Aion asentaa OSB:ta ja kipsiä puuseiniin, joissa on eristystä, ja sähköasentaja on asentanut melko monta rasiaa. Rasiat ovat sekä 1 että 1.5 mallia.
Olen ostanut Hole-in-one Julasta, mutta toimiiko tämä todella 1.5 rasioiden kanssa? Voiko magneetin kiinnittää, porata ja sitten porata uudelleen, mutta enemmän käsivaralta aikaisemmasta reiästä?
Aion asentaa OSB:tä ja kipsiä puuseiniin, joissa on eristys, ja joissa sähköasentaja on asentanut melko monta rasiaa. Rasiat ovat sekä 1 että 1.5 varianttia.
Olen ostanut Hole-in-one Julasta, mutta toimiiko tämä todella 1.5 rasioiden kanssa? Voiko magneetin kiinnittää, porata ja sitten porata uudelleen, mutta enemmän vapaalla kädellä aiemmasta reiästä alkaen?
Täällä voi nähdä miltä se näyttää:
[bild]
[linkki]
Se ei tule paketin mukana, mutta siellä on erikoismagneetteja http://www.elbutik.se/product.html/magnetsok-15-dosa-hole-in-one
Muuten voit asettaa levyn kiinni tyyliin 2 ruuvilla magneetin päällä ja porata, sitten irrottaa levyn ja laittaa magneetin pohjaan ja porata uudelleen.
Ajattele, ettei käytä magneetteja läpi useiden kerrosten, sillä yhtäkkiä huomaa, että yksi magneetti on vähemmän..
oi, 500 kr lisää! Hmm, täytyy miettiä sitä. Mutta sitä mieltä olisi, että kun poraa 1 niin sen jälkeen voi porata 1/2 manuaalisesti kun ensimmäinen reikä on valmis?
Se riippuu siitä, kuinka tarkka haluaa olla.
Teen yleensä kuten ehdotin, kun käytän kaksinkertaisia dosereita, koska toinen magneettini on rikki laiskiaisen temppujen jälkeen.
Kiitos, porausmalli vaikuttaa hyvältä, porataan yksi reikä hole in one:lla ja sitten yksi mallin avulla. Ikävää on, että kenelläkään ei tunnu olevan sitä kotona Kristianstadissa, joten minun täytyy odottaa päivän verran seinien asentamista. Kiitos silti!!
Muussa tapauksessa voit tehdä kuten minä yleensä teen. Sillä en ole vielä ostanut mitään hole in one.
Muotoilen puukappaleen malliksi ja asetan sen rasiaan. Olen porannut tähän keskitetyn reiän.
Sitten tarvitsee vain mitata ja piirtää levyyn, jonka aiot asentaa. Poraa 25 mm reikä (tai vastaava) pienemmällä reunaleikkurilla. Siihen mihin piirsit ja merkitsit. Asenna levy, kun kaikki reiät on porattu ja valmiina. Nyt voit ottaa reunaleikkurin ja porata valmiiksi, sillä reunaleikkurin terä sopii silloin mallin reikään. Kyllä, kaikki on vähän samaa kuin poraaminen tavallisella muovimallilla.
Kokeile laittaa Hole in one 8.22 1 1/2 dosisessa, mutta se ei valitettavasti pysynyt niin tukevasti paikoillaan, jos sitä aikoo käyttää, se täytyy todennäköisesti teipata kiinni. Koko vaikuttaa muuten olevan oikea paitsi että se ei purista kuten vakiokokoinen.
Olen tilannut porausmallin Classesta, mutta luultavasti minun täytyy kuitenkin rakentaa Hole in one -tyylillä, siinä on vain kaksi 8.22, jotka käsittääkseni ovat 75 mm dosis. Meillä on melko paljon sähköjä vedetty keittiöön, joten joissakin tapauksissa voi olla tarpeen kolme 8.22. Näin että sen voi ostaa lisää, mutta 180 kr, ehkä pitäisi ostaa kaksi peruspakettia Bilteman versiosta sen sijaan!? Kuitenkin mukana tuli porauksen estäjä siinä hole in one alkuperäisessä jonka ostin, ei aavistustakaan mihin se on hyvä mutta vaikuttaa toimivan ylimääräisenä osana 85 doseille.
Millä pitäisi porata/leikata? Luulin lukeneeni jotain siitä, että kovissa materiaaleissa kuten OSB pitäisi käyttää isompaa kokoa? Jos se on 75 mm, niin pitäisi käyttää 80 mm reikäsahaa. Koska minulla on ensin OSB ja sitten kipsi, se luultavasti tarkoittaa että tarvitsen 75, 80, 85 ja 90 mm reikäsahan? Ovatko ne säädettävissä vai täytyykö ostaa neljä erilaista?
Helpoin ratkaisu, jonka olen löytänyt, on mitata koordinaatti keskellä ja sitten porata 74 mm poranterällä (kytkentärasia poranterä) vaneriin (tai OSB), jolloin sinulla on hieman pelivaraa, koska Hole-In-One vahingoittuu helposti muissa materiaaleissa kuin kipsissä, koska poraterä suunnataan keskelle, ja vanerissa puu pitää vastaan niin, ettei se onnistu.
aseta OSB paikalleen hieman liian suurilla rei'illä ja käytä sitten Hole-In-One kipsissä. tulee loistavaa.
Nyt sinulla on jo hole-in-one, mutta olen valmistanut oman, joka on "muokattavissa". Pyöreä MDF-levy 22 mm, jonka laitan rasian pohjalle ja siihen olen liimannut palan tarranauhaa. Sitten minulla on pienempi pyöreä MDF-pala 12 mm, jossa on vastakkainen tarranauha, ja siinä on ruuvi terävällä päällä ulospäin.
Joten ensin painan pyöreän 22 mm sähköasennusrasiaan, joka pysyy melko tiukasti paikoillaan, sitten kiinnitän pienen pyöreän MDF-palan keskelle tarranauhalla niin, että ruuvi törröttää ulos. Kun sitten painan OSB (tai vaneri) levyä sitä vasten ja lyön hieman, ruuvi tarttuu kiinni ja kun poistan levyn, tarranauha irtoaa ja ruuvi osoittaa reiän keskipisteen. Kipsilevyihin jää vain reikä, koska ne ovat liian pehmeitä vetämään tarranauhaa irti, mutta ruuvin jättämä reikä näkyy silti selvästi.
Olen yrittänyt saada kiinni hole-in-one 1 1/2 paikallisista myymälöistä ilman menestystä Tuon sahausmallin voin kuitenkin ostaa, mutta olen hieman epävarma siitä, miten sen saa kohdistettua oikein? Ulkopuolelta näkee vain pyöreän reiän, joka on tehty hole-in-one:lla, ei oikeastaan tiedä miten sen tulisi kallistaa, jotta saa täydellisen reikä.
Mielestäni ehdotuksenne kotitekoisista apuvälineistä kuulostavat mielenkiintoisilta, mutta vaikuttavat siltä, että ne vaativat melko paljon työtä.
Eräs tuttava ehdotti, että levittäisin väriä koteloihin, kiinnittäisin seinät (ilman ruuveja) ja sitten ottaisin ne alas ja käyttäisin reikäsahaa reikien tekemiseen? Kuulostaa melko yksinkertaiselta, mutta haittapuoli on, että levy on otettava alas uudelleen ja voi olla vaikeaa pitää levyä oikeassa kohdassa suoraan ilman, että väri tahriintuu?
Olen muuten käynyt Biltemassa ja ostanut seuraavat:
Inspiroituneena Lolightsin aiemmasta viestistä, aion testata reikänauhalla, jossa muutamia reikiä on cc 60mm ja keskellä reikä, joka on mahdollisesti hieman liian suuri reikäsahan poralle. Tämä vaatisi mittauksen pienemmällä tähtäysreiällä kipsissä. Jäljellä on leikata reikänauhaa niin, että kipsi voidaan asentaa ja järjestely irrottaa. Huom - vain kokeilematon konsepti vielä! Ainakin jollain tavalla halpa.
Jos kohdistat ristilasersetin siten, että risti on keskellä dosa, voit asettaa kipsilevyn ja porata siihen missä risti on.
toimiiko se? Istun juuri ja etsin yksinkertaisinta ratkaisua, ja tämä kuulostaa todella siltä. Ongelmani on, että en voi käyttää doshakijaa, kuten "Hole in one", sillä pistorasiani ovat "varattuja". Käsittääkseni magneetit toimivat vain tyhjillä pistorasioilla?
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.