneet ehdotuksen?
Tarvitaanko sähkövedot nyt vai voiko sen tehdä myöhemmin "puhtaalla" sähköasentajalla?
Oletko piirtänyt erilaisia vaihtoehtoja Willabin kotisivuilla?
Uudisasukas
· Skara
· 15 viestiä
Hei, rakennuslupa ei sisälly mihinkään vaihtoehtoon, sen saan hoitaa itse, itse kaivaminen on noin 10 cm multaa, joka on poistettava, ja se on noin 25 m². Kaikki käsityöläiset haluavat xtra siitä, ajattelin vähentää hieman kustannuksia, on aikaa toukokuuhun asti kaivaa, sähkö voidaan luultavasti teknisesti asentaa jälkikäteen, mutta se on siistimpää ja helpompaa tehdä se asennuksen yhteydessä.
Ajattelen, että jos aiot hoitaa rakennusluvan, sinun täytyy silti tarkistaa terassin mitat ensin, jotta saat tarpeeksi korkeutta esimerkiksi. Maan kaivamisen voi tehdä käsin kyllä. Pitää vain olla paikka, minne laittaa se. Sitten ehkä sinun täytyy myös kaivaa reiät pilareille. Senkin voi tehdä itse. Käytin Skurupsborr, hyvä investointi.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Jos sinun täytyy hakea rakennuslupaa, tarvitaan piirustukset ja mahdollisesti rakennesuunnitelmat. Tähän ei tavallisella timpurella ole yleensä pätevyyttä. Jos ostat Willabgardenilta, saat oikeat piirustuspohjat. Vaihtoehtona on palkata arkkitehti ja sitten kilpailuttaa urakka pienempänä urakkana kaikkien sääntöjen mukaisesti.
Klikkaa tästä vastataksesi