3 182 lukukertaa ·
11 vastausta
3k lukukertaa
11 vastausta
Kuinka eristää nämä putket?
Hei,
Minulla on vanhassa talossa joitain putkia, jotka on eristetty alla olevan kuvan mukaisesti. Paljon oli kulunutta ja ajattelin korvata ne. En kuitenkaan löydä eristettä, joka voisi peittää kaikki putket yhdellä kertaa. Putket ovat kiinni toisiaan, joten tavallisten putkieristeiden käyttö on hankalaa.
Onko jollain vinkkejä?
Minulla on vanhassa talossa joitain putkia, jotka on eristetty alla olevan kuvan mukaisesti. Paljon oli kulunutta ja ajattelin korvata ne. En kuitenkaan löydä eristettä, joka voisi peittää kaikki putket yhdellä kertaa. Putket ovat kiinni toisiaan, joten tavallisten putkieristeiden käyttö on hankalaa.
Onko jollain vinkkejä?
Hei. Kiitos nopeasta vastauksesta. Tarvitseeko olla alumiinipinnoitettu? Kuten nämä putkieristeet:useless sanoi:
https://cdon.se/bygg-verktyg/roriso...VSrLICh3FBgrXEAQYBCABEgIsG_D_BwE&gclsrc=aw.ds
Kaksi valkoista ovat käyttövesille ja kaksi kuparinväristä ovat pattereille. Sekoitus kylmiä ja kuumia putkia. Aiemmin ne oli kääritty sellaisella lilaeristyksellä, jonka näet kuvassa. Kylmät putket kondensoituvat, joten ne pitäisi ehkä kääriä muoviin tai johonkin. En tiedä kuinka tärkeää se on.useless sanoi:
Käyttövesiputki voi olla hieman kylmä, mutta se ei yleensä ole ongelma, koska vettä ei huuhdella pitkiä aikoja kerrallaan.
Olisin käyttänyt jotain tällaista:
https://www.paroc.se/produkter/teknisk-isolering/vvs-natmattor/paroc-vent-mat-comfort
Olisin käyttänyt jotain tällaista:
https://www.paroc.se/produkter/teknisk-isolering/vvs-natmattor/paroc-vent-mat-comfort
Toimiiko tämä luuletko? https://www.hornbach.se/shop/Isoler...MIyJSWqZDt8gIVBTcYCh0mQA1xEAQYASABEgJHrvD_BwEuseless sanoi:
Olen nimittäin hornbachissa nyt
Jäsen
· Korpilombolo
· 3 724 viestiä
Oikeastaan huonoa pitää putket kylmäullakolla. Jos tulee pitkä sähkökatko kylmimpänä aikana, pelkkä eristys ei riitä. Mutta näyttäisi selvinneen monia vuosia tähän asti.
Minullakin oli vesiputket kylmäullakolla, mutta siirsin ne välipohjan sisään lämmitettävän tilan alle, koska lattiat olivat joka tapauksessa poistettu.
Minullakin oli vesiputket kylmäullakolla, mutta siirsin ne välipohjan sisään lämmitettävän tilan alle, koska lattiat olivat joka tapauksessa poistettu.
Kiitos tiedosta. Ei tule putkien siirtoa juuri nyt, katsotaan myöhemmin.imported_Benno sanoi:
Oikeastaan on huonoa, että putket ovat kylmässä ullakossa. Jos tulee pidempi sähkökatkos, kun on kylmintä, eristys ei riitä. Mutta näyttää siltä, että ne ovat selvinneet monia vuosia tähän asti. Minullakin oli vesiputket kylmässä ullakossa, mutta siirsin ne lattiarakenteeseen lämmitetyn tilan alle, koska lattiat joka tapauksessa poistettiin.
Klikkaa tästä vastataksesi

