3 818 lukukertaa ·
5 vastausta
4k lukukertaa
5 vastausta
Vaatekaappi ja sisäseinät

Hei
Olen aloittamassa mittatilaustyönä tehdyn vaatekaapin rakentamista.
Tätä varten olen joutunut muuttamaan/purkamaan hieman aiempia seiniä. Vaatekaappi tulee seisomaan syvennyksessä piirroksen mukaisesti.
Koska tila on rajallinen ja laatikoiden ja vastaavan pitää mahtua, en halua ensin tehdä sisäseinää kipsistä ja sitten rakentaa vaatekaapin seiniä sopivasta puupohjaisesta materiaalista. Haluan, että vaatekaapin paikalla olevat sisäseinät ovat vaatekaapin seinät.
Minkälaista materiaalia te valitsisitte seinärimoihin?
Seinät voidaan joko tapetoida (vaatekaapin syvyys ei ole enempää kuin yhden tapetin leveys) tai maalata.
Viimeksi muokattu:
Sinulta jäi luonnos väliin.
Mitä olet ajatellut vaatekaapin sisustukseen?
Jos käytät laatikkorunkoa ja/tai seinäkiskoja konsolien kanssa, et tarvitse vaatekaappiseiniä, vaan tavalliset seinät riittävät.
Olen rakentanut kuusi vaatekaappia, joissa meillä on laatikkorunko, seinäkiskot konsolien kanssa, konsolien päällä meillä on muun muassa verkkohyllyt, lankakoreja, ripustimet vaatetangolle.
Mitä olet ajatellut vaatekaapin sisustukseen?
Jos käytät laatikkorunkoa ja/tai seinäkiskoja konsolien kanssa, et tarvitse vaatekaappiseiniä, vaan tavalliset seinät riittävät.
Olen rakentanut kuusi vaatekaappia, joissa meillä on laatikkorunko, seinäkiskot konsolien kanssa, konsolien päällä meillä on muun muassa verkkohyllyt, lankakoreja, ripustimet vaatetangolle.
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksesta ja muistutuksesta, että en ole ladannut luonnosta.
Seinäkiskot ja vastaavat ovat vaimon mielestä tarpeeksi kauniita. Älä kysy miksi. Ajatuksena on noin 3 hyllytasoa, joita voi siirtää tarvittaessa, ja niiden alla laatikot ja housuripustimet (jotka ovat yksi päätavoitteista, miksi paikka on kriittinen)
Seinäkiskot ja vastaavat ovat vaimon mielestä tarpeeksi kauniita. Älä kysy miksi. Ajatuksena on noin 3 hyllytasoa, joita voi siirtää tarvittaessa, ja niiden alla laatikot ja housuripustimet (jotka ovat yksi päätavoitteista, miksi paikka on kriittinen)
Neljässä vaatekaapissamme on kantolista katon yläpuolella, suoraan kattolistan alla, ja siihen kantolistaan ripustetaan ripustuskiskot.
Yhdessä meillä on seinäliuskat kantolistan sijaan.
Yhdessä meillä on toistaiseksi vain koriteline.
Seinälevyt on rakennettu rankoilla-OSB-kipsillä.
Yhdessä meillä on seinäliuskat kantolistan sijaan.
Yhdessä meillä on toistaiseksi vain koriteline.
Seinälevyt on rakennettu rankoilla-OSB-kipsillä.
Jos olette päättäneet tarkalleen, mihin seinäkiskot tulevat, voi laittaa lisärimoja sinne.
Tai
Jos olette päättäneet käyttää hänglist, voi asettaa kortlingar siihen korkeuteen mihin hänglist tulee, sekä johonkin korkeuteen lisää.
Tällä tavalla riittää yksi kerros kipsiä säästämään 12-15mm per seinä, yhdessä riman kanssa.
Tai voi käyttää reikää-osb-renoveringsgips, tällä tavalla säästää 6mm per seinä mutta voi kuitenkin ruuvata mihin tahansa.
Kolmas vaihtoehto on upottaa OSB rimojen väliin. Tein näin seinällä, joka sisälsi kaksi vaatekomeroa.
Rakensin seinän, joka ei saanut olla paksumpi kuin 70-75mm. Ylä- ja alareuna olivat 45*45, pystysuorat rimat 45*70 (kattoorsien alla). Asetin läkt 25*36 rimojen väliin 45-sivuille. Leikkasin OSBn niin, että se meni rimojen väliin ja ruuvasin ne kiinni läkt:iin.
Rimojen ja OSBn päälle asetin kipsilevyt.
Tällä tavalla seinästä tuli noin 13+45+13mm paksu, mutta silti vakaa ripustaa tavaroita.
Tai
Jos olette päättäneet käyttää hänglist, voi asettaa kortlingar siihen korkeuteen mihin hänglist tulee, sekä johonkin korkeuteen lisää.
Tällä tavalla riittää yksi kerros kipsiä säästämään 12-15mm per seinä, yhdessä riman kanssa.
Tai voi käyttää reikää-osb-renoveringsgips, tällä tavalla säästää 6mm per seinä mutta voi kuitenkin ruuvata mihin tahansa.
Kolmas vaihtoehto on upottaa OSB rimojen väliin. Tein näin seinällä, joka sisälsi kaksi vaatekomeroa.
Rakensin seinän, joka ei saanut olla paksumpi kuin 70-75mm. Ylä- ja alareuna olivat 45*45, pystysuorat rimat 45*70 (kattoorsien alla). Asetin läkt 25*36 rimojen väliin 45-sivuille. Leikkasin OSBn niin, että se meni rimojen väliin ja ruuvasin ne kiinni läkt:iin.
Rimojen ja OSBn päälle asetin kipsilevyt.
Tällä tavalla seinästä tuli noin 13+45+13mm paksu, mutta silti vakaa ripustaa tavaroita.
Klikkaa tästä vastataksesi