42 161 lukukertaa ·
117 vastausta
42k lukukertaa
117 vastausta
Haaste - kuka voi rakentaa säästäväisimmän rakennustelineen kuormalavoista?
Tässä on muutama kuva otettuna aamulla. Kyllä, kaide ei ole täydellinen, jouduin paikkailemaan vähän mitä minulla oli, mutta se ei aivan riittänyt. Ja tolpat sattuivat tulemaan väärään suuntaan. Kun huomasin sen, tilanne oli jo niin pitkällä, että korjaaminen olisi ollut liian työlästä. Ajattelin, että voisi vahvistaa jälkikäteen, mutta kokeiltuani muutamilla kunnon jääkiekkotaklauksilla, en pitänyt sitä tarpeellisena. Ole hyvä! 
Kiva! Mikä korkeus siitä tuli lopulta?
Tuo on todellakin kuninkaallista! Tottakai voi rakentaa oman telineen!! Niinhän on tehty aina kautta aikojen.
Snailman
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 582 viestiä
Snailman
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 582 viestiä
Olen lukenut, että ei pitäisi käyttää ruuveja vaan nauloja, koska naulat eivät yleensä katkea äkillisesti, vaan varoittavat ensin, eli antavat periksi vähitellen erilaisen naksunnan aikana.J Joakim V sanoi:Rakensin jotain samanlaista jäännöspuusta, kun rakensin autotallin. Mutta käytin raakaponttia lastiperien sijaan. Hyvä miettiä, miten sen kiinnittää niin, että sen on helppo purkaa, kun se pitää siirtää toiseen seinään. On myös riski siitä, että puu halkeaa ruuvien ympärillä, jos puu on liian heikkoa. Erityisesti 25x5 koolauksessa. Joten varo sitä.
Sinun täytyy olla diagonaaliset poikkituet tai kiinnittää kunnolla seinään.M Markus P sanoi:Hei ystävät!
Olen parhaillaan rakentamassa pientä taloa kotona, ja nyt kun on vuorossa kattotyöskentely, tarvitaan rakennustelineet. Tavallisesti teline vuokrataan, mutta kun sää on ollut niin huono, on ollut aikaa miettiä, ja ajattelin, että sen voisi rakentaa itse. Onko kukaan kokeillut?
Itsensä rakentamisen edut, kuten minä näen ne, ovat seuraavat:
- Kustannukset voivat olla samat, mutta kaikki materiaalit voi käyttää uudelleen.
- Hyvä tapa käyttää rakennustyömaan jätepuut
- Aina kiva rakentaa itse! =)
Minulla on käytännössä rajaton määrä eurolavoja, joten ajattelin yrittää käyttää niitä kustannusten pienentämiseen. Ajattelin jotain tällaista (katso liitetty kuva). Olen säästänyt puutavarassa niin paljon kuin uskalsin, haaste on tietysti tehdä se mahdollisimman halvaksi! =). Kuvassa oleva puutavara on seuraava:
vihreä - terassilauta 28x120
keltainen - rima 45x70
punainen - lauta 25x5
Jos käytetään rakennustarvikeliike max -hintoja, hinta on noin 1050kr, jos ostaa kaiken puutavaran uutena. Todellisuudessa käytetään tietysti ensin niin paljon jätepuuta kuin mahdollista. Poikittaiset terassilaudat voidaan esimerkiksi korvata eurolavan pitkillä puilla, jolloin säästää sen kustannuksen, vain purkaa muutama lava.
Onko joku, joka voi keksiä paremman ratkaisun esimerkin seinäosalle? Ja ehkä tärkeintä, uskaltaisitteko käyttää tätä rakennustelinettä?!![]()
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Golvärme, oisolerad platta, kan bygga 7-9cm på höjd
Isolering -
Bygga om friggebod från -97 till bastu placerad vid kommungräns?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Bygga stödmur av typen L-stöd
Grund & Markarbeten -
Utmaningar - träluckor och byggare
Kök -
Bygga containerhus - utmaningar, priser & regler
Artikelkommentarer