3 236 lukukertaa ·
4 vastausta
3k lukukertaa
4 vastausta
Markiisi erilliselle pergolalle
Hei, aion rakentaa erillisen pergolan meidän uima-allasalueellemme. Pergolan koko tulee olemaan 3x4 metriä. Etsin älykästä kattoratkaisua sisäänvedettävillä aurinkosuojilla. Olen katsonut eri verkkosivustoja, ja ainoalta vaikuttavat ratkaisut ovat erilaiset kankaat, jotka vedetään vetonaruja pitkin tai kokonaiset alumiinipergolat erilaisilla kattoratkaisuilla, hinnat alkaen 100.000 sek ylöspäin, tai valmiit alumiinipergolat todennäköisesti huonolaatuisilta postimyyntisivustoilta, joihin en luota. Haluaisin mieluiten moottoroidun ratkaisun tai sellaisen, jota voi veivata. Ajatukseni on rakentaa pergola liimapuusta suorakulmaisella katolla ja kiinnittää markiisi takapalkkiin. Onko joku tehnyt jotain samanlaista ja voi jakaa ideoitaan? Jokin muu parempi ratkaisu?
Hei, ilman että mainostaa mitä myy ja asentaa, vaikuttaa että tarvitset kattomarkiisia. Täsmälleen kuten sanot, pergolat ovat todella kalliita, joten suosittelemme usein rakentamaan ensin itse, ja sitten asentamaan vain kiskot kattopalkkeihin. Itse kasetti kankaan kanssa liukuu näillä kiskoilla. Asennus on hankalaa, jos sitä ei ole tehnyt aiemmin. Ajattele vain, että älä säästele puumateriaalissa, koska sellainen markiisi painaa paljon. Mittaus on aina erittäin tärkeää, sinun kannattaa mitata ristiin ja tarkistaa, että kaikki on vaakasuorassa. Jos kiskot eivät ole, voi tulevaisuudessa tulla ongelmia esimerkiksi siiman pois hyppäämisen, moottorin jumiutumisen ym. kanssa. Toivottavasti tämä auttaa sinua eteenpäin.Chrillthesill sanoi:
Hei, aion rakentaa erillisen pergolan meidän uima-allasalueelle. Pergolan koko tulee olemaan 3x4 metriä. Etsin fiksua kattoratkaisua sisäänvedettävillä aurinkosuojilla. Olen katsellut eri verkkosivuja, ja ainoa mikä tuntuu olevan saatavilla on erilaiset ratkaisut kankailla, jotka vedetään vaijereiden yli, tai koko pergolat alumiinista erilaisilla kattoratkaisuilla hintaluokassa 100.000 sek ja ylöspäin, tai valmiit alumiinipergolat todennäköisesti huonolaatuisina postimyyntisivuilta, joihin en luota. Haluaisin mieluiten ratkaisun, joka on moottorikäyttöinen tai kammella varustettu. Ajatukseni on rakentaa pergola liimapuusta suorakulmaisella katolla ja kiinnittää markiisi sen takaiseen ”palkkiin”. Onko joku tehnyt jotain vastaavaa ja voi jakaa ideoitaan? Parempi ratkaisu?
Kiitos vinkistä. Voisitko suositella jotain merkkiä, joka myy kuvailemasi tyyppistä markiisia? Ne, joita olen katsonut, ovat enemmän tavallisia markiisityyppejä, jotka vedetään esiin. Onko sinulla käsitystä siitä, tarvitsenko etu- ja takapalkin välillä hieman kallistusta, kun asennan markiisin, vai voinko laittaa ne samalle korkeudelle? Markiisi asetetaan yleensä niin, että se kallistuu hieman. Olin ajatellut ylimitoittaa tolpat ja palkit. Kuitenkin epävarma siitä, tarvitsenko kolme tolppaa taakse kestämään markiisin painon. Ajattelen, että palkkien pitäisi olla 4 metriä pitkät.
Voit hakea "Selt Veranda" YouTubesta, sieltä löytyy varmasti tuloksia, se on myymämme ja asentamamme kattomarkiisi. On olemassa useita eri merkkejä, Googlen haku "katto markis" antaa useita eri tuloksia, joita voit verrata. Kallistuksen suhteen on aina hyvä olla, jotta sadevesi valuu pois, mutta tällainen ratkaisu toimii myös suoralle katolle. Kiskoissa on jousitetut narut, jotka on kierretty rullan ympäri, jota moottori pyörittää. Painon suhteen uskon, että rakennelmasi kestää sen painon, sillä tällainen markiis ei ole paljon raskaampi kuin samankokoinen terassimarkiis.Chrillthesill sanoi:
Kiitos vinkistä. Voisitko suositella jotain merkkiä, joka myy kuvaamasi tyyppistä markiisua? Ne, joita olen katsellut, ovat enemmän tavallisia markiseja, jotka avautuvat. Onko sinulla käsitystä siitä, tarvitsenko hieman kallistusta etu- ja takapalkin välillä, jos asennan markiisun, vai voivatko ne olla samalla korkeudella? Markiisin asettaa niin, että se kallistuu hieman. Ajattelin ylimitoittaa tolpat ja palkit. Kuitenkin epävarma siitä, tarvitsenko kolme tolppaa takana, jotta markiisun paino kestää. Ajatukseni on, että palkit olisivat 4 metriä pitkiä.
Suuret kiitokset. Tutkin tuota Selt verandaa, ja sehän on juuri sellainen järjestelmä, jota etsin kohtuulliseen hintaan. Valitettavasti en löydä ruotsalaista jälleenmyyjää, vain sivuja Puolasta ja USA:sta. Tiedätkö, mistä niitä voi ostaa?
Klikkaa tästä vastataksesi