A
Alexn72: [citat] Tavallisesti, kun hitsataan galvanoituja esineitä, hiotaan pois juuri sieltä, missä aiotaan hitsata. Lähimpänä oleva galvaus voi palaa pois, jos materiaali kuumenee liikaa. Sitten puhdista, suihkuta sinkkispray ja sitten maalaa. Se on hyvä menetelmä. Joten hio, sinkki ja sitten maali.
18 vastausta · 4,9k lukukertaa
·
P
proffsrik: Ajoin tämän siistiäkseni poistetun koron jälkeen. Tuli todella hyvä. Karkea betoni tulee olemaan liian ohut saadakseen hyvän. https://www.jemfix.se/betongspackel-10-kg/4172/9036482/
1 vastaus · 1,9k lukukertaa
·
nikasp
nikasp: Fastysin lukolla ei ole lainkaan liikkuvia osia ja se ei missään tapauksessa voi aueta itsestään.
10 vastausta · 15,1k lukukertaa
·
Kalle91
Kalle91: [citat] Kiitos tuesta. Nyt on se hoidettu(y):cool:
11 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
evalouise
evalouise: [citat] Heitänpä tässä ajatuksen... haluaisin rakentaa komeron lasitiilistä, 2 matalaa seinää rinnakkain ja hyllytason altaalle sekä hyllyn alle. Onko kukaan täällä rakentanut jotain vastaavaa?
4 vastausta · 2,8k lukukertaa
J
jbernspang: Hei, Sinibetonituotteet ovat vaarattomia käsitellä, toisin kuin eterniitti ja muut asbestipohjaiset tuotteet, joiden kanssa on oltava varovainen, jos ne halkeavat ja rikkoutuvat. Eli ei ole tarvetta puhdistukselle. Sinibetonista on valmistettu materiaali, joka sisältää radonia, ja tämä kaasu hajoaa ajan mittaan muodostaen radontyttäriä. Altistuminen näille lisää keuhkosyövän
13 vastausta · 3,3k lukukertaa
·
Singenjören89
Singenjören89: Me aiomme rakentaa uutta ja huomasimme tänään, että seinä, jonka pitäisi olla osittain maan alla, on suunniteltu paneelilla ikään kuin se olisi kokonaan maan päällä, näin: [bild] [bild] Haluaisimme toteuttaa talon vision portaiden kanssa hieman oikealla ja kivetyksellä/kukkaruukkuilla näin ajan myötä: [bild] [bild] Huomautimme tästä talonvalmistajalle, joka ehdotti sitten
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
fahlis
fahlis: Useita eri ehdotuksia löydät täältä: Gipsskiva - Skruva och spika rätt i en gipsskiva |dinbyggare.se
4 vastausta · 811 lukukertaa
·
J
Jappse: Kiitos, Kunnalla ei ollut mitään rakennuslupia, mitä he pystyivät näkemään. Kävin tulevan naapurin luona ja heidän seinänsä oli avattu kuten me haluamme. Ilmeisesti punainen seinä on tehty hyvin harvoilla koolauksilla 900-1200 mm CC ja heikolla puutavaralla. Katto oli ehjä, kun hän poisti seinänsä, koska seinä oli hänen mukaansa sijoitettu kantavan rakenteen jälkeen. Kiitos
3 vastausta · 957 lukukertaa
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Tärkeintä on kampata reikä niin, että harjanteet ja laaksot ovat rinnakkain. Sitten oikea kamman koko suhteessa laattaan ja kiinnitys, joka on sopivan jäykkä. Kun laatta painetaan alas, harjanteet puristuvat laaksoihin ja kiinnitys muuttuu homogeeniseksi. Laaksoissa oleva ilma karkaa sivulle, koska kaikki laaksot ovat auki. Youtube:ssa on hienoja videoita, joissa tämä näytetään
7 vastausta · 1,3k lukukertaa
Peter2400
Peter2400: [citat] Biltema sekä hyvä pistooli että jatkopala. https://www.biltema.se/bygg/kemikalier/fogpistoler/fogskumspistol-2000023750 https://www.biltema.se/bygg/kemikalier/fogpistoler/munstycke-10-st-2000030654
5 vastausta · 4,9k lukukertaa
·
T
tergo: tavallinen kipsi, märkätilassa voit käyttää märkätilamaalia kipsiin
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
Campar
Campar: En tiedä oikein, kuuluuko tämä oikealle foorumille, mutta yritän. Aiomme rakentaa Attefalls-rakennuksen tontille, ja maasto siellä, minne se tulee, viettää ehkä noin 1 metrin matkalla, jonka rakennus tulee kattamaan. Siitä tulee siis eräänlainen rinneratkaisu. Talo rakennetaan maanvaraiselle laatalle ja se tehdään puusta, mutta minulla on mietteitä siitä osasta, joka tulee kohtaan,
0 vastausta · 971 lukukertaa
S
Snickarkirre: Jos sinulla ei ole sääntöetsijää, se toimii yleensä, kun valaisee taskulampulla tai jollain, joka antaa sivuvaloa. Silloin voi yleensä nähdä kipsisaumat tai mihin se on ruuvattu. Jos löydät yhden paikan, se on yleensä lekattu c/c 300 katossa.
2 vastausta · 1,1k lukukertaa
S
Snurresprett: Hei, Olemme juuri alkaneet rakentaa kivitaloa. Nyt olemme valinnan edessä koskien, millaiset ei-kantavat väliseinät meidän tulisi valita. Joko "tavallinen" kevytseinä (70 mm rankaseinä eristyksellä ja OSB + kipsi molemmilla puolilla), tai muurattu ja rapattu lecatiiliseinä (95 tai 125 mm vaikuttaisi olevan vaihtoehdot). Mikä seinä on paras? Halvin? Äänieristys? Onko hankalaa ripustaa
0 vastausta · 659 lukukertaa
Tomture61
Tomture61: Kattoihin ja seiniin https://www.byggmax.se/putsbruk-c-p0113 Lattioihin https://www.byggmax.se/byggfix-3kg-p01210
2 vastausta · 3,3k lukukertaa
·
R
Richard Ahl: Tämä on paras mitä voin tehdä...tällä hetkellä [bild]
1 vastaus · 1,4k lukukertaa
·
MrJay
MrJay: On useita kouluja ja mieltymyksiä siitä, miten pitäisi tehdä, voit jättää sen kokonaan väliin, jos haluat, mutta jos sinulla on radonia, sinun tulisi huolehtia siitä radonputkella ja putkitiivistyksillä. Kuten sanottu, keskustele KA:n kanssa - hänen pitäisi tietää, miltä maaperäsi näyttää ja tarvitsetko tehdä mitään erityistä toimenpidettä vai et. Henkilökohtaisesti olen
18 vastausta · 5,1k lukukertaa
Demmpa
Demmpa: Kuvat ongelmasta voivat auttaa.
1 vastaus · 600 lukukertaa
Karlia
Karlia: En ole kaukana asiantuntijasta, mutta ajattelen, että maalattu liimapuu on kestävämpää. Mukavampaa työskennelläkin sen kanssa, se tuoksuu hyvälle. Tein kierrätyslaatikon liimapuusta ja listoista. Jotta saisin siistit reunat, annoin K-Rauta sahata palat minulle - minun tarvitsi vain sahata ne palat, joissa olin laskenut väärin.
7 vastausta · 12,5k lukukertaa
·
surris
surris: [citat] Laskin nopeasti, että sinulla on 170 mm eristystä lambdalla 0,04, jolloin se on 0,235=1/(0,17/0,04). Rakenteen muiden osien kanssa se on noin 0,2. U-arvolaskelma on helppo, energiatasapainolaskelma vie vähän enemmän aikaa. Varmista tarkalleen mitä tarvitaan.
8 vastausta · 4,4k lukukertaa
·
J
Jeppe__: Hei, Minulla on leikkimökki, jonka katto on tehty sementtipannuista, ja aion muuttaa sen kanakopiksi. Ajattelin rakentaa kanatarhan ulos leikkimökin sivulta ja minun täytyy kiinnittää ulkotarhan tolpat kattohuovan/huovan alla oleviin paneeleihin. Onko olemassa hyvä tapa tai kiinnike tällaiseen? Haluaisin siis eräänlaisia palkkikenkiä, jotka sopivat kiinnitettäväksi paneeleista
0 vastausta · 843 lukukertaa
N
nova383: HEj. Kiitos mielipiteistä. Nyt se on tavallinen eristys kuitenkin. Se oli mahdollista sovittaa sisään vähän sitkeydellä ja kärsivällisyydellä. Voihan olla hyvin tyhmää käyttää saumavaahtoa, jos jotain tarvitsisi vaihtaa siellä myöhemmin.
4 vastausta · 2,2k lukukertaa
1977bjorn
1977bjorn: Todennäköisesti ei. Mutta kipsi on hyvä äänen eristämisessä. Koska db-asteikko on progressiivinen, sitä on vaikea muuntaa. Sanotaan -2db vähemmän yhdellä kerroksella kipsiä (kvalificerad killgissning). Koska -3 db tässä tapauksessa puolittaa äänen, niin -2 db on hieman pienempi vähennys, noin 2/3. Jos ääni on erittäin kova, ero on huomattava. Jos se on jo hyvin matalalla
1 vastaus · 1,2k lukukertaa
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Eikö se onnistu siirtämällä muutama sentti kohtaa, johon ruuvin vedät kaappiin? Niin että sillä (oikealla?) ruuvilla osut keskelle kipsilevyn runkoa.
1 vastaus · 962 lukukertaa
·
A
adzis: [citat] Kiitos!
4 vastausta · 1,0k lukukertaa
·
A
4 vastausta · 1,0k lukukertaa
·
M
mangefager: Hei! Olen tehnyt betonisen työtason ulkokeittiööni ja olen suhteellisen tyytyväinen lopputulokseen, mutta minun oli hieman vaikea täristää levy kunnolla valun aikana, mikä on aiheuttanut monia pieniä ilmakuplia (huokoset) levyyn. Nyt mietin, mikä olisi paras tapa päästä näistä eroon? Olen lukenut, että voi yrittää siivilöidä betonijauhetta ja sekoittaa sitä veden kanssa
0 vastausta · 4,4k lukukertaa
·
A
Annaonym: [citat] Oletko löytänyt lisätietoa? (Olen itsekin etsimässä!)
1 vastaus · 3,5k lukukertaa
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Kalkkipsi on tahmea juttu, joten se tarttuu hyvin verkkoon. Se koostuu sammutetusta kalkista ja hiekasta. Esimerkki säkkituotteesta: https://www.bauhaus.se/kalkbruk-grov-cs-i Kuten sanottu, vähintään kaksi kerrosta, ehkä kolme. Rakennat ehkä 5-7 mm per kerros, joten katsomalla vanhan kipsin paksuutta saat tuntuman kerrosten määrään. Kipsi on erittäin syövyttävää, joten suojaa
3 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
R
Richard1234: [citat] Löysin tämän kuvan toisesta käyttöoppaasta, se vaikuttaa olevan oikein? [bild]
8 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.