Mietin kylpyhuoneen rakentamista yläkertaan (1936 rakennettu tiilitalo, jossa on betonilaatasto)

Mutta kestääkö tämä kylpyhuoneen painon? Syynä kysymykseeni on, että naapuritalossa keittiö romahti äskettäin kellariin (onneksi kukaan ei ollut kotona, kun se tapahtui). Kävi ilmi, että talon rakentaneet ihmiset 30-luvulla olivat säästäneet paljon raudoituksessa. Talo on itse rakennettu omakotitalo, joten on mahdotonta tietää, miltä tilanne näyttää omassa talossani.

Olen tietysti hieman huolissani. Tarkistaako rakennusfirma kantavuuden?

Åsa Lund
Ei, rakennusfirma ei tarkista sellaista. Siihen tarvitset rakennesuunnittelijan tarkistamaan.
Se pitäisi ehdottomasti olla mahdollista, että siellä ylhäällä on kylpyhuone, kunhan vältät kylpyammeen ja panostat suihkuun sen sijaan.

• Tykkään
BirgitS ja 1 muu
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund sanoi:
Ei, rakennusfirma ei tarkista sellaisia. Sinun täytyy hankkia rakenneinsinööri tarkistamaan sen.
Kyllä pitäisi ehdottomasti olla mahdollista tehdä kylpyhuone yläkertaan, kunhan vältät kylpyammeen ja panostat suihkuun.
Huone, jota asia koskee, on ilmeisesti toiminut makuuhuoneena useita vuosia, joten ehkä huolehdin turhaan..

Mutta on selvää, että täysin kaakeloitu kylpyhuone isolla kylpyammeella (luultavasti jätän sen pois) painaa ihan eri tavalla kuin sänky. Minun pitää kysyä rakennusfirmalta, mitä he ajattelevat.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.