Kalle91
Hei,

Minulla on vanhassa talossa joitain putkia, jotka on eristetty alla olevan kuvan mukaisesti. Paljon oli kulunutta ja ajattelin korvata ne. En kuitenkaan löydä eristettä, joka voisi peittää kaikki putket yhdellä kertaa. Putket ovat kiinni toisiaan, joten tavallisten putkieristeiden käyttö on hankalaa.

Onko jollain vinkkejä?
 
  • Vanhojen talon lattialla kulkee eristettyjä, kuluneita putkia, jotka sijaitsevat lähekkäin, mikä vaikeuttaa niiden eristämistä tavanomaisilla eristeillä.
Verkkomatto ja teräslanka. Toimi jo 50 vuotta sitten.
 
Mitä putkea se on?
 
Kalle91
useless useless sanoi:
Vad är det för rör?
Kaksi valkoista ovat käyttövesille ja kaksi kuparinväristä ovat pattereille. Sekoitus kylmiä ja kuumia putkia. Aiemmin ne oli kääritty sellaisella lilaeristyksellä, jonka näet kuvassa. Kylmät putket kondensoituvat, joten ne pitäisi ehkä kääriä muoviin tai johonkin. En tiedä kuinka tärkeää se on.
 
Kalle91
useless useless sanoi:
Lämmintä vesisuihkua voi tulla vähän kylmäksi, mutta se ei yleensä ole ongelma, koska vettä ei juosta niin pitkään kerrallaan.
Olisin käyttänyt jotain tällaista:
[linkki]
Toimiiko tämä luuletko? https://www.hornbach.se/shop/Isoler...MIyJSWqZDt8gIVBTcYCh0mQA1xEAQYASABEgJHrvD_BwE

Olen nimittäin hornbachissa nyt:rofl: lähettämäsi näyttää olevan vaikea löytää... sekä kallis. Ajattelin, että ehkä voisin saada ostokset valmiiksi tänään.
 
Se on varmaan sama kuin mitä minä linkkasin suurin piirtein.
 
Kalle91
useless useless sanoi:
Se on varmaan sama, jonka linkitin pitkälti.
Vaikuttaa siltä...
 
  • Kuvassa on useita muoviin pakattuja eristysvillapaketteja, jotka on pinottu puulavalle.
Oikeastaan huonoa pitää putket kylmäullakolla. Jos tulee pitkä sähkökatko kylmimpänä aikana, pelkkä eristys ei riitä. Mutta näyttäisi selvinneen monia vuosia tähän asti.
Minullakin oli vesiputket kylmäullakolla, mutta siirsin ne välipohjan sisään lämmitettävän tilan alle, koska lattiat olivat joka tapauksessa poistettu.
 
Kalle91
imported_Benno imported_Benno sanoi:
Oikeastaan on huonoa, että putket ovat kylmässä ullakossa. Jos tulee pidempi sähkökatkos, kun on kylmintä, eristys ei riitä. Mutta näyttää siltä, että ne ovat selvinneet monia vuosia tähän asti. Minullakin oli vesiputket kylmässä ullakossa, mutta siirsin ne lattiarakenteeseen lämmitetyn tilan alle, koska lattiat joka tapauksessa poistettiin.
Kiitos tiedosta. Ei tule putkien siirtoa juuri nyt, katsotaan myöhemmin.
 
Kalle91
useless useless sanoi:
Se on varmaan sama kuin linkitin suurin piirtein.
Kiitos tuesta. Nyt on se hoidettu(y):cool:
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.