1 010 lukukertaa ·
3 vastausta
1k lukukertaa
3 vastausta
Mikä saha?
Hei paras foorumi!
Tänä kesänä ja syksynä aion oppia rakentamaan. Olen vihdoin ottanut aikaa ja odotan innolla tätä! Olen lukenut kaiken projekteista, mutta en ymmärrä, millainen sahatyyppi on parasta hankkia.
Projekti on mini-friggebod ja haluan siis pystyä leikkaamaan koolinkit ym. mahdollisimman suoraan ja tyylikkäästi, mieluiten jo rakennustarvikekaupalla (onko olemassa jotain, mikä on kannettavaa?). On vaikka kuinka monta parasta testiä eri sähkösahoille, mutta vähemmän tietoa siitä, mihin kannattaisi panostaa. Mieluiten ei superkallista, mutta minulla on tietysti budjetti, mutta ei tilaa säilyttää sahaa, joka täytyy pitää sisätiloissa.
Onko joku, joka tuntee sahat ja haluaa auttaa tässä viidakossa?
Näin toisen ketjun, jossa oli samanlainen kysymys, joka auttoi hieman, mutta ei täysin!
Olen siis aloittelija, joten saisi mielellään olla jotain yksinkertaista!
Suuret kiitokset!
Tänä kesänä ja syksynä aion oppia rakentamaan. Olen vihdoin ottanut aikaa ja odotan innolla tätä! Olen lukenut kaiken projekteista, mutta en ymmärrä, millainen sahatyyppi on parasta hankkia.
Projekti on mini-friggebod ja haluan siis pystyä leikkaamaan koolinkit ym. mahdollisimman suoraan ja tyylikkäästi, mieluiten jo rakennustarvikekaupalla (onko olemassa jotain, mikä on kannettavaa?). On vaikka kuinka monta parasta testiä eri sähkösahoille, mutta vähemmän tietoa siitä, mihin kannattaisi panostaa. Mieluiten ei superkallista, mutta minulla on tietysti budjetti, mutta ei tilaa säilyttää sahaa, joka täytyy pitää sisätiloissa.
Onko joku, joka tuntee sahat ja haluaa auttaa tässä viidakossa?
Näin toisen ketjun, jossa oli samanlainen kysymys, joka auttoi hieman, mutta ei täysin!
Olen siis aloittelija, joten saisi mielellään olla jotain yksinkertaista!
Suuret kiitokset!
Kap-/gersaha on monin tavoin yksinkertainen, mutta ei erityisen helppo säilyttää. Suosittelisin siksi jotakin pyörösahaa joko johdolla tai akulla, ja lisäksi pikakulmaa tyyppiä tällainen https://www.hultafors.se/products/squares/H0520-snabbvinkel/188391 käytettäväksi tukena, kun sinun on sahattava asioita. On erittäin järkevää lisäksi omistaa joukko pikapuristimia, vähintään kaksi pukkiä ja jonkinlaista levyä, jonka voi asettaa pukille ja käyttää pöytänä ulkona ollessasi, olettaen että sahaat jonkin verran tässä levymateriaalissa, joten siitä tulee ruma. Muista säätää sahan syvyys hyvin, haluat mennä läpi muttet maksimiasentoon, varsinkaan jos alla on jotain.
Klikkaa tästä vastataksesi