Hei,
Ajattelin tarkistaa, onko kenelläkään hyviä vinkkejä nykyaikaisten standardien mukaisesti. Itse en ole erityisen perehtynyt mihinkään standardiin, joten olkaa armollisia.
Olen poistanut kaiken eristyksen ja ottanut alas kipsilevyt (jostain syystä tuplana). Runko ja alajuoksu on myös poistettava. Sen jälkeen rakennan uudelleen. Teen tämän kloranisolerna:n vuoksi. Se kaasu, joka syntyy, kun kyllästetty puu kastuu ja joka oli yleinen 70-luvulla.
Entinen omistaja teki interventiota vaihtamalla alajuoksun ja asettamalla levyn uuden ympärille (se on suoraan levyn päällä) sekä sahaamalla pois myös tukipuut, jotka koskettivat levyä. Hänen mukaansa se teki paljon eroa, mutta haju tarttui kipsiin ja eristykseen, joten se haisee edelleen, joten yritän päästä eroon ongelmasta.
Aion nyt pestä kiven, maalata sen estomaalilla, rakentaa uuden rungon, eristää, muovittaa ja kiinnittää kipsilevyn (vain yksi kipsilevy).
Onko tähän vinkkejä? Jotain, mikä on helppo unohtaa tai jättää huomiotta? Vinkkejä materiaalista? Tai vain joitain yleisiä neuvoja minulle, joka en ole tehnyt tätä aiemmin.