R ravve007 sanoi:
Ok kiitos, sitten minun täytyy jatkaa metsästystäni!

Vaikka olen insinööri, minun on vaikea ymmärtää, miten korkeus voi vaikuttaa. Luulin, että korkeus (= pystysuora osa) varmistaa, ettei se kaadu "etu-" tai "takapuolelle", ja että tasainen osa (= vaakasuora osa) kantaa painon "alaspäin". Mutta niin ei siis ole?

Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan? :)
Jos ajattelet, että asetat laudan makaamaan kahden pukin väliin ja painat sitä keskeltä alaspäin, ja sitten asetat laudan pystyasentoon ja painat sitä samalla tavalla alaspäin. Kumpi näistä tapauksista on vahvin, eli kestää parhaiten?

R ravve007 sanoi:
Ok tack, då får jag fortsätta min jakt!

Vaikka olen insinööri, minun on vaikea ymmärtää, kuinka korkeus voi vaikuttaa asiaan. Luulin, että korkeus (= pystysuorassa oleva osa) varmistaa, ettei se kaadu "eteenpäin" tai "taaksepäin", ja että tasainen osa (= vaakasuorassa oleva osa) kantaa painon "alaspäin".
Mutta niin ei ilmeisesti ole?

Toivottavasti ymmärrät, mitä tarkoitan? :)
Ota viivoitin ja taivuta sitä vaakatasossa ja pystysuorassa niin huomaat eron.

Kiitos, ymmärrän vertaukset pukkiin ja viivoittimeen, mutta se saa minut ajattelemaan, että olen varmaan ymmärtänyt väärin, miten kulmarauta pitäisi kiinnittää. Yksi kulmaraudan sivuista (pysty sivu) ei tule kantamaan mitään, eli sen yläpuolella ei ole mitään... eikö olekin? ah, minun on pakko kuulostaa todella sekavalta :)

Ps olen tietotekniikan insinööri, puolustuksekseni ;)

• Tykkään
larsbj
  • Laddar…
R ravve007 sanoi:
Kiitos, ymmärrän vertailut pukin kanssa, mutta se saa minut ajattelemaan, että minun on täytynyt ymmärtää väärin kuinka kulmarauta kiinnitetään.
Kulmaraudan toinen puoli (pystysuora puoli) ei kanna mitään eli sen yläpuolella ei ole suoraan mitään... eikö niin? ah, minun täytyy kuulostaa tosi hölmöltä :)

Ps olen tietotekniikan insinööri, puolustuksekseni ;)
Se kantaa vaakasivulla, ja voima siirtyy pystysuoralle, mikä on hyvää kulmaraudassa.

• Tykkään
ravve007
  • Laddar…
Voi miten se valkeni minulle nyt, kiitos!! :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.