Nyt olen muutaman kerran puhdistanut perusmuurin C-laastilla. Tuloksesta tulee kai ihan OK, mutta täysin tyytyväinen en ole. Olen hiertänyt ja ollut niin huolellinen kuin voin, mutta en saa aikaan homogeenista "sileää" pintaa, vaan joistakin kohdista tulee hieman "karheaa" ja toisista sileämpää ja hienompaa. Ymmärrän, että tämä liittyy hiertämiseen, milloin hierretään jne. jne., mutta nyt kysymykseni on, onko olemassa jokin pintakerros, jonka voisi levittää ennen maalausta? En tiedä, mikä se voisi olla, mutta ei haittaa kysyä, etten missaa mitään "yksinkertaista korjausta".

Tavallinen sokkelimaali ei tietenkään peitä mitään.

Se, että yrittäisi parantaa pieniä yksityiskohtia laastilla, saattaa näyttää laikukkaalta, koska pinta olisi erilainen, jos "paklaa" pieniä läiskiä hienolla laastilla.

En aio tehdä uutta laastikerrosta... silloin minun on elettävä tulosten kanssa sellaisina kuin ne ovat ja yritettävä valita anteeksiantava maali.
 
Sittställning
Luulen, että se on ollut liian märkä siellä, joten sinulla on hieman karkeampi pinta, mutta se on vain arvaus.
 
ja tiedän ja siellä, missä siitä on tullut liian sileää, siitä on ehtinyt tulla liian kuivaa/kovaa. Olen nyt jyräyttänyt melko paljon ja tietysti se paranee ja oppii, mutta kun on aloittelija, on perfektion saavuttaminen loputon työ, joten siksi luovutan itse jyräytyksen.
 
Kysymys onkin, näkyykö se millään tavalla, kun se on valmis..?
Kun puhdistaa, tietää tarkalleen, missä on hyvä ja vähemmän hyvä, lisäksi ollaan usein silmien korkeudella ja 2-3 dm päässä.
Kun oikeastaan ​​seisotaan usean metrin päässä ja ehkä useimmiten katsotaan alaspäin.
 
niin totta, mutta jotain mitä olen oppinut on, että ei koskaan pidä luulla, että väri peittää mitään,,, ja varjot sekä viistovalo voivat muuttaa "hienon" seinän yhdeksi hullunmyllyksi :)

Kuten se on nyt, se tulee varmasti näkymään, kun aurinko paistaa sivulta. Täytyy kai elää sen kanssa, mutta kysymys kuuluu, onko olemassa jotain, mitä voisi maalata päälle :) arvailen, että ei ole, mutta mutta
 
  • Tykkään
nino
  • Laddar…
Sittställning
A Arne999 sanoi:
niin totta, mutta jotain mitä olen oppinut on, että ei pitäisi koskaan uskoa, että väri peittää mitään ,,,, ja varjot ja pitkät valot voivat muuttaa "kauniin" seinän kirpputoriksi :)

Kuten se on nyt, se tulee varmasti näkymään, kun aurinko paistaa sivulta. Saa kai elää sen kanssa kuten sanottu, mutta kysymys on, onko olemassa jotain, mitä voisi maalata päälle :) arvaan, että ei ole, mutta mutta
No niin, ehkä voisit ottaa jotain hienompaa ja levittää päälle tasoittaaksesi.. mutta se voi olla vaikeaa
 
En jaksa enää käyttää uutta hienoa laastia. Jo pelkästään sen saaminen tarttumaan hyvin olemassa oleviin suhteellisen sileisiin pintoihin tulee olemaan vaivalloista :) Haluaisin jonkin "mössön" levitettäväksi, mutta arvelin, ettei siihen ole mitään nopeaa ratkaisua.
 
eikö sitä voisi "harjata" pois teräsharjalla?

Hieno tulee karheammaksi ja karheampi hienommaksi...

Tai varovainen hiekkapuhallus?

/ATW
 
Sittställning
A Arne999 sanoi:
Uuden hienolaastin käyttöön en jaksa ryhtyä. Jo pelkästään se, että saisi sen kiinnittymään hyvin olemassa olevaan suhteellisen sileään pintaan, tulee olemaan ...vaikeaa :) haluaisin jonkinlaista "mössöä" levitettäväksi, mutta kuten arvelinkin, ei ole olemassa mitään nopeaa ratkaisua
On ja on haha aina voi olla luova hieman Weber tartunta-aineella ja laastilla sekä pensselillä tai niin
 
joo mutta en halua läträtä millään, joka irtoaa jonkun vuoden jälkeen :)

"Borsta" voisi olla jotain mutta riski on, että se vain pahenee... on taipumusta vain tyytyä ja nähdä sen viehättävänä, että se ei ole täydellinen :)
 
Ja siinä tuli sivuvalo aamupäivällä.. ei näytä hyvältä.... pilvisenä päivänä metrin etäisyydeltä on ok, mutta auringonvalo on täysin armoton. Joten kysymys on edelleen, mitä vaihtoehtoja on olemassa. Samaa laastia käyttäen puhdistaminen ei juurikaan paranna tilannetta, pelkään...

ohuen laastin levittämisestä, joka täyttää vain epätasaisuudet, olen epävarma? En halua riskeerata koko työn pilaamista jollakin pinnoitteella, joka voi irrota. Onko olemassa kokeiltua ja testattua menetelmää? Olen käyttänyt C-laastia.

Maalata millään tahmealla maalilla?

Käsitellä pinnalla jotain... riski on, ettei se paranna, vaan pahentaa

hätävarana kutsua joku ammattilainen korjaamaan :)

Ulkoseinä auringonvalossa paljastaen epätasaisuuksia rappauksessa; oikealla maassa rakennusmateriaaleja.
 
Seinä ei itsessään ole täysin tasainen? Sitä pientä ei koskaan tule välittämään.
Mielestäni näyttää tosi hyvältä!
 
  • Tykkään
nino
  • Laddar…
Tasaista se ei ole, eikä sen tarvitsekaan olla. Koko talossa on epätasainen pinta, jossa on sekoitettuna luonnonkiveä ja lohkoja. Minua häiritsee se, että pinnan viimeistely on erilainen. Joskus se on täysin sileä ja toisinaan rapattu/karhea. Pienet reunat ja "gjopat" näkyvät siitä, että olen rappannut.

Lisäksi koko seinä menee hieman aaltoillen sinne tänne, mutta se johtuu siitä, että alusta on epätasainen.

Katselin Beckersin struktuuriaineita, joita voi sekoittaa maaliin. Ehkä ne tasoittaisivat täysin sileitä alueita?
 
Sokkeli maali vaaleamman harmaassa sävyssä siihen, niin tulet olemaan todella tyytyväinen (y)
 
Sittställning
Ooohh ja antakoon seinän elää ! :) Näyttää hienolta
 
  • Tykkään
gaia
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.